וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירת שיפוצניק: כללי הזהב לעבודה מול קבלן שיפוצים

מאמר אורח

31.12.2014 / 11:29

עומדים בפני שיפוץ הבית? חשוב שתדעו בתהליך ממושך ומורכב, ושבמידה רבה תהיו תלויים בבעל המקצוע שבחרתם. כך תמצאו את האיש הנכון למשימה, תימנעו מתקלות ותשיגו את התוצאות הרצויות

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

הבחירה בביצוע עבודות שיפוצים בבית או במשרד יכולה להתבצע בנקודות שונות בחיים. היא יכולה לעלות כחלק מהתחדשות שאתם מעוניינים בה או הרחבת המשפחה, ויכולה לצוץ באופן חיובי פחות, כשנדרש תיקון דחוף לתקלה מעיקה ואף משביתה. כך או כך, תהליך השיפוץ הוא תהליך ממושך ומורכב, שמתקיימים בו יחסים מרכזיים של תלות בבעל המקצוע. אם תגיעו אל השיפוץ כשיש לכם ידע על התחומים שבו והתקלות האפשריות במהלכו, תוכלו להימנע מבעלי מקצוע בעייתיים ולהגיע בשלום לבית חלומותיכם. מרוכזות בהמשך כמה נקודות מרכזיות שחשוב לשים לב אליהן, וגם טיפים לחסכון ובטיחות.

- הכירו את התקציב וסכמו אותו מראש מול בעל המקצוע. חשוב מאוד לנסח כתב כמויות מול הקבלן או האדריכל. זהו הסכם ביניכם לבין איש המקצוע שמתאר כמה זמן ייקח השיפוץ, קובע את שלביו ואת החומרים בהם יהיה צורך לאורך הדרך. כתב הכמויות יכול גם לאפשר לכם להשוות תקציבים בין בעלי מקצוע שונים הפועלים בשוק. אם תדעו את התקציב מראש, תוכלו להימנע מ"הפתעות" לאחר מכן. התעקשו כי כל החומרים והתנאים ינוסחו בחוזה מפורט, ושמרו העתק שלו לעצמכם.

עוד בעניין התקציב, לעולם אל תשלמו מראש על כל התהליך. בקשה כזו מאיש המקצוע יכולה להיות נורת אזהרה טובה. השאירו חלק מהתשלום לסוף השיפוץ, והמתינו עד שכל בעלי המקצוע עזבו את השטח והדירה נקייה, מסודרת ומרוהטת.
-בחירה בקבלן אחד שמאגד את כל בעלי המקצוע יכולה להקל את התהליך ולמנוע מכם טרחה מיותרת והתרוצצות בין בעלי מקצוע, כשכמובן אינכם בעלי ידע טכני מקצועי. גם כך תקופת השיפוצים היא מלחיצה, רועשת ומלווה בהרבה בלגאן.

- עם זאת, היזהרו מבעלי מקצוע שאינם מקצועיים ("חאפרים"). כאשר השיפוצניק מתהדר בהתמחות בתחומים רבים מדיי- היו חשדניים. השיפוץ מאגד תת-תחומים רבים, לכל אחד מהם התמחות משלו, ולכן ראוי שיבצע אותו איש מקצוע נפרד. אל תתביישו- ודרשו לראות רישיון ותעודות ביטוח לעובדים. כך תוכלו להבטיח כי אתם עובדים מול בעל מקצוע מהימן, וחלילה לא מתחזה שאין לו הכשרה בבניה ושיפוץ.

- השתדלו לבקר בדירה במהלך תהליך השיפוץ, לפחות מספר פעמים. כך תוכלו לגלות טעויות ושינויים שמתבצעים ללא ידיעתכם, ולמנוע אותם מראש.

- דברו עם לקוחות קודמים של בעל המקצוע שמוכרים לכם, או קראו ביקורות עליו באינטרנט. קיימים אתרים רבים המציעים מדריכים לתהליך השיפוץ, ופורומים בהם תוכלו לשאול שאלות ולהתייעץ. אתם יכולים גם לבקר בדירות קודמות עליהם עבד בעל המקצוע, ולהתרשם בעצמכם.

- אל תתפשרו על האופציה הזולה. אמנם השיפוץ הוא תהליך יקר, וקיימות הצעות מפתות למחירי מציאה, אבל התפשרות יכולה לגרום לתקלות, ואפילו נזק בלתי הפיך. לא תרצו לסיים את השיפוץ ולגלות שתיאלצו לשכור בעל מקצוע נוסף ל"סתימת חורים".

בדקו שכל חומרי הגלם והציוד בטיחותיים ועומדים בתקנים, ושכמובן אינם מציבים סכנה לבריאותכם ולבני ביתכם. הדבר חשוב מאוד לבעלי משפחות- הקפידו שלא נעשה שימוש בצבעים המסוכנים לילדים, וודאו שכל נקודות החשמל בטוחות ואין חוטים רופפים.

התפתחות חדשה יחסית בענף השיפוצים היא הבחירה בשיפוץ אקולוגי או "ירוק". במסגרתו נעשה שימוש בחומרים מיוחדים העוזרים לשמור על הסביבה והבריאות. הוא יכול גם לסייע, בטווח הרחוק לחסוך בעלויות מים וחשמל. עם זאת, חשוב שתוודאו כי העבודה נעשית בצורה מדויקת ובטוחה, וכי פינוי הפסולת לאחר העבודה אינו מסוכן ועומד בתקנים. אתם יכולים לנסות להציע חומרים אקולוגים לבעל המקצוע במהלך העבודה.

באדיבות האתר http://www.2fix.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully