וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך לעבור ניתוח פלסטי ועדין לשמור על מראה טבעי

פרופ' אייל וינקלר

26.2.2015 / 1:30

המגמה העולמית בניתוח הפלסטי היא היום לשמור על תוצאות בעלות מראה טבעי. פרופסור אייל וינקלר, פלסטיקאי בכיר, מסביר על החשיבות בעידוד 'הגישה הטבעית' ומספר על ההתקדמות הטכנולוגית

ניתוח פלסטי. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

תחום ניתוחי הפלסטיקה הקוסמטיים לגברים לנשים עובר בשנים האחרונות שינוי שכדאי לשים לב אליו. אם נישאר לרגע בהגדרות הקשורות לתחום, אז ניתוחי מתיחת הפנים עוברים בעצמם מתיחת פנים רצינית, משנים כיוון ומגדירים מחדש את הענף כולו. ניתוחי הפלסטי הקוסמטיים נכנסו לתודעה העולמית בשנות השישים של המאה הקודמת, והפכו לחלק מתרבות המערב, כאשר הם סוחפים את כל שכבות האוכלוסייה. בתחילת הדרך היו אלה בעיקר הנשים שנחשבו ללקוחות העיקריים של התחום, אבל בשנים האחרונות יותר ויותר גברים גם מרשים לעצמם ניתוחי פלסטי קוסמטיים. הניתוחים עצמם, וכמובן המנתחים, עברו שינוי לאורך השנים. החומרים השתנו, הידע התרחב וגם האפשרויות התרבו.

לשם דוגמא, אם בעבר ניתוח למתיחת הפנים באמת הצדיק את השם וכלל בעיקר את מתיחת העור על מנת לנסות ולהעלים את הקמטים, היום תהליך כזה, של הצערת הפנים, מתרכז לא פחות בטיפול בשכבות שמתחת לעור ולא רק במתיחה עצמה, והצלחתו היא בעיקר משום שהוא אינו מותיר אחריו עקבות שיעידו על טביעת אצבעות של מנתח. גם השנים הרבות שעברו מאז שהחלו הניתוחים, ובעיקר המגמות שהתחזקו בשנות ה-90 ובתחילת שנות האלפיים - של התערבויות דרמטיות במראה החיצוני, הגדלות משמעותיות של חזה וניפוח לא טבעי של שפתיים ולחיים - כל אלה הכניסו את הענף כולו לפרופורציות חדשות. המראה של כוכבות הוליוודיות, עם איברים שעברו שינוי דרמטי, ונראים לעיתים גרוטסקיים ולא טבעיים, עשו את שלהם ותחום ניתוחי הפלסטי החל לאמץ את המגמה העולמית החדשה לפיה טבעי זה in ומלאכותי out.

מי שעד למגמה הזו, ומבצע אותה הלכה למעשה, הוא פרופסור אייל וינקלר, מנתח פלסטי בכיר, בעל מרכז אסתטיקה וכירורגיה פלסטית בתל אביב, ומנהל מחלקת הפלסטיקה בבית החולים שיב"א, "כבר כמה שנים שהמגמה העיקרית בקליניקה שלי היא לא של ניתוחי הגדלת חזה לנשים, אלא דווקא ניתוחים של הקטנה ושל שיחזור של מה שהיה קיים באופן טבעי", מספר פרופסור וינקלר, "זה בהחלט תואם את הכיוון של הטרנד העולמי העכשווי, אשר שואף להשיג שיפור ניכר, לצד שמירה על מראה טבעי. מאז ומתמיד העדפתי את הגישה הזו, של שחזור הנוח והטבעי, ונמנעתי מניתוחים של הגדלות לא פרופורציונאליות, לא רק בניתוחי חזה, אלא גם בשפתיים או לחיים. אני כן בהחלט בעד החזרת רוח נעורים לאיברים, כמו חזה או בטן ששינו צורה אחרי לידה, אבל מתנגד לשינויים הדרמטיים, שאינם נראים טבעיים".

השינויים הללו, בהתייחסות לניתוחים הקוסמטיים, עליהם מדבר פרופסור וינקלר, הם בעיקר תוצאה של מה שהתרחש בשוק הניתוחים הפלסטיים בחמש השנים האחרונות. בתקופה זו פרצו אל השוק כוחות מאוד חזקים ומשפיעים, שהבטיחו ניסים ונפלאות. בפני שוק הלקוחות ההולך וגדל של ניתוחי הפלסטי, נפרשו שפע של הצעות והבטחות לשיפור והצערה של עור הפנים, ללא התערבויות כירורגיות. את אלה החליפו טיפולי הזרקות, שחלקם הגדול מתבצע בידי אנשים לא מיומנים, ושאת תוצאות מעשיהם אפשר לראות היום בצורה של פנים גרוטסקיות, שפתיים נפוחות ולחיי ברווז. עם ההשלכות של ההתערבויות הללו, ולעיתים גם עם הסיבוכים שנלווים לכך, מתמודדים פרופסור וינקלר וחבריו מדי שבוע, במחלקות הפלסטיות של בתי החולים בישראל.

"שוק הרמת הפנים עבר בעצמו מתיחת פנים", אומר פרופסור וינקלר, "למעשה, כל הרעיון הוא כבר לא מתיחת עור הפנים, כמו שהיה בעבר, אלא בעיקר טיפול בשכבות התת עוריות וזה כבר לא תחום לחובבנים. נשים בגיל 40 שרוצות לטפל בפנים, הן לא תמיד במצב שהעור כל כך נפול עד כדי כך שהוא דורש תיקון. היום אפשר למלא נפח ולשפר מראה פנים באמצעים לא כירורגים, עם חומרי מילוי בטוחים, שקיבלו אישור של ארגון הבריאות האמריקאי. אנשים קוראים מאה פעם מה כתוב על הגבינה שהם קונים בסופר, כדי לא להכניס לגוף רעלים, אבל מרשים שיזריקו להם חומרים לא ראויים, שלא קיבלו אישור של ה-FDA האמריקאי. היום אפשר להציע ניתוחים טבעיים לגיל הביניים, עם החלמה של כשבועיים שלושה, בהרדמה מקומית, במינימום סיכונים. הניתוח המושלם הוא כזה שלא חשים בו בכלל. אנשים רואים רק את הכישלונות. יש לקוחות שלי במדיה, בעולם האומנות, המשפט, וגם בפוליטיקה, שאיש לא מעלה על דעתו שהם עברו ניתוח טבעי. כולל גברים".

המסקנה שעולה מדבריו של וינקלר היא שגם גברים הם היום לקוחות לגיטימיים של ניתוחי פנים, בעיקר בשל העובדה שהטכניקות החדשניות לא מאפשרות אפילו לנחש שהם עברו הליך כזה. יחד עם זאת, הניתוח הפופולרי ביותר אצל גברים הוא עדיין שאיבת שומן. "התחום הזה עבר שינוי מאוד גדול", מגלה וינקלר, "לאחרונה נכנסה טכניקה חדשנית, אנטי תזה לטכניקה הקלאסית, שהייתה ניתוח בהרדמה כללית ושאיבת שומן מאסיבית. היום זו הרדמה מקומית והשאיבה מתבצעת ממוקדים רבים בגוף. השיטה הזו מאפשרת להיפטר משומן באזורים שהם שמנים גם מבחינה גנטית. זה יכול להיות שדיים אצל גברים, אפילו שהם ספורטאים, או ירכיים שמנות אצל נשים, ששאר הגוף שלהן רזה".

הביקוש לניתוחי שאיבת שומן הוא גדול דווקא בתקופה הזו, בעיקר כי עוד מעט קיץ ורוצים להיראות טוב לקראת הים. כל שנה בתקופת האביב, ובמיוחד לפני פסח, זו העונה הבוערת של הניתוחים הפלסטיים, לכל אלה שמבקשים חופשה לצורך הניתוח וההחלמה, על מנת להגיע מוכנים לקיץ".

איפה משתלבים הצעירים בשוק הניתוחים הפלסטיים?

מרבית הנערים והנערות בישראל מבוגרים נפשית יחסית לבני גילם בשאר ארצות העולם, יתרה מכך, רובם עומדים בפני הגיוס לצבא. יום הגיוס לצה"ל הוא מאורע מכונן ומפחיד הגורם לחשש וחרדה אצל בני הנוער. בנוסף למתח הנפשי הכרוך בגיוס, מודאגים הנערות והנערים מחשיפת הגוף על שלל "הפגמים שבו" לעיניים זרות ובוחנות. "רבים מהנערות והנערים הפונים למרפאתי מציינים את הפחד שלהם להיראות למשל עם אוזניים בולטות בשיער הקצוץ בטירונות, או עם שדיים ענקיים במקלחות הבנות, או עם נקודות חן נושאות שיער במגורים המשותפים, ובכלל הם מלאי פחד מאובדנה המוחלט של הפרטיות בשלב הזה של חייהם".

מהם הניתוחים השכיחים בקרב בני נוער בארץ?

"בקרב נערות שכיח ניתוח להקטנת חזה ותיקון אסימטריה של השדיים. בקרב נערים הצמדת אוזניים, ובקרב שני המינים שכיח ניתוח אף. חשוב שהורים יהיו מודעים לעובדה שבמקרים רבים ניתוחים אלו משני חיים, במובן שהם משפרים דרמטית את הדימוי והביטחון העצמי של הצעירים. יחד עם זאת, מאחר שלכול ניתוח, מעבר לאספקטים גופניים יש השלכות רגשיות, חשוב לוודא מראש שהנער או הנערה בשלים נפשית לתהליך, ולבחור מנתח בעל מומחיות וניסיון רב שנים. מניסיוני האישי, הרוב המכריע של בני הנוער המנותחים, יוצאים מהניתוחים הללו מאושרים ומוכנים נפשית וגופנית, עם אף יפה ואוזניים צמודות, אל המשך דרכם כמבוגרים צעירים".

פרופ' אייל וינקלר, מומחה בכירורגיה פלסטית משחזרת, וניתוחים קוסמטיים

  • עוד באותו נושא:
  • פלסטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully