וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד מקניות ברשת?

מאמר אורח

17.2.2015 / 0:55

למעלה משמונים אחוז מהישראלים כבר קונים באתרים מקוונים ברשת, אם כי מרביתם עדיין רוכשים בחנויות המסורתיות. אהרון עשור, מהבעלים של אתר הקניות "אריזונה", מנתח את הרגלי הקניה של הישראלים ברשת

לפטופ וכרטיס אשראי. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

השופינג האינטרנטי הולך וכובש מקום מרכזי בערוצי הקניות העולמיים. ב-2012 עלה לראשונה מחזור הקניות האינטרנטי בעולם וחצה את סף טריליון הדולר, כשעמד על 1.3 טריליון לשנה. הסחר האלקטרוני מתפרס על פני תחומים רבים, החל מחופשות, בילויים והלוואות, ועד לרכישת אלקטרוניקה, אופנה, מזון, ספרים וחשמל. גם בארץ הולך וגדל מספר המבצעים עיסקאות רכישה באינטרנט. למעלה מ-80 אחוזים מהישראלים דיווחו על קניה באינטרנט ב-2013, אם כי ישראל עדיין נמצאת בפיגור של כמה שנים ביחס לעולם, בהרגלי הרכישה באינטרנט, ובאינטנסיביות של השימוש בערוץ זה.

אצלנו, עדיין, השימוש באינטרנט, בין במכשירי האייפד או בסמארטפונים, הוא בעיקר לצורך השוואת מחירים ועיקר הקניות עדיין נעשה בחנויות המסורתיות, בהן ניתן למשש את המוצר, ובעיקר לעמוד פנים אל פנים מול המוכר. מבין הישראלים שקונים ברשת, הגרעין הקשה של הרוכשים נע בין הגילאים 35 ל-55, אם כי מרחב הגילאים הכללי מגוון מאוד. הוא מתחיל כבר בגילאי הנוער (באישור ההורים ובעזרת כרטיסי האשראי שלהם כמובן) ועולה גם לגילאים המבוגרים, כולל פנסיונרים, שלומדים להכיר את הערוץ האינטרנטי ולהשתמש בו לטובתם.

אהרן עשור, מהבעלים של אתר הקניות הישראלי המקוון "אריזונה", מסביר על הרגלי הרכישה ברשת של הישראלי הממוצע, מנתח את הלך המחשבה שלו ומנסה למצוא את ההבדלים בין האתרים הישראלים לאלה העולמיים. "מדובר בעיקר בשינוי הרגלי הרכישה היסודיים שאותם הכרנו שנים, והיכרות עם אופן הרכישה באינטרנט", אומר עשור, "ישנם כמה גורמים שמרתיעים את הישראלי הממוצע מרכישה ברשת ואת אלה אנחנו מנסים לנטרל באתר המכירות שלנו. החשש הראשון הוא ממחסום השפה.

לא כולם שולטים באנגלית, עד כדי כך שהם יוכלו להרגיש בטוח בעת התנהלות בחנות מקוונת, להגיע בדיוק למוצר שהם רוצים, להבין מה רוצים מהם ולהיות בטוחים שיקבלו את מה שהם חושקים בו. מחסום נוסף הוא העדר התקשורת המילולית עם המוכר. אנשים חוששים לקנות מגורם שאינם מכירים, ושאי אפשר לדבר איתו בשפתם. הישראלים רוצים את המוצר שלהם ביד ומהר. לרוב זמני המשלוח (ללא תוספת תשלום) יכולים להגיע גם ל-30 יום, כשהישראלים רוצים סחורה ביד תוך כמה ימים. אנחנו מנסים לענות על הצורך הזה על ידי מתן אפשרות למשלוח מהיר של כמה ימים, בתוספת מחיר סמלית".

"היוזמה לאתר "אריזונה" נולדה בהמשך למחאה החברתית ולאור הנסיון. כל המוצרים נשלחים מהספקים בחו"ל ביבוא אישי, ישירות לבית הלקוח. בכך אנחנו מנצלים את הטבת המס לטובת הלקוח. השלמת הטיפול, במידת הצורך, מתבצעת בארץ מול שירות הלקוחות. בנוסף אנחנו מקיימים מבצעים מיוחדים של משלוח אקספרס חינם על צעצועים כגון רחפנים, מכוניות על שלט, מוצרי בית וברזים. כל זאת מתוך כוונה לאפשר לכל אחד, קנייה בהישג ידו ולשביעות רצונו."

- ואיך אפשר לתת מענה לחששות הללו, שעל פניהם נראים מוצדקים למי שלא שוחה ברשת?

"הכי חשוב זה להרגיע את הרוכש שמאחורי האתר יש אבא ואמא שאחראים לרכישה שלו ומבטיחים לו שהרכישה תגיע בזמן , תסופק לו גם אחריות למוצרים, ואפשר יהיה להחליף או לקבל זיכוי במקרה של בעיה או תקלה. שירות לקוחות אמין וזמין, בעברית, עושה את העבודה, מרגיע את הרוכשים ושובר גם את מחסום השפה, שמרתיע ישראלים רבים".

- אנשים חוששים גם ממסירת מספר כרטיס האשראי שלהם ברשת.

"אנחנו עובדים על פי התקן המאובטח הכי מחמיר בארץ ומספקים את ההגנה המירבית לכל הרוכשים. למי שמעדיף אנחנו מאפשרים גם לרכוש את המוצרים דרך פיי-פל, אותם כולם מכירים והם מאוד אמינים ומאובטחים".

- איך עובדת מדיניות החזרת מוצרים פגומים?

"אנחנו מאפשרים ללקוח 60 יום של הגנה, אם חלילה יש בעיות עם המוצר - אם הוא הגיע בצבע הלא נכון, או במידה לא נכונה, ניתן גם להחליף וגם לקבל זיכוי. נכון שלפעמים יש מי שמנצלים לרעה את השיטה, ומבקשים להחזיר מוצרים ללא סיבה, אבל אנחנו מתמודדים עם כל מקרה לגופו".

- מה ההוצאה הממוצעת של ישראלי שרוכש באינטרנט?

"בדרך כלל הסכום ינוע בין 300 ל-400 שקלים, בין אם למוצר אחד או לכמה מוצרים".

- ומה המוצרים הפופולריים ברשת?

"בצמרת נמצאים בדרך כלל הגאדג'טים, אבל הישראלים הכי אוהבים לקנות ברשת בשמים ומוצרי טיפוח. יש לנו באתר למעלה מ-16 אלף פריטים מהתחום הזה, של מוצרי טיפוח ובושם".

- וגילאי הרוכשים?

"ממש כל הגילאים. מצעירים מאוד, ששולטים היטב בהתנהלות ברשת ויודעים טוב מאוד מה הם רוצים, ועד למבוגרים, גם פנסיונרים, שעבורם זה פיתרון מעולה, שמחליף את הצורך לכתת רגליים ברחובות ובקניונים ולהשיג את הדיל הטוב ביותר, במחיר נמוך, מבלי לפגוע באיכות ועם משלוח חינם".

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully