וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתכננים אסטרטגיה בשיווק אונליין?

2.2.2015 / 16:51

בונים אסטרטגיה על פי המוצר, בוחרים קהל יעד, חושבים על פיק אפ שיווקי, מייצרים תוכן איכותי, מנסים לשמור על המצב הקיים. כל מה שצריך לדעת לפני שמחליטים איך לשווק את העסק באינטרנט

רשת חברתית. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

לפני שאתם מחליטים לשווק את העסק שלכם, ישנן 6 נקודות עיקריות שבלעדיהן לא תוכלו להגיע ליעד שלכם:

1. מיהו קהל המטרה שלכם? ובמילים פשוטות - מי הם הלקוחות שיבואו ויקנו את המוצרים שלכם? לפני תחילת הקידום חשוב לגבש קונספט עסקי.

2. בניית אסטרטגיה על פי המוצר או השירות - חלק מערוצי הפרסום הדיגיטליים עובדים בשיטת PUSH והחלק השני עובדים בשיטת PULL. אם למוצר יש ביקוש קיים באינטרנט- נשווקו בצורת הPULL הקשורה לחיפושים במנועי חיפוש כמו גוגל. במידה ואינם קיימים הרבה חיפושים עבור המוצר או שהרווח עבור המוצר הוא מינורי- יש לדאוג להגיע לכמה שיותר אנשים בזמן קצר בכדי להרוויח כסף מן המוצר. פה יהיה נכון להשתמש בשיטת הPUSH. אפשר לארוז את המוצר בצורה קצת שונה כדי להגדיל את הרווח עבור כל יחידה שתימכר, וניתן לשלב בין הטכנולוגיות כמובן.

3. אסטרטגיית שיווק - איך נגיע אל הלקוחות - באופן אורגני או ממומן?

רשתות חברתיות במידה ואנחנו יודעים מי הוא קהל היעד המדויק, ניתן לפנות לאחת הרשתות החברתיות, כמו פייסבוק לדוגמה ולעניין את הקהל יעד שלנו במוצר עם מבצע מסויים שיסקרן אותם ויגרום להם להקליק וללמוד עוד על מה שנציע להם- בין אם המידע יימסר אליהם באמצעות דף נחיתה או בדף הפייסבוק העסקי שלנו.

צריכים לזכור שלערך מוסף כמו מבצע או הנחה משמעותית יש פה חשיבות. הקהל הזה הוא לא קהל שמחפש אותנו , אלא אנחנו פנינו אליו.

קידום אורגני-SEO - ניתן להביא את האתר למקומות הראשונים בדירוג של גוגל. יש לבצע בדיקת מילות מפתח רלוונטיות, הפצה בבלוגים, פורומים ורשתות חברתיות.
לטווח הארוך – זהו הפיתרון המשתלם עבור עסקים שמשקיעים בנכסיות עסקית. כמובן שיש יתרון בולט למי שמופיע במיקומים הראשונים האורגניים של גוגל ולא משלם עבור ההופעה במיקומים האלה. הרבה מאד גולשים יראו את האתר כאוטוריטה בתחום.

בפרסום ממומן גוגל PPC – ניתן לקבל תוצאות מידיות. הפרסום נועד לשים את החברות המקודמות לצד תוצאות החיפוש האמיתיות גוגל. ברגע שלקוח רושם בשורת החיפוש את המוצר אותו אתם משווקים - האתר שלכם יופיע בצד כפרסומת. החיסרון שיש לקחת בחשבון שאין ביטחון לטווח הארוך, נוצרת תלות והסיכון שמחיר הקליקים יוכל להיות מוכפל עם הזמן.

רימרקטינג וריטרגטינג - היום לאחר העזיבה של הגולש את האתר או את הדף העסקי, אנחנו נמשיך לפרסם לו במקומות בהם הוא נוהג לבקר לעיתים קרובות. בין אם זה ברשתות החברתיות שהוא פעיל בהן או בין אם זה אתרי תוכן וחדשות.

אפשר לשלב בין שני סוגי הפרסום המצוינים הנ"ל. בדרך כלל מומלץ להתחיל עם שיווק אורגני ואז לשלב שיווק ממומן.

4. חשיבה על פיק-אפ שיווקי - עולם האינטרנט מלא אין סוף תחומים ומתחרים, ולכן חשוב שתחשבו מה מייחד אתכם ביחס למתחרים שלכם. לדוגמה, השקת קו מוצרים חדש שימשוך קהל יעד חדש וישמר את הקבוע.

5. תוכן איכותי - חשוב לייצר תוכן איכותי שיצור עניין אצל הקהל שלכם. תוכן רלוונטי ולא משוכתב הוא זה שיגדיל את הסיכויים שהקהל ירכוש את המוצרים שלכם באופן מקוון.

6. שימור המצב הקיים - אנחנו חיים בעולם אינטרנטי ודינמאי. הצרכים של קהל היעד שלנו משתנים, ולכן חשוב להיות מעודכנים ולאתר את צרכי הקהל בכל רגע נתון. ניתן להפיק דוחות במערכות השונות ולנהל מעקב שוטף אחר ההתקדמות של הפרסום, לבדוק האם השיטת הקידום שבחרנו בה עובדת ואם אנחנו עומדים ביעדים שלנו.

לסיום, זמן שווה כסף - ותכנון אסטרטגיה נכונה חוסכת זמן וכסף משמעותית, ולכן חשוב היום להתייעץ עם חברת שיווק אונליין שמלווה אתכם - בעלי עסק, מטרום התהליך עד לשיאו, כדי למנף את העסק שלכם ולהביא לתוצאות הרצויות.

המאמר נכתב על ידי לינקשייק קידום אתרים באינטרנט
http://www.linkshake.co.il/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully