וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך בוחרים קבלן שיפוצים?

מאמר אורח

19.2.2015 / 23:40

שיפוץ הבית או הדירה הוא אחד התהליכים המשמעותיים בשגרת חיינו. אז איך דואגים לבחור את בעל המקצוע האמין ביותר? מדריך לשלבים במציאת קבלן

שיפוצים בבית. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

שיפוץ הבית או הדירה הוא אחד התהליכים המשמעותיים ביותר שאנו מבצעים בחיינו, אחרי הקנייה עצמה. זוהי ההזדמנות להפוך את ארבעת הקירות לבית של ממש, להתאים אותם לצרכינו ולעצב את הדירה לפי טעמנו האישי. זהו פרויקט שראוי לגשת אליו כאשר בידינו הידע המתאים, ולאחר שבחרנו את איש המקצוע המתאים והמנוסה ביותר, שיעזור לנו להגיע ליעד הנכסף.

הקבלן הוא העומד בראש מערך השיפוצים, והוא אחראי על הצוותים השונים, על רכישת החומרים ועל ההתנהלות מול הספקים. בחירת קבלן היא תהליך מורכב הרבה יותר ממציאת בעל מקצוע בודד לצורך תיקון מקומי. איש מקצוע רשאי להיות מכונה קבלן רק אם הוא בעל רישום מתאים ברשם הקבלנים. החוק בישראל אף מחייב העסקה של קבלנים רשומים בלבד בשיפוצים שעלותם הכוללת עולה על 35,000 שקלים. המכונים שיפוצניקים הם אלו שאינם רשומים ברשם הקבלנים, אך לעיתים מציעים את אותם שירותים שמציעים קבלנים. מומלץ להיזהר, שכן בהיעדר רישום מתאים, קיים סיכוי כי מדובר במתחזים, שטיב העבודה שלהם לוקה בחסר.

מרוכזות כעת מספר פעולות שמומלץ לבצע בדרך לבחירת הקבלן:

-בצעו תחקיר אינטרנטי על הקבלן. וודאו שהוא רשום בקטגוריית השיפוצים של רשם הקבלנים. העדיפו אנשי מקצוע המציגים באופן גלוי תמונות של עבודות שביצעו לאחרונה. כמובן שאין להסתמך רק על חומרים שהקבלן מפרסם בעצמו, שכן מטרתם של אלו היא בעיקר לשכנע אתכם, ולא לספק מידע אובייקטיבי. לכן, תמיד קראו חוות דעת של לקוחות שהשתמשו בשירותיו, כשההמלצה היא לסקור בין שלוש לחמש חוות דעת שונות. אתם יכולים לשאול קרובי משפחה ומכרים, או למצוא באינטרנט לקוחות קודמים של בעלי המקצוע. בעת התחקיר, בדקו את הוותק של הקבלן, ואת סוגי הפרויקטים שהוא מבצע. זכרו כי לא כל קבלן מתמחה בכל סוגי העבודות.

-כמו כן, וודאו שלקבלן יש ביטוחים מתאימים לכל אחד מבעלי המקצוע שעובדים תחתיו, וכן ביטוח על העבודות והכלים השונים. בהיעדר ביטוח מצד הקבלן, מקרים של תאונות עובדים יכולות ליפול על אחריותכם מבחינה משפטית.
-שלחו למספר קבלנים שונים שקיבלתם לגביהם המלצות מסמך המפרט את כל דרישות השיפוץ, ובקשו לקבל מהם הצעות מחיר. מעבר לסכום הנקוב, בחנו גם את אופן הגשת המסמך. אם ההצעה מפורטת ומסודרת, הדבר יכול להעיד על בעל מקצוע רציני ואחראי.

-בחרו איש מקצוע שיש לכם איתו דיאלוג פתוח, שפנוי לשוחח עמכם ולענות על שאלותיכם. קבלן שמנהל שיחות חפוזות ומקוטעות בלבד לפני תחילת העבודה צריך להדליק נורת אזהרה לגבי טיב השיפוץ בהמשך ושקיפות התהליך. אתם יכולים אפילו לקבוע להיפגש פנים מול פנים לפני תחילת העבודה.

-בחנו היטב את אמצעי התשלום שדורש הקבלן. היזהרו מקבלנים הדורשים שתשלמו את כל עלויות השיפוץ לפני תחילת העבודות. למרבה הצער, ידועים מקרים בהם קבלנים התחזו לאנשי מקצוע אמינים ואדיבים, אך נעלמו לאחר קבלת התשלום, מבלי שביצעו כל עבודה בפועל. באופן כללי, לגיטימי מצד הקבלן לדרוש תשלום של חלק מהעלויות לפני תחילת התהליך, אך זכרו לשמור תמיד אחוזים מסוימים מהסכום אותם תעבירו רק בגמר העבודה.

-שימו לב שההצעה הטובה ביותר אינה בהכרח הזולה ביותר. לעיתים, העלויות הגבוהות מעט יותר מבטיחות שימוש בחומרי גלם איכותיים יותר או בכלים חדשניים ויעילים יותר. לא תרצו בעל מקצוע ש"מעגל פינות", שאף עלול ליצור מפגעים בטיחותיים בדירתכם.

לאחר שבחרתם את הקבלן שנראה לכם המתאים ביותר לצרכיכם, והאמין ביותר, ערכו מולו חוזה מסודר, המפרט את כל התשלומים, לוחות הזמנים, ואחריות הקבלן במקרים של תקלות. בקשו מאיש המקצוע לספק לכם עותק של החוזה.

יש לך שאלה? לחץ/י לפורום שיפוצים

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully