וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מתכננים בית חכם?

מאמר אורח

15.2.2015 / 23:51

כיום קל מאוד להפוך את הדירה שלכם למתקדמת ומאובזרת, ולהתאים את אופן פעולתה לצרכים האישיים שלכם. אז איך עושים את זה? הנה כל כללי הזהב

בית במהלך שיפוצים והריסות. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

קידמה וטכנולוגיה – גם בדירה שלכם

במבנים המוגדרים "חכמים", שולטת מערכת ממוחשבת מרכזית על ההיבטים השונים כמו מיזוג האוויר והחימום, התאורה, האינטרנט, האבטחה, המוסיקה, השקיית הגינה ועוד. תכלית השכלולים היא לקצר את משך הזמן בו מתעסקים בפעולות הקטנות בבית לטובת פינוי שעות פנאי נוספות, כשמטרת העל היא הפיכת חיי היום יום לנוחים יותר. בתים חכמים כבר מזמן לא מיועדים רק לחברים בעשירון העליון ולחובבי גאדג'טים, וכיום קל מאוד להפוך את הדירה שלכם למתקדמת ומאובזרת, ולהתאים את אופן פעולתה לצרכים האישיים שלכם.

איך זה עובד: בתים חכמים משלבים טכנולוגיות כמו חיישני תנועה, מסכי מגע ושלטים לתפעול המערכות, וחלקם ניתנים להפעלה מרחוק גם דרך הסמארטפון. הטכנולוגיות פועלות לפי תרחישים אפשריים המתוכנתים מראש. כך למשל, בשעת פריצה לבית, יודלקו האורות, תופעל האזעקה, תישלח התראה למשטרה ובאותה עת גם יקבלו הבעלים עדכונים בSMS - .

רוצה לבנות בית חכם?

קבל מספר הצעות משתלמות לבית חכם

התקנה קלה ועלויות נוחות: בניגוד למה שרבים חושבים, לא חייבים להתקין את מערכות החשמל החכמות בעת בניית המבנה, וכיום ניתן להוסיף אותן לדירה הקיימת בלי צורך בתהליכי שיפוץ מסובכים ומלכלכים. המהפכה הממוחשבת החלה לפני כשני עשורים, אך לישראל היא הגיעה בעיכוב, שנובע בעיקר מחוסר התאמה בין מערכות החשמל בארצות הברית – בה פותחו המערכות – לתשתיות החשמל בארץ. במהלך השנים פותחו מערכות ביתיות זולות יותר, נוחות להתקנה, לתפעול ולתחזוקה שוטפת. כיום ישנן מספר חברות בארץ המפתחות ומתכננות בתים חכמים, בהתאם לתקנים הבינלאומיים, כמו למשל תקן KNX.

בוחרים את בעלי המקצוע: כיום, חשמלאים רבים מוסמכים להתקנה ולתחזוקה של דירות חכמות, לאחר שעברו קורסי הכשרה. חברות טכנולוגיות רבות מציעות את שירותיהן בתכנון אישי של מערכות חכמות, והן מרכזות את כל תהליכי ההתקנה והחיווט. למרות שניתן לרכוש בנפרד את כל מרכיבי המערכת, קל וזול יותר לרכז את כל השירותים אצל ספק יחיד.

התאמה אישית מושלמת: הבהירו לנציגי החברה כבר בשלבי התכנון את הצרכים הייחודיים שלכם ושל משפחתכם. אם אתם מתמודדים עם פריצות מרובות לאחרונה, מומלץ שתתקינו שירותי אזעקה ומצלמות מתקדמים יותר. אם אתם שומרי מסורת, בקשו שייערכו התאמות של פעולת מכשירי החשמל ותשתיות התאורה לשבת.

בשביל הילדים: לבעלי המשפחות שביניכם, המעבר לבית חכם יכול לעזור לכם לשמור על בטיחות הילדים והתינוקות. כך למשל, בבתים חכמים יש פחות שקעים המהווים סכנה לאצבעות הקטנות של פעוטות וילדים בגיל הרך. כמו כן, ניתן לשלוט על האקלים והתאורה בחדרו של התינוק, ולהתעדכן תמיד בשלומו דרך מצלמות וחיישני קול ותנועה.

קבלו המלצות מאחרים: התייעצו עם בני משפחה ומכרים שכבר השתדרגו לבית חכם. בימינו, מותקנות מערכות כאלה בבתי אב רבים, ולא תתקשו למצוא מישהו בסביבתכם הקרובה שעבר את התהליך לאחרונה. בקשו מהם להסביר לכם על השלבים השונים בעבודה, ולציין בפניכם בעיות שעלו בעת ההתקנה. בקשו שימליצו לכם על אנשי מקצוע מהם היו מרוצים, ואם תרצו, תוכלו אפילו לסייר בבית ולהתרשם בעצמכם.
עשו זאת בעצמכם : במידה ואתם נמנים על חובבי הטכנולוגיה והנכם בעלי ידע טכני רב, תוכלו לתכנן בעצמכם את הבית החכם שלכם, ולעצב אותו לפי העדפתכם. הביאו בחשבון שתצטרכו לשלוט לבדכם בכל התקנות החשמל ובענייני התכנות. קיימים אתרי אינטרנט רבים וספרים המדריכים כיצד לגשת לעבודה העצמאית על הדירה החכמה.

יש לך שאלה? לחץ/י פורום בית חכם
באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully