וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמות הבולטות בתחום המחשוב לעסקים ב-2015

מאמר אורח

6.2.2015 / 23:29

עולם המחשוב לעסקים הוא אחד התחומים המתפתחים ביותר עם עליית קצבי האינטרנט. אבל מה הולך לקרות בעתיד הקרוב? איל גבעון מ-ERG פתרונות מחשוב עם כל התשובות

אישה בחורה אשת עסקים עובדת מחשב נייד. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

עולם המחשוב לעסקים הוא אחד התחומים המתפתחים ביותר עם עליית קצבי האינטרנט. עסקים רבים מעבירים את ניהול המחשוב שלהם לפלטפורמות חדשות ומייעלים את המשאבים שלהם מתוך הבנה שצו השעה הוא לא רק חסכון אלא גם התייעלות , נגישות וזמינות. אם כן, מהן המגמות הבולטות בתחום המחשוב העסקי שהולכות לבלוט ולהתחזק במהלך 2015? הנה כמה שאנחנו חושבים שהולכות להמשיך את המגמות שעלו במהלך 2014 ואף יהפכו להיות דומיננטיות יותר:

• אבטחה – כי מסוכן שם בחוץ

האינטרנט הביא איתו לא מעט דברים טובים לעולם המחשוב העסקי אולם "החתול גרר איתו הביתה" גם לא מעט אתגרים בתחום האבטחה. אנחנו שומעים לא מעט על עסקים שנפגעו כתוצאה מתוכנות זדוניות, דרישות כופר כתוצאה מחטיפת מידע, ווירוסים ושאר מרעין בישין שגרמו לעסקים לא מעט נזקים. אם כן, אחת המגמות אשר ילכו ויתעצמו במהלך 2015 הן אותן "חליפות מיגון" לעסקים אשר יאפשרו מתן פתרונות לאותם איומים ויאפשרו המשך עבודה רציף ובטוח. פתרונות אילו יגיעו בתצורות שונות כגון:

1.אבטחה ארגונית ברמת ה anti-virus
2.חומות אש ( firewalls) שתפקידן לשמור את מי שצריך מחוץ לרשת הארגונית
3.הטמעת מדיניות אבטחה כלל ארגונית
4.אפשרויות לחיבור מאובטח של משתמשים מרוחקים
5. מגוון פתרונות להגנה על מחשבים ניידים
6. שימוש מושכל בפונקציית DMZ ( demilitarized zone ) אשר תפקידה לחשוף בצורה מוגנת את שדרוש חשיפה.

רוב הרשימה שלמעלה כבר מוטמעת במרבית העסקים אולם הצורך בהידוק האבטחה הולך ועולה כתוצאה מעלייה מריבוי ההתקפות על עסקים, הן על ידי מתחרים (כן, ריגול עסקי קיים...) , הן על ידי גורמים עויינים לישראל או סתם על ידי אנשים רעים במיוחד עם יותר מידי זמן פנוי וידע.

•ניתוח מידע עסקי , business intelligence – כי ידע זה כוח

ניהול עסק ללא מידע משול לנהיגה עם עיניים מכוסות: אתה יודע לאן אתה רוצה להגיע אבל אין לך מושג איך להגיע לשם ומה מחכה לך בדרך.

בארגונים רבים קיימות כבר היום מערכות מידע אשר משמשות לתפעול העסק אבל הן לא משמשות לניתוח מתקדם של המידע לטובת שיפור מכירות, השירות או התייעלות כוללת של העסק. מערכות business intelligence מאפשרות ניתוח מידע ברמה עמוקה יותר וקבלת תובנות עסקיות אשר מאפשרות ייעול ושיפור העסק תוך הבנה טובה יותר של המציאות העסקית בה הן פועלות.

לדוגמא, מערכת מעין אילו אשר השימוש בהן ילך ויגבר במהלך 2015 מאפשרות אינפורמציה על:

1. איתור וזיהוי לקוחות על בסיס רווחיות
2. מציאת עובדים בעלי תפוקה גבוהה במיוחד
3. ניתוח התנהגות לקוחות
4. ניתוח עלויות שירות
5. מציאת "מפתחות זהב"

אם כן, מסתמן כי כוחו של המידע ילך ויעלה במהלך 2015 וייתן הרבה יותר כלים בידי ארגונים וחברות לייעל ולשפר את העסק בצורה מבוססת נתונים.

• מעבר לשירותי ענן – זה ממש לא בשמים

בשנים קודמות היה מאד סקסי להגיד שהעתיד המחשובי נמצא בענן. היום זה כבר לא "סקסי" , היום זאת כבר מציאות בשטח. כבר היום כ 90% מהארגונים אשר עוברים תהליך שדרוג חומרה עושים זאת מעבר לשירותי ענן והעברת שירותי הדואר האלקטרוני שלהם לפלטפורמה מבוססת cloud .

המעבר לשירותי ענן אף תלך ותגבר במהלך 2015 עקב היתרונות הרבים שהיא מציעה לעסקים:

1. הוזלות עלויות משמעותית בתחום החומרה
2. ניהול יעיל של המשאבים
3. מיקור חוץ של הטכנולוגיה ומתן אפשרות לארגון להתעסק בליבת העיסוק שלו

כפי שניתן לראות שירותי ענן הם כבר לא הדבר הגדול הבא, הם הסטנדרט כבר היום. יותר ויותר עסקים יעבירו במהלך 2015 את תשתיות המחשוב שלהם לענן ויתמקדו במה שהם עושים הכי טוב וישאירו את העיסוק בטכנולוגיה למומחים.

• הטמעת תוכנה – כי תוכנה זה מוצר צריכה בסיסי
עם עליית תפוצת השימוש בתוכנות בעסקים, זמינות כלי התוכנה ומחיריהם יורדים כל הזמן. בצורה זו ניתן להתאים לארגונים מוצרי תוכנה בצורה מהירה וזולה ולייעל את עבודת הארגונים. בניגוד למצב בעבר, כיום כבר לא מסובך ומורכב לשנות ולהטמיע מערכות תפעוליות כגון ERP או CRM ולשדרג את יכולות הארגונים להתמודד עם האתגרים של העולם המודרני לצד הוזלת עלויות.

• המשרד הנייד – העולם בכף ידך

יותר ויותר ארגונים הופכים להיות ניידים מבחינת זמינות ונגישות האינפורמציה. אחת המגמות הבולטות לשנת 2015 תהיה שילוב תוכנה במכשירים ניידים וסמארטפונים והנגשת המידע הארגוני גם לאנשי השטח בצורה פשוטה ויעילה המאפשרת ניהול מרוחק ותגובה בזמן אמת.

לסיכום: המגמות שצמחו ב 2014 הולכות ותופסות אף יותר תאוצה ב 2015. עם מעבר של יותר ויותר חברות וארגונים לשירותים מבוססי ענן ויותר מודעות לתחום האבטחה ניתן להגיד בבירור כי נושאי היעילות, החיסכון וניתוח הנתונים הולכים להוביל גם השנה את הטבלה ולתת לעסקים גמישות לצד אפקטיביות גם בתחום מחשוב.

הכותב, איל גבעון, הוא מנכ"ל חברת ERG פתרונות מחשוב המספקת שירותים מקצועיים למערכות מידע בארגונים כבר 15 שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully