וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעת בתאונת דרכים? הדרך הבטוחה לקבלת פיצויים גבוהים

מאמר אורח

19.2.2015 / 0:37

מה עושים לאחר מעורבות בתאונת דרכים? כיצד מגישים תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב? איך חוקר מטעם ביטוח לאומי עלול להפחית את הפיצויים? קבלו את כל הטיפים

תאונת דרכים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

בניית תיק תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב, מתחילה החל מהרגע בו רכבכם היה מעורב בתאונה. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא המלצות לבניית תיק, על מנת שתוכלו לקבל את סכום הפיצויים המגיע לכם עקב נזקי רכוש וגוף שנגרמו כתוצאה מתאונת דרכים.

התיעוד שלכם מתחיל ברגע שאירעה תאונת הדרכים. מיד לאחר שהתאוששתם מהפגיעה עליכם לרשום את כל הפרטים הרלוונטיים לאירוע, את זמן התאונה והמיקום המדויק בה היא התרחשה. יש לתעד את פרטי הנהגים המעורבים, כולל: פוליסת ביטוח, רישיונות ומספר לוחית הרכב. בנוסף כדאי לצלם את הנזק שנגרם לרכבכם, את התמרורים, הרמזורים וכל פרט רלוונטי אחר.

יש לך שאלה?
מענה משפטי בפורום תאונות דרכים

בררו האם היו עדי ראיה שראו כיצד התרחשה התאונה, זכרו לקחת את פרטיהם ואף לקחת מהם תצהיר בו במקום. לאחר איסוף הפרטים יש לגשת מיד לתחנת המשטרה לדווח על התאונה. האישור מהמשטרה יאפשר לכם לקבל טיפול רפואי ללא עלות כספית.

במקרה ומדובר בתאונת דרכים עם נפגעים חשוב מאוד שלא להזיז את הרכב ולהמתין עד שתגיע המשטרה למקום. הנפגע זכאי לקבל טיפול רפואי מיידי על ידי צוות מד"א ולפינוי מהיר באמבולנס לבית חולים. נפגע שלא פונה באמבולנס נדרש לפנות עצמאית לחדר מיון סמוך לקרות התאונה, ושם לעבור בדיקה מקיפה, גם אם לדעתו מדובר בפגיעה קלה או בפגיעה שאינה נראית לעין.

זכרו לבקש בעת השחרור מחדר מיון העתק של התיק הרפואי

בעת הרישום בחדר מיון תתבקשו למסור את נסיבות התאונה ולפרט בפני הרופאים אודות המגבלות והכאבים מהם אתם סובלים. בעת השחרור מבית חולים או מכל גוף אחר בו עברתם בדיקה חשוב לקחת העתק של התיעוד הרפואי.
מומלץ לתעד ולאסוף העתקים של כל הבדיקות והטיפולים שעברתם בהמשך, לרבות בדיקות בקופת חולים, פענוח צילומי רנטגן, אישורי מחלה, מרשמי תרופות ועוד.

בנוסף רצוי לאסוף קבלות של הוצאות שונות שנגרמו בעקבות התאונה, כמו נסיעות לבדיקות, רכישת תרופות וציוד רפואי, עזרה במשק בית וכל הוצאה רלוונטית נוספת הנחשבת בבחינת נזקים מיוחדים, עליה ניתן לקבל החזר מחברת הביטוח.

חוקר פרטי של חברת ביטוח עלול להפחית את סכום הפיצויים

חשוב מאוד להימנע מפגישה עם חוקר מטעם חברת הביטוח ללא קבלת הנחיות מגורם מקצועי, מחשש שהחוקר עלול להסיק מסקנות העשויות להפחית את סכום הפיצויים. עורך דין יוכל לתדרך אתכם לקראת הפגישה ולדאוג שתקבלו את המגיע לכם על פי החוק.

במהלך התביעה המשפטית, נקבע גובה הפיצויים בהתאם לחוות דעת של מומחה רפואי שמונה מטעם בית המשפט ובכפוף להסכמת חברת הביטוח. המומחה מגבש החלטתו בנוגע לאחוזי נכות הפיזית והנפשית הקבועה, על סמך התיעוד הרפואי שאספתם ועל פי המגבלות והתלונות שלכם עקב הפציעה. חברת הביטוח אמורה לשלם עבור חוות דעתו של המומחה, שעולה אלפי שקלים, אולם במקרה ונקבע כי לא נותרה כל נכות צמיתה כתוצאה מהתאונה, חברת הביטוח רשאית לקזז את העלות מסכום הפיצויים שיקבע בית המשפט. מלבד אחוזי נכות צמיתה, גובה הפיצויים לנפגעי תאונות הדרכים מחושב על פי נתונים אישיים כמו גיל הנפגע, מצבו המשפחתי, כושר ההשתכרות וסוג הפגיעה.

מה עושים כשתאונת דרכים נחשבת לתאונת עבודה?

במקרה ותאונת הדרכים התרחשה במהלך או בתום יום עבודה, יש לפנות בסמוך למוסד לביטוח לאומי, ולבקש דמי פגיעה עבור התקופה בה לא ניתן לעבוד עקב הפציעה. דמי הפגיעה מחושבים על פי ממוצע שלוש המשכורות האחרונות שקדמו לפגיעה.

אם הפגיעה הותירה נכות צמיתה, יש לפנות לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, לשם קביעת דרגת נכות. בתום ההליכים מול המוסד ניתן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב. במקרה זה לא ימונה מומחה מטעם בית המשפט, אלא קביעת גובה הפיצויים תתבסס על חוות דעת של הוועדה הרפואית. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם עורך דין בסמוך למועד תאונת הדרכים, עורך הדין יוכל לסייע לכם הן במסירת הגרסה למשטרה, והן בתיעוד האירוע ולכוון אתכם לקראת התביעה נגד חברת הביטוח.

באדיבות האתר המשפטי LawGuide
לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן

  • עוד באותו נושא:
  • תאונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully