וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך (תכל'ס) להוציא ויזה לארצות הברית?

מאמר אורח

5.2.2015 / 0:29

זה לא סוד שלחבר'ה ישראלים צעירים קשה יותר להוציא ויזה לארצות הברית. למה זה קורה, ואיך אפשר להימנע מדחייה? קבלו כמה טיפים ממנכ"ל חברת "מאסטר ויזה" זיו כהן, שמנפץ את הסטיגמה

ויזה לארצות הברית.
יח"צ

מטרת הכתבה הזו היא לנפץ אגדות אורבניות, להסביר כיצד בחור צעיר מוציא ויזה לארה"ב ומה באמת חשוב לדעת לפני ואחרי שניגשים לראיון בשגרירות ארה"ב.

ראשית, פרטים טכנים משעמיים:

• כדי לגשת לראיון בשגרירות, צריך למלא טופס DS160 באנגלית, לשלם אגרה בסך 160$ ולתאם ראיון בשגרירות, ביום הראיון יש להגיע עם: טופס DS160, תמונה בסגנון אמריקאי, אישור כניסה לשגרירות, דרכון בתוקף (לפחות חצי שנה), אופטימיות.

• ביום הראיון: הראיון בשגרירות אורך כ-2 דק' בלבד ובסופו תדע אם אושרה לך הויזה או לא. במידה ובקשת הויזה שלך אושרה תתבקש להשאיר את הדרכון וזה יחזור אליך לאחר כ-5 ימים באמצעות UPS עם הויזה בתוכו במידה ובקשת הויזה שלך תסורב תקבל דף התנצלות כללי כזה וחיוך מאולץ מהקונסול.

• חידוש ויזה - עדכון ינואר 2015: אדם שיש לו ויזה עדין בתוקף או פג תוקפה פחות משנה והיא הונפקה אחרי 2007 אינו חייב להגיע לשגרירות והוא פטור מראיון (אך אינו פטור מהאגרה וממילוי הטפסים ושליחתם בדואר, כמו כן הוא עדין יכל לקבל סירוב לחידוש הויזה).

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

10 טיפים שאתם חייבים לדעת כשאתם מוציאים ויזה לארה"ב

1. 80% מתהליך בקשת הויזה לארה"ב - זה הטופס שלך (טופס ה-DS160 הוא החלק החשוב ביותר בבקשת הויזה שלך)

מועמדים לויזה אינם יודעים עובדה זו, והיא דווקא הכי חשובה. שגרירות ארה"ב בישראל מטפלת בכל שנה יותר מ-100,000 בקשות ויזה. בחישוב מהיר זה בערך כמה מאות בקשות ביום. בקיצור, אין להם זמן מיותר לבזבז והם פועלים ומאשרים ויזה לפי קריטריונים ידועים מראש.

אני אנסה להסביר בדוגמא פשוטה: בכדי לקבל ויזה לארה"ב המועמד צריך להיות ציון 7 ומעלה. מועמד לויזה מגיע והוא ציון 6. אין זה רלוונטי לבדוק לו את הטפסים או אפילו לשוחח עמו יותר מדי! המועמד כותב בטפסים שהוא ציון 6 אז מדוע לטרוח? עקב כך מועמדים רבים לויזה טוענים שלא הסתכלו להם בטפסים כלל בראיון בשגרירות, הם כולם אומרים אותו דבר : "הבאתי תלושי משכורת, תעודת סטודנט ופשוט לא הסתכלו לי על הטפסים..." מכאן פועל יוצא, ניתן להבין כי הראיון הוא חלק מינורי בתהליך. וכי הטפסים הם השלב הכי חשוב בתהליך הוצאת הויזה לארה"ב. לכן צריך שגורם מקצועי יעזור לך לכתוב אותם היטב (כמו חברת מאסטר ויזה).

2. 15% מתהליך בקשת הויזה לארה"ב - שפת הגוף שלך

אז כבר אמרנו שהראיון בשגרירות אורך כ-2 דקות, או ליתר דיוק 120 שניות. תשאלו פסיכולוגים רבים, שפת הגוף שלנו מהווה יותר מ60% מהתקשורת שלנו עם בני אדם אחרים. אז למעשה ובקיצור, כאשר אתה בראיון: לא לגרד בראש, לא לשלב ידיים, לא לפזול לצדדים אלא להסתכל בעיניו של המראיין (הקונסול) ולייצר תחשות אמינות ובטחון. למראיינים אין יותר מדי זמן, הם מסתמכים על רושם ראשוני בראיון וחלק משמעותי מהחלטת הענקת הויזה נגזרת באופן ישיר משפת הגוף של המועמד במהלך הראיון לויזה.

.3 5% מתהליך בקשת הויזה לארה"ב - המסמכים שהתבקשת להציג

כבר אמרנו שלמראיינים בשגרירות אין יותר מדי זמן, כמעט בלתי אפשרי לבדוק מסמך, מסמך, בין מועמד אחד למשנהו. נקודת ההנחה שלהם (ובצדק) היא שהמועמד דובר אמת וכל המסמכים שלו אותנטים ואינם פיקטיבים. מנסיון, אם הקונסול מבקש לראות את המסמכים שבידך הדבר אומר שהוא אינו מאמין לך (לרוב). דבר נוסף במאמר מוסגר, אציין שהצגת מסמכים פיקטיבים והצגת משווא שקר וכוזב יכול לגרור סירוב ויזה לכל החיים, בנוסף לתלונה מצדם במשטרת ישראל, ראו הוזהרתם.

4. דירה או רכב בבעלותך עוזר לתהליך הויזה (אז זהו שלא)

במוקד מאסטר ויזה אנו מקבלים מאות שיחות ביום והנתון שתמיד חוזר על עצמו, "בבעלותי דירה - הם חייבים לאשר לי את הויזה". אז זהו שלא, מבחנת השגרירות, נכס (נייד או נייח) ניתן למכור. בעלות על דירה אולי קושרת אותך לישראל לפי מבחן מרכז החיים של רשות המיסים, אולם אינה קושר אותך מספיק להוצאת ויזה לארה"ב. לרבות דירה, כי אותה ניתן למכור או לנהל מרחוק.

5. אם אתה מציין שאתה נוסע ליותר מחודש אתה פוגע בסיכויים שלך להוצאת הויזה

איני מכיר הרבה אנשים (כולל אנוכי) שיכולים לעזוב את מקום עבודתם ליותר מחודש, אז מצד אחד המועמד לויזה (אתה) משתדל להראות קשר חזק למקום עבודה ומצד שני שאתה יכול לעזוב את מקום העבודה לתקופה של יותר מחודש, הדבר יוצא ניגוד אשר גורם לקונסול להסיק כי הקשר למקום העבודה אינו חזק כפי שהמועמד מציג אותו. בנוסף, טיול בארה"ב עולה כמה אלפי דולרים (טיסה, מלונות ובזבוזים) לכל חודש, אז אם אתה מציין שבכוונתך לנסוע ליותר מחודש ימים, תתבקש להציג יותר מכמה אלפי דולרים פנויים בחשבון הבנק, בדוק.

6. אנשים ששהו בארה"ב בערך חצי שנה בחמשת השנים שקודמות ליום הראיון – מעורר תהייה. בשגרירות מבינים שחבר'ה צערים ישראלים מטיילים בעולם לאחר השירות בצבא, יחד עם זאת לטייל חצי שנה בדרום אמריקה מתקבל על הדעת, לטייל חצי שנה בארה"ב - לא סביר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

7. צריך להביא רק תלוש שכר אחד ולא שלושה

שכירים שכירים מתבקשים להציג תלוש משכורת אחד (ולא 3) והקונסול בשגרירות מסתכל על הוותק ועל השכר (רצוי להציג שכר לפחות מעל 5,000 שח) עצמאיים - מתבקשים להביא תעודת עוסק פטור/מורשה/בע"מ. לשגרירות אין דרך לדעת את השכר של המועמד בגלל שזו הכנסה שנתית, הם מתמקדים בעיקר במועד פתיחת החברה ולעיתים רחוקות יבקשו לראות ריכוז יתרות בנק.

8. סטודנט הוא ערך עליון - לרוב להיות סטודנט מספיק בשביל לקבל ויזה לארה"ב (לרוב, לא תמיד).

9. קיבלת סירוב לויזה אמרו לך שניתן לגשת רק עוד חצי שנה, אז אמרו! לא צריך לחכות חצי שנה לפני שניגשים שוב (אגדה אורבנית) - אתה יכול לגשת מיד לראיון נוסף ולקבל ויזה מאושרת. (בחברת מאסטר ויזה היו לנו אין ספור מקרים כאלו), למעשה ההנחיה אומרת שאתה יכול לגשת לאחר שמצבך החברתי-כלכלי השתנה או שאתה בטוח שלא הובנת כהלכה בראיון. קרו לנו המון מקרים שמועמד לויזה סורב (ניגש עם חברה אחרת), ניגש לאחר שבוע באמצעות מאסטר ויזה וקיבל את הויזה (הזוי, לא מתקבל על הדעת, אבל קורה המון.

10. הבדל בין אשרת כניסה לבין אשרת שהייה (קיבלתי ויזה ל-3 חודשים, אני נוסע רק עוד חודש, האם אני חייב לחזור כאשר הויזה נגמרת? (רמז, לא!)

ויזה למעשה היא אשרת כניסה לארה"ב שעמה איתה רשאי להכנס לארה"ב, במעמד הכניסה לארה"ב הנך מקבל אשרת שהייה בדרכון (לרוב, חצי שנה). והנה מידע חשוב מאוד! - אם קיבלת ויזה ל-90 יום, הרי שקיבלת אשרת כניסה ל-90 ימים הקרובים. לא משנה מתי תכנס לארה"ב, כאשר תכנס לרוב, תקבל חצי שנה שהייה. אז אם נכנסת ביום ה-89 רוב הסיכויים שתקבל אשרת שהייה אשר עולה על אשרת הכניסה. וזה בסדר! הנך יכול לשהות בארה"ב עם ויזה לא תקפה כל עוד אתה מאושר ברמת השהייה.

כתוב הכתבה הוא מנכ"ל חברת "מאסטר ויזה"- זיו כהן, אשר פירסם את הספר "ויזה לארצות הברית" אשר נמכר בסטימצקי וצומת ספרים בימים אלו.

לפרטים נוספים על הוצאת ויזה לחץ כאן

לשאלות בנושא ויזה- www.MasterVisa.co.il

בכתבה הבאה: מדוע ישראל לעולם לא תקבל פטור לויזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully