וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכמת הכדורגל - יש דבר כזה

13.2.2015 / 0:04

התשובה לסטיגמה שהשכל של שחקני הכדורגל נמצא ברגליים היא "חכמת הכדורגל", בית הספר לחכמת המשחק שמקים אסף כרמי, שמספר פה על הערכים שעומדים נר לרגליו

ילד משחק כדורגל. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

כולנו מכירים את הסטיגמה שהשכל של שחקני הכדורגל נמצא ברגליים. מוכרים גם הסיפורים על מי שהקדישו מגיל צעיר את כל זמנם ומרצם לספורט הזה, שהוא הכי פופולרי בעולם, על חשבון הלימודים, נכשלו בהשגת תעודת בגרות ועל לימודים גבוהים בכלל אין מה לדבר. בסיפורים האלה יש הרבה אמת, ואת הסטיגמה הזו, שכדורגל לא הולך עם חינוך ולימודים, החליט לשבור אסף כרמי (29), מי שהקדיש את שנות העשרים של חייו לאימון של מאות צעירים, מגילאי הגן ועד לתיכון. כרמי שירת ביחידה מובחרת, הוא משלים היום את לימודיו לתואר ראשון באוניברסיטת ת"א, והחזון שלו הוא בית ספר לכדורגל, שיקנה לתלמידים לא רק את חכמת המשחק, אלא גם חכמת חיים בכל התחומים. לפרויקט שאותו הוא מקים כעת בגוש דן קוראים "חכמת הכדורגל" והוא מיועד לצעירים מכיתה א' עד ו', שאוהבים את המשחק אבל לא מוכנים בשל כך להקדיש פחות תשומת לב ללימודים, להיפך.

"חכמת הכדורגל יהיה מקום שמשלב ספורט, חינוך וערכים", אומר כרמי, "אנחנו מאמינים שכל ילד שרוצה לשחק כדורגל הוא עולם ומלואו של רגשות, יכולות ספורטיביות, אתלטיות ומגוון רחב של שאיפות, מחשבות ורצונות. בהתאם לראיית העולם הזו, מטרת בית הספר תהיה ללמד את הילד לא רק לבעוט בכדור, אלא להקנות לו תוך כדי ערכים כמו משמעת, כבוד הדדי, חברות, עבודת צוות, השקעה והתמדה. הליווי של כל ילד יהיה צמוד ומקצועי, עם דגש הן על היכולות והפוטנציאל הספורטיבי שלו, והן על איכויות חברתיות וחינוכיות, על מנת שיוכל להגשים את עצמו בצורה הטובה ביותר. על פי הגישה הזו, אדם טוב יותר ושלם יותר יהיה גם שחקן טוב יותר ואיכותי יותר".

לפרטים נוספים

נאמנים לגישה עליה מדבר כרמי, קבוצות הילדים בבית הספר יהיו בני עשרה תלמידים, על מנת שאפשר יהיה להקדיש תשומת לב לכל אחד. בנוסף למדריכי הכדורגל, שהם מאמנים בעלי נסיון, שעבדו במועדוני כדורגל בארץ, ילוו את הילדים גם סטודנטים, שיעבדו איתם על חומר הלימודים של בית הספר. "חכמת הכדורגל" יהיה פתוח לחברים בו בין השעות 15.00 ל-19.00, והילדים יוכלו הגיע אליו גם על מנת להכין שיעורים ולהתכונן למבחנים, בעזרת הסטודנטים הצמודים. המאמנים יעקבו אחר הציונים שלהם בבית הספר וידגישו את החשיבות של הצטיינות בכל התחומים עבור כל משתתף. בנוסף יהיה בצוות גם נטורופט, שיתמוך בתזונה הנכונה של הילדים.

"העבודה עם התלמידים תתפרס על פני תחומים רבים מעבר למשחק הכדורגל עצמו", אומר כרמי, "הילדים יעברו אימונים מסוגים שונים, על מנת לתמוך בהתפתחות מאוזנת ובריאה של הגוף, כמו אתלטיקה, זריזות וגמישות, על מנת למנוע פציעות. ביצוע פעילויות מורכבות אלה ישפר גם את יכולות הקשב והריכוז של הילדים".

בנוסף לפעילויות הללו, ייחשפו הילדים לנושאים רבים בתחום הספורט, בדמות הרצאות ומפגשי העשרה בנושאים כמו תזונה, חתירה למצוינות, ההיסטוריה של הספורט, ספורט ואקטואליה. הם יתנסו בסוגי ספורט שונים, ייפגשו עם ספורטאים מקצוענים וגם עם פסיכולוג ספורט. כל זה יקרה בד בבד עם כיתת לימוד פתוחה, בהנחיית סטודנטים, שיעזרו לילדים בכל עת ולפי בקשתם בכל מקצועות הלימודים של בית הספר".

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • כדורגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully