וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך השלם לדיאטה מנצחת

מאמר אורח

8.2.2015 / 0:54

אנחנו חולמים להיות רזים, חטובים בריאים. בדרכנו אל מטרות נשגבות אלה עומדים פיתויים קולינאריים רבים. אז הנה מדריך מקיף, כולל ועדכני להרזיה איכותית, חכמה, בריאה ולאורך זמן

מותניים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

איך יורדים במשקל בצורה מהירה יחסית ועדיין שומרים על בריאות מלאה, אנרגיה גבוהה ואופטימיות? איך מצרים היקפים מבלי להיאבק מדי יום באוכל חסר טעם וצורה? כיצד נפטרים מעודפי שומן מזיקים, אבל לא עושים חרקירי כאשר בתפריט מופיעה תמונה של המבורגר עסיסי?

שאלות כאלה ואחרות מעסיקות מיליארדי תושבים בכל רחבי העולם. עניינים בוערים של משקל, בריאות, איכות חיים. משקל עודף פוגע בנו בכל הצורות: הוא מייצר כולסטרול גבוהה, תורם ללחץ דם מסוכן, מעייף, מזיק לערנות שלנו ומחבל בחיים בכל פינה.

בתקופה שכזו, בה רובנו מבלים יותר מדי זמן בישיבה ברכב או מול המחשב, מתאמנים פחות מדי וחשופים לאלפי סוגי מזונות עתירי קלוריות ושומנים, הקרב על המשקל הופך קשה מתמיד. בדיוק לשם כך הזעקנו ממשרדיהם המטופחים את מנהלי ועובדי חברת The123Diet מקבוצת The123Lifestyle צוות זה הידוע במשקלו התקין ומעורר לעיתים קרובות קנאה ותהייה, התנדב להציג לנו את המילון המלא, הנוסחה המושלמת לדיאטה איכותית ומנצחת לאורך זמן.
המנהלת המקצועית בחברה מסבירה.

שלב 1 – ניקוי הרעלים

"טיהור וניקוי הגוף מרעלים הוא שלב ראשון והכרחי בדרך ליעד. זהו תהליך עתיק בו השתמשו רוב התרבויות העתיקות. בשנים האחרונות התהליך צובר תאוצה מחדש בקרב כל החברות המצטיינות בתחום הלייף סטייל. תא חי שורד כעשרה ימים ללא מים ומזון. מבלי לפנות רעלים, התא ייכחד תוך שלושה ימים. רעלים יש במים, באוויר וכתוצאה מתהליכים שונים בגופנו. כשהם מצטברים, מתחילות תופעות שליליות רבות, ביניהן השמנה. רעלים אלה מצויים בשפע במזון: חומרי הדברה, צבעי מאכל, חומרים משמרים ומשפרי טעם מצויים באוכל המגיע לגופנו. מי הברז מזוהמים, האוויר מלא בעשן וגזים. אנשים הנוטלים בקביעות תרופות סובלים מאוד מהרעלות. אפילו גופנו מייצר הרעלה עצמית לעיתים כתוצאה ממחלה או תרופה. כל אלה פוגעים בכושר העמידות שלנו. מתח רב שבו אנו פועלים מייצר אותה התופעה.

לקבלת פרטים נוספים לחץ כאן

כדי להתנקות - משתמשים בצמחי מרפא, כצעד ראשון לניקוי רעלים והכשרת הגוף לתהליך הדיאטה. זהו תהליך שימור הגוף ומונע מחלות. גוף המתנקה מרעלים מכיל פחות לחות המזיקה לתהליך ההרזייה. תהליך הניקוי משפיע במישור הפיזי והמנטלי כאחד ומהווה איפוס הגוף מחדש וריענון המערכות".

התחושה תהיה מיידית, תיגמל מהתמכרויות שונות, תהיה לך הקלה רגשית ופיזית. הרמב"ם ציווה על ניקיון הגוף והנפש, מגורים בסביבה בריאה וחשיפה לאוויר צח ואור השמש.

שלב 2– הבנת התהליך

"כדאי שנבין את תהליך הדיאטה המנצחת לפני הכניסה אליה. ככל שנצבור יותר מידע, כך יקל עלינו לתפקד בתוך הדיאטה, להעמיק בה, לצבור כוחות לקראתה ולהתמודד עם רגעים קשים ומתסכלים. הסיבה העיקרית שאנשים מרזים ומשמינים מיד מחדש, היא חוסר הבנת הדרך. חשוב לקבל ליווי מקצועי ומנטאלי. תזונאית ונטורופתית יהיו קשובות לכל אדם ויידעו להתאים את התפריט, הכמויות וההתמודדות לפי דרך חייו, אילוציו, סוג עבודתו, שעות עבודתו והרגלי החיים שלו. יש חשיבות עליונה למצבו הבריאותי של האדם שנכנס לתהליך הדיאטה. חשוב לברר מה משקלו ההתחלתי ומה הוא משקל היעד".

אורח חיים בריא. ShutterStock
ShutterStoc/ShutterStock

שלב 3 – בניית תהליך מקצועי ומאורגן

"ללא תהליך מסודר, מאורגן, רציני, קפדני, ממושמע וברור – סיכויי ההצלחה בתהליך הדיאטה יורדים פלאים. רוב האנשים שמפסיקים תהליך דיאטה באמצע התהליך, נשברים בגלל חוסר סדר וארגון. לכן, תהליך ההכנה, התכנון והבנייה של דיאטה משמעותי מאוד. חשוב שנבין: מה לאכול? מתי לאכול? איך לאכול? כמה לאכול? אנשים המצוידים בתפריט קבוע ולוח זמנים מפורט לימים, שבועות וחודשים קדימה, הצליחו בתהליך הדיאטה באחוזים גבוהים. תפריטים חייבים להיות מוכנים מראש בהתאם להעדפות שלכם, לכמויות שאתם רגילים לאכול ולסוגי האוכל המועדפים. אסור להתרשל בתהליך ההכנה לפרוייקט".

שלב 4 – שילוב עשבי מאכל ומרפא

"תבלינים, צמחי מאכל ומרפא הם חלק מסודות הדיאטה המושלמת. אוכל ללא תבלינים אינו טעים, אבל גם פחות בריא! התרבות הסינית העתיקה גילתה את הסגולות הרפואיות של צמחי המרפא כבר לפני אלפי שנים. בדורנו, למדנו ליהנות מסגולות אלה וגם להפיק טעמים משופרים.

צמחים אלה מהווים נקודת מפנה בתהליכי הדיאטה. ניקיון הגוף, שיקומו, אספקת אבות המזון והרבה ויטמינים חשובים נמצאים בצמחי המרפא והמאכל. נוסחאות צריכת צמחי מאכל ומרפא הכרחיות למי שעתיד להתחיל דיאטה. פורמולות צמחים משתלבות בתהליך מצויין".

שלב 5 – השיגו ערכים תזונתיים ולא קלוריים

"ויטמינים, מינרלים וחומצות אמיניות, גופנו חייב לקבל כדי לתפקד במלוא יכולתו. הגוף יישאר בבריאות תקינה אם נספק לו את כל אלה בצורה קבועה. 9 חומצות אמיניות צריכות להגיע ממקורות חיצוניים למזון. יש חשיבות רבה לצריכת נוגדי חמצון ושומנים בלתי רוויים. רדיקלים חופשיים תוקפים את גופנו מדי יום ולכן חשוב להתגונן ע"י שנספק לגופנו את כל המרכיבים שצינתי פה. מה שחשוב הוא, שנפחית בכמות האוכל ומספר הקלוריות, אך לא נפגע בכמות הויטמינים והמינרלים. כל אבות המזון חייבים להיכלל בדיאטה תקינה, כלומר: יותר ערכים תזונתיים, פחות ערכים קלוריים".

שלב 6 - שתו מים

"צריך לשתות מים, כל אחד מבין זאת. אבל מה הקשר האמיתי בין שתיית כמות מספיקה של מים לבין תוצאות הדיאטה? המים שמסייעים לפעילות העיכול ופליטת הרעלים, הם קריטיים לגוף. ללא כמות מים סבירה הגוף לוקה במחלות רבות: אי ספיקת כליות, אבנים בכליות, דלקות בשתן, עצירות, סחרחורת וכאבי ראש. גופנו מורכב משבעים אחוזי מים והם מסייעים למוסס חומרים בגוף בדרך לעיכול מוצלח. זרימת הדם ותנועת החמצן משתפרת על בסיס מים והחומרים הממיסים מגיעים ביתר קלות לכל אזורי הגוף.

המים תורמים לתהליך הקירור של הגוף, נקודה חשובה בתהליך הדיאטה. אזור גיאוגרפי, משקל האדם, מין האדם – כל אלה גורמים חשובים על מנת לקבוע כמה מים צריך לשתות ביום. האקלים הישראלי מייתר את סכנת שתיית היתר... בממוצע כדאי לשתות כ-10 כוסות מים ביום ולשים תמיד בקבוק מים בהישג יד. כדאי לשתות באופן מבוקר ולאורך כל היום ולא כמה כוסות בבת אחת, זה מקשה על הגוף לתעל את המים לצרכיו. מים עוזרים לשמור על עור יפה וחלק, הם מונעים קמטים, מרעננים וגורמים לתחושה טובה ואנרגיה גבוהה. מים תורמים לתחושת השובע ולעיתים מפחיתים בצורה משמעותית את תחושת הרעב. המים מנקים פסולת ורעלים מהקיבה, תורמים לחילוף חומרים תקין ועוזרים מאוד להשיג תוצאות יפות בתהליך ההרזייה".

שלב 7 – תה ירוק

"כדאי לשתות תה ירוק על בסיס אורגאני. סגולות התה הירוק ידועות ומוכחות בתהליך הבריאות הגופני שלנו. תה ירוק מכיל כמויות גבוהות של אנטי אוקסידנטים. נוגדי חמצון אלה נלחמים עבורנו ברדיקלים החופשיים. התה הירוק מסייע גם בהפחתת הסיכוי ללקות במחלת הסרטן, שהרי הוא נוגד תאים סרטניים".

שלב 8– תן לדיאטה משמעות ברורה

"תתחברו למשמעות התהליך. הבינו למה בדיוק אתם מתחילים תהליך הרזייה ובריאות? למה ברגע זה? למה אתם מצפים להגיע? מהן המטרות הברורות שלכם? תצטרכו את התשובות לשאלות אלה כדי לא להישבר בדרך אל היעד. תשובות לשאלות אלה יחברו אתכם להנאה מהתהליך ולא רק לתוצאה הסופית שתגיע בהמשך. פיתוח התודעה תסייע לנו להתגבר על ימים ורגעים קשים, הרגלים רעים ומאכלים מפתים... חישבו על המראה החדש שתשיגו, על התחושה העתידית. דמיינו תמונה שלכם צעירים, רזים ובריאים יותר – התמלאו ברגש שמציף אתכם מהתבוננות בתמונה המסמלת בריאות. שתפו את סביבתכם בתהליך כדי להשיג תמיכה גורפת והסתייעו באיש מקצוע – יועץ, מאמן לשם שמירת התהליך על המסלול הנכון. למדו על התהליך, חיקרו אותו, העמיקו בו למען תרבה הצלחתכם והנאתכם מהתהליך ומעצמכם".

שלב 9 - הסיכומים

"אכלו מעט ולעסו הרבה. שימו תמונה שלכם מהעבר ובמשקל הרצוי על המקרר. הוסיפו פעילות גופנית מתונה. שתפו את כל הסובבים אתכם בתהליך. השתדלו ליהנות מהתהליך. הכינו בקבוק מים לצדכם. שתו תה ירוק. פרגנו לעצמכם על קילו שירד...הכינו תפריט טעים, שתפו את קרוביכם בתהליך ובתוצאותיו, תהיו חיוביים ותאמינו בדרך בה בחרתם. בהצלחה".

לקבלת פרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • השמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully