וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהי הדיאטה הטובה בעולם ומה הופך אותה לכזו?

מאמר אורח

27.1.2015 / 23:18

כמו הרבה גילויים מדעיים, גם הפעם זה קרה לגמרי במקרה. חוקרים שניסו לבנות דיאטה שתקל על בעיות לחץ דם וסוכרת, גילו שהתפריט מסייע בהורדה במשקל פי 2.5. עכשיו זו דיאטה בעלת שם עולמי

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

נוהגים לצחוק על האמריקאים שבראש רשימת רבי המכר שלהם מופיעים בקביעות ספרי בישול ומתכונים, ומיד אחריהם ספרי הדיאטה וההרזיה. מאות מחקרים נערכו בארצות הברית על סוגי הדיאטות המומלצות. עשרות אוניברסיטאות ונסיינים השתתפו בניסויים השונים, וכמו במקרים רבים הקשורים בגילויים מדעיים מרעישים, גם הפעם התגלה מה שהתגלה לגמרי במקרה. זה החל כתפריט מומלץ לחולים שסבלו מלחץ דם גבוה וסוכרת. תוך כדי התקדמות המחקר, התברר שהדיאטה מאפשרת הורדה של משקל בצורה מאוד יעילה, והיא אף מאפשרת לשמור על המשקל החדש והתקין לאורך זמן, תוך כדי אכילת כל סוגי המזונות. שמה של הדיאטה החדשה היה דש - DASH.

באחד המחקרים שנעשו תוך כדי פיתוח הדיאטה החדשה, שעדיין נועדה באותם ימים לטפל בבעיות לחץ דם, גילו החוקרים לתדהמתם שקבוצת הניסוי שהשתמשה בדיאטת דש הורידה ממשקלה פי 2.5 יותר מאשר הקבוצה שהשתמשה בדיאטה אחרת, שכללה אותה כמות של קלוריות. מבחינת היקפי הגוף, התברר שקבוצת הניסוי הצליחה להגיע להצרת היקפי הגוף פי 3.2 יותר מהקבוצה השניה, ואילו באיבוד אחוזי שומן ההצלחה היתה גדולה במיוחד: 80 אחוזי שומן יותר הלכו לאיבוד. החדשות הטובות במיוחד היו שהשומנים ירדו בעיקר ממקומות בעייתיים כמו בטן, ישבן, ירכיים ומתניים. היה ברור שמדובר בגילוי יוצא דופן והחוקרים עלו מיד על הפוטנציאל השיווקי של הדיאטה, מכזו המתאימה לפתרון בעיות לחץ דם וסוכרת, לכזו שתהיה מתאימה גם למי שמעוניין אך ורק להוריד משקל, למרות שאינו סובל מבעיות בריאות.

לפרטים נוספים לחצו כאן

חמש אוניברסיאות וכשמונים חוקרים התגייסו כדי לחקור לעומק את הדיאטה החדשה, אותה החליט הממשל האמריקאי עצמו לקדם ולפתח, כחלק מהמדיניות של ארצות הברית בשנים האחרונות, ששמה לה למטרה להילחם בתופעות השמנת היתר, ממנה סובלים אמריקאים רבים מכל שכבות האוכלוסיה ובכל הגילאים. הם בנו את הדיאטה כך שתתאים לכולם והחלו לשווק אותה לציבור הרחב. היום, ארבע שנים מאז פרצה הדיאטה לתודעה העולמית, היא מדורגת כבר משנת 2011 - ארבע שנים ברציפות - כדיאטה הטובה בעולם. התואר הזה ניתן לה על ידי מגזין המחקר ההשוואתי המוביל בארצות הברית - us news and world report - שמזמין את טובי הרופאים, החוקרים ומומחי הדיאטה, כדי להמליץ יחד בכל שנה על הדיאטה הטובה ביותר היום בעולם. המומחים מתבקשים לבסס את החלטתם על קריטריונים כמו תוצאות ההרזיה לטווח קצר ולטווח ארוך, בריאות הלב, קלות השימוש בדיאטה, וכיאה לאמריקאים גם התכנית המסחרית הטובה ביותר.

יתרונה הגדול של דיאטת דש היא ביכולתה להתאים לכל סוגי האוכלוסיה. לבריאים הרוצים לאבד רק כמה קילוגרמים, לשמנים שמעוניינים להוריד היקפים ולאבד משקל רב, לחולי סוכרת וכמובן לבעלי לחץ דם גבוה שמעוניינים להגיע לאיזון, וגם לבני נוער בגיל ההתבגרות. כמו כל תגלית אמריקאית, הגיעה הדיאטה גם לישראל וכאן בחרו בה בית החולים הדסה וכן איגוד רופאי המשפחה, כדיאטה המומלצת ביותר בהיבטי לחץ דם וסוכרת.

יחודה של הדיאטה היא בכך שהיא מאפשרת אכילה של כל סוגי המזונות, הנמצאים בכל סופרמרקט ובמחירים סבירים והיא מתאימה גם לצמחונים, טבעונים ואפילו לכאלה הנמנעים מגלוטן. לאחרונה הציב משרד הבריאות הישראלי את הורדת צריכת הנתרן על ידי האוכלוסיה לרמות המומלצות על ידי מומחי דש, כיעד שיש להשיגו עד שנת 2020.

את הדיאטה משווקת בישראל קבוצת ניוטרמד (חדשנות ובריאות בע"מ), שפיתחה ערכה המתאימה במיוחד לישראלים. המתנסים בדיאטת דש זוכים לתמיכה אישית ולהדרכה מצוות שבו נאטורופאטית מוסמכת, דיאטנית קלינית וקואצ'ר. בשבועיים הראשונים התכניות כוללת הורדת חשק לסוכרים ולפחמימות, ירידה מהירה במשקל וכניסה לתהליך של איזון הגוף. בשלב הבא צורכים דיילי-פורמולה. בהמשך מגיע תוסף תזונה שבו צמחים ומינרלים שכבר נוסו במחקרים, ייצוב רמות הסוכר, הרגעת המערכת, הגברת האנרגיה הגופנית ושריפת קלוריות ברמה גבוהה מהרגיל. בשלב זה יצרכו המשתמשים גם את תוסף התזונה נוביסוג'ן, המכיל צמחים המוכרים בנטורופטיה מודרנית, והוא מטהר, מרענן ומחדש את הגוף, ותומך בכבד ובמערכות ניקוי הרעלים.

לפרטים נוספים לחצו כאן

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully