וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיץ כבר כאן ופסח מתקרב: מה עושים עם המשקל המיותר?

מאמר אורח

5.2.2015 / 16:07

הקיץ בפתח וכולנו שואפים לחזור למשקלנו התקין. הבעיות סביב נושא זה רבות: האם אפשר לרדת בצורה מהירה במשקל ועדיין לעשות זאת בצורה שקולה ובריאה? האם זה תהליך יקר? גילוי מדעי חדש חושף את האמת המלאה על עניינים אלה ואחרים

שמנים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כאשר אנו חושבים ומדברים על דיאטה, עולות מייד כמה קושיות: איך נרד במשקל מהר יחסית אבל מבלי לפגוע בבריאותנו? מה כדאי לאכול ואיך? כמה זה יעלה לנו? מי מבטיח לנו שנשמור על ההישג לאורך זמן? עניין זה בוודאי שווה מחקר מעמיק שאכן בוצע בארה"ב. הכל החל מניסיון להקל על חולים שסובלים מבעיות לחץ דם וסוכרת. עבור אוכלוסייה זו נבנה תפריט מיוחד בניסוי ארוך ועמוק של חמש שנים. התפריט המיוחד גרם לקבוצה זו לרזות מהר יותר פי 2.5 במשקל גופם. התפריט אף סייע להם להיפטר משומנים ב-80 אחוז יותר. השיטה המשיכה להתפתח והוכחה ככזו שקל באופן יחסי לשמר לאורך זמן. התברר שהדיאטה מתאימה גם לאנשים בריאים המעוניינים להוריד משקל. מאז חלפו 4 שנים ובהן הוכתרה דיאטת דש (DASH) בתואר: הדיאטה טובה בעולם.

ממשלת ארה"ב מכירה את הבדיחות על האמריקנים הסובלים מעודף משקל. כולם מחזיקים בבית ספרי בישול ומתכונים, ולצד אלה גם ספרי דיאטה והרזיה. האמריקנים משקיעים מיליארדים כדי להילחם באחת התופעות הבריאותיות המסכנות את שלומם-עודף משקל קיצוני בכל הגילאים. בעשור האחרון נערכו מאות מחקרים שבדקו את כל סוגי הדיאטות המומלצות. עשרות אוניברסיטאות ואלפי נסיינים השתתפו בניסויים השונים.

לפרטים נוספים לחץ כאן

כאשר גילו האוניברסיטאות באמריקה שאפשר לצרוך כמות הגונה של קלוריות ועדיין לרדת מהר ובצורה בריאה במשקל, הפתרון קיבל צורה. מבחינת היקפי הגוף, התברר שקבוצת הניסוי הצליחה להגיע להצרת היקפי הגוף פי 3.2 מהממוצע בדיאטות שמנגד. החדשות הטובות במיוחד היו שהשומנים ירדו בעיקר ממקומות בעייתיים כמו בטן, ישבן, ירכיים ומותניים. היה ברור שמדובר בגילוי יוצא דופן והחוקרים עלו מיד על הפוטנציאל השיווקי של הדיאטה, מכזו המתאימה לפתרון בעיות לחץ דם וסוכרת, לכזו שתהיה מתאימה גם למי שמעוניין אך ורק להוריד משקל, למרות שאינו סובל מבעיות בריאות.

כיום, הממשל האמריקני ממליץ בחום בפני אזרחיו להתנסות בדיאטת "דש". מומחים ומדענים התאימו את הנוסחה לכלל הציבור. מאז פרצה הדיאטה לתודעה העולמית, היא מדורגת כבר ארבע שנים ברציפות - כדיאטה הטובה בעולם. התואר הזה ניתן לה על ידי מגזין המחקר ההשוואתי המוביל בארצות הברית - us news and world report - שמזמין את טובי הרופאים, החוקרים ומומחי הדיאטה, כדי להמליץ יחד בכל שנה על הדיאטה הטובה ביותר היום בעולם. המומחים מתבקשים לבסס את החלטתם על קריטריונים כמו תוצאות ההרזיה לטווח קצר ולטווח ארוך, בריאות הלב, קלות השימוש בדיאטה, וכיאה לאמריקאים גם התכנית המסחרית הטובה ביותר.

דיאטת דש מתאימה לאנשים בריאים הרוצים לאבד כמה קילוגרמים, לשמנים שמעוניינים להוריד היקפים ולאבד משקל רב, לחולי סוכרת וכמובן לבעלי לחץ דם גבוה שמעוניינים להגיע לאיזון. בארה"ב, גם בני נוער בגיל ההתבגרות משתמשים בה. כמו כל תגלית אמריקאית, הגיעה הדיאטה גם לישראל וכאן בחרו בה בית החולים הדסה וכן איגוד רופאי המשפחה, כדיאטה המומלצת ביותר בהיבטי לחץ דם וסוכרת.
הדיאטה מאפשרת אכילה של כל סוגי המזונות, ומתאימה גם לצמחונים, טבעונים ואפילו לכאלה הנמנעים מגלוטן. לאחרונה הציב משרד הבריאות הישראלי את הורדת צריכת הנתרן על ידי האוכלוסייה לרמות המומלצות על ידי מומחי דש, כיעד שיש להשיגו עד שנת 2020.

קבוצת ניוטרמד (חדשנות ובריאות בע"מ), פיתחה ערכה המתאימה במיוחד לישראלים ומשווקת את הדיאטה בישראל. המתנסים בדיאטת דש זוכים לתמיכה אישית ולהדרכה מצוות שבו נטורופתית מוסמכת, דיאטנית קלינית וקואוצ'ר. בשבועיים הראשונים התכניות כוללות הורדת חשק לסוכרים ולפחמימות, ירידה מהירה במשקל וכניסה לתהליך של איזון הגוף. בשלב הבא צורכים דיילי-פורמולה. בהמשך מגיע תוסף תזונה שבו צמחים ומינרלים שכבר נוסו במחקרים, ייצוב רמות הסוכר, הרגעת המערכת, הגברת האנרגיה הגופנית ושריפת קלוריות ברמה גבוהה מהרגיל. המשתמשים יקבלו את תוסף התזונה נוביסוג'ן, המכיל צמחים המוכרים בנטורופתיה מודרנית, והוא מטהר, מרענן ומחדש את הגוף, ותומך בכבד ובמערכות ניקוי הרעלים".

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully