וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסדר הנכון להפקת חתונה?

מאמר אורח

18.2.2015 / 0:41

קודם כל סוגרים עם האולם, אחר כך עם הדי.ג'יי, ואז עם הצלם. ערן ורד, מחברת "123 - מזל-טוב", עם סידרת טיפים לזוג המאורס, לקראת הפקת ערב החתונה - איך לבחור, על מה להתעקש ועל מה לוותר. בשעה טובה

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

זה קורה בבוקר שאחרי הצעת הנישואין הרומנטית. שניכם מאושרים כאילו אין מחר, מתכננים איך לספר למשפחה ולחברים, חולמים על חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה ומחייכים לעולם כמו שני תלמידי בית ספר ביום הראשון לחופש הגדול. אבל ליום הזה דווקא יש מחר, והמחר הזה הוא תחילתה של אחת מתכניות הריאליטי של חייכם - המירוץ לערב החתונה. והמירוץ הזה כולל את הפקת הערב הכי מיוחד בחיים, החל מקביעת התאריך ובחירת האולם, ועד להתלבטות על ההתאמה בין צבעי הפרחים למפות שעל השולחנות. ערן ורד, מהבעלים של חברת "http://123mazaltov.co.il/' target='_blank'>מזל טוב 123", החברה שמארגנת את יום הכלולות מ-א' עד ת', עם סדרת טיפים שתעשה לכם סדר לקראת המירוץ לערב החלומות.

- אולם: לפני הכל, אומר ורד, בוחרים את האולם. כאן אסור לטעות. זה הבסיס להכל. זה אומר שקודם כל מבקשים המלצות מחברים ומכרים, ואז בודקים את המוניטין של המקום, ומגיעים לשם כדי לראות. בוחרים את החודש המועדף, ואז מתחילים לברר איזה ימים באולם פנויים בחודש הזה. כדאי לבדוק שהתאריך לא נופל על גמר גביע אירופה לאלופות, או כל אירוע לאומי אחר. מול בעלי האולם כדאי לסגור את כל מה שעלול לגרור אי הבנות - החל ממספר האנשים, דרך המחיר למנה, שעת הפתיחה, שעת הסגירה, מה התשלום במקרה והאירוע גולש לשעה או שעתיים נוספות, האם זה כולל הגברה, מסכי וידאו, תאורה מיוחדת.

האם האולם בנוי ככה שהדודים המבוגרים יכולים לשבת במקומות שיהיו פחות רועשים, ולדבר זה עם זה, כי אחרת המוזיקה תשתלט על האירוע ותבאס חלק מהקהל. חשוב לברר מה כוללים השירותים של חדר החתן והכלה, והאם יש גם היכן לישון בתום האירוע. יש אולמות שמספקים לזוג הצעיר את השירות הזה וכדאי לברר אם הוא כלול. רק אחרי שהאולם סגור אפשר להתפנות לסגירות של שאר הפינות בערב.

- די.ג'יי ומוזיקה - גם כאן, למעט מקרים שאתם מכירים את הדי.ג'יי ומעוניינים בו, יש לעבוד לפי המלצות. חשוב שהדי.ג'יי יתאים לסוג האירוע, שהוא בנוי להישאר גם לשעות מאוחרות, לוודא שיש לו מערכות גיבוי. חלק יציעו לכם להוסיף למוזיקה גם סוגי פירוטכניקה ולייזרים. אני ממליץ לשכור די.ג'יי שיתרכז רק במוזיקה ולא יפזר את תשומת הלב שלו למטלות נוספות.
- צלמים, וידאו וסטילס - יש שני סוגי צלמים: אלה שמביימים את הקהל, שמבקשים להסתכל למצלמה, לעמוד יפה ולחייך, ואלה שמצלמים מבלי שירגישו בהם. צילום דוקומנטרי, מבלי להפריע לחוגגים.

חשוב לדעת מה אתם רוצים ולאיזה ז'אנר אתם מתחברים, שלא תופתעו כשתראו את התמונות. זה המקום להגיד שאצל הצלמים ניתן למצוא את פערי המחירים הגדולים ביותר. לא תמיד היקר ביותר הוא גם הטוב והמתאים ביותר. כדאי לראות עבודות קודמות וכמו מול כל בעל מקצוע, הכי כדאי לסמוך על המלצות.

חשוב לברר מה חבילת הבסיס, האם היא כוללת גם צילומי וידאו, או יותר מצלם סטילס אחד. חשוב מאוד שתהיה כימיה מדוייקת עם הצלם. אתם תבלו איתו מהבוקר עד סוף הלילה. חפשו אחד שיש לכם איתו קליק.

- סלון כלות: כאן החתן יוצא מהתמונה ואנחנו נכנסים לתחום בו שולטות האחיות, החברות, האמא של הכלה ולפעמים גם של החתן. גם כאן יש שני זרמים: האם אתם רוצים סלון, שמספק את כל השירותים החל מתסרוקת, שמלה, איפור וזר, או שאתם מעדיפים להגיע מוכנים מהבית, שם יעשו את העבודה בעלי מקצוע שבחרתם בנפרד, כמו ספר או מאפרת. בבחירה של הסלון כדאי לדעת שיש סלונים גדולים ואתם תחלקו את היום עם עוד כמה כלות והמלוות שלהן. לא כולם בנויים לעבור כמעט יום שלם עם כזו המולה מסביב ויש שיעדיפו סלון קטן ואינטימי. את הכל כדאי לברר מראש.

- רב מלצרים: אחד התפקידים החשובים של הערב. בעצם, הוא יהיה מנהל האירוע. יחליט מתי מוציאים את המנה הראשונה, באיזו שעה יתחיל הטקס, האם למהר עם האוכל, האם לפתוח שולחנות חדשים ואם כן אז כמה, ואת מי להושיב ליד מי כדי שלא יהיו תלונות. האם האירוע יגלוש לשעה מעבר לזמן שנקבע או לשעתיים. האם להוציא עוד אלכוהול, כמה בקבוקים לפתוח כדי לא לגלות בסוף הערב שסתם זרקנו כסף על אלכוהול יקר. יהיו אולמות שיציעו לכם רב מלצרים משלהם. כדאי להביא בחשבון שאיש כזה עובד לטובת האולם ולא תמיד ההחלטות שלו ימצאו חן בעיניכם. שכירת בעל מקצוע כזה היא לא יקרה לערב אחד. די בכך שהוא הצליח לחסוך לכם פתיחה של שולחן מיותר, שיעלה למעלה מאלפיים שקל גם אם ישבו בו רק שני אורחים, כדי להצדיק את השכר שלו. זה האיש שיתקתק את כל הערב והוא יהיה הנציג שלכם בכל עניין מול הבעלים של האולם ושאר נותני השירותים, מצלמים, ועד די.ג'יי.

- כל שאר הספקים: כאן אנחנו מגיעים לכל ספקי סידורי הפרחים, אנשי הפירוטכניקה, הזיקוקים, היונים וכל מה שעולה בדעתכם. הם יהיו אחרונים ברשימת הסגירה, גם כי יש הרבה מהם והם יכולים להתאים את עצמם לכל תאריך, גם מכיוון שחסרונו של אחד מהם לא יפגע באירוע, וגם כי כאן כבר ברור פחות או יותר מה ההוצאות שלכם והאם בא לכם להתפנק בעוד משהו או להתחיל לחסוך.

זו פחות או יותר רשימת המטלות, וגם הסדר הנכון לסגור אותן. אבל אם אתם רוצים באמת להתפנק, אפשר להטיל את כל המשימות הללו על צוות הפקה מנוסה, כמו שיש לנו ב"מזל טוב 123". שיהיה בשעה טובה.

באדיבות 123 מזל טוב - http://123mazaltov.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • חתונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully