וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודה מקצועית מא' ועד ת' - איך בוחרים קבלן שלד עד מפתח?

2fix

2.3.2015 / 0:22

בעת עבודות בניה ושיפוצים בסדר גודל נרחב, ישנה חשיבות רבה לבחירת הקבלן הנכון. ההחלטה לשכור את שירותיו של בעל מקצוע אחד משתלמת הרבה יותר. אז מהו ייחודם של קבלני שלד עד מפתח?

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

קבלן שלד הוא בעל מקצוע שאחראי רק לשלד הבניין, ולאחריו נדרשים שירותיהם של קבלנים נוספים, שמספקים שירותים לשלבים הבאים בבנייה, כמו עבודות חשמל, איטום ואינסטלציה. שלד הבניין נבנה במספר שלבים, שכוללים בין היתר הכנה של השטח, יציקת כלונסאות, יציקת קורות היסוד, וחלוקה לחדרים.

לעומתם, קבלני שלד עד מפתח, שנקראים לעיתים גם קבלני "עד מפתח", או פשוט "קבלני מפתח", מרכזים תחתיהם את כל גורמי הבנייה, מרגע קבלת השטח ועד סיום כל עבודות הגמר. הם אחראיים לכל עבודות הטיח, הריצוף והצבע - עד הקטנה שבהן, שבסיומן, באופן סמלי, נמסרים מפתחות הבית ללקוחות (ומכאן שמם). קבלנים אלו משמשים בעצם כקבלני - על, והם פועלים מול מספר גדול של בעלי מקצוע, ומרכזים את כל העלויות, התכניות ואיתור הפועלים. בסיום התהליך, הם מוסרים לידי לקוחותיהם מוצר מוגמר - בית בנוי וראוי למגורים.

קבל/י הצעות מחיר לעבודות בניה ושיפוצים

אז מהם יתרונות העבודה עם קבלני שלד עד מפתח?

שקט נפשי וחיסכון בזמן

קודם כל, מדובר בחסכון משמעותי של זמן וטרחה לבעלי הבית. קבלן ה"שלד עד מפתח", כקבלן ראשי בשטח, אחראי על איתור כל השרברבים, הטייחים, הבנאים, והנגרים, ועל השוואת המחירים בין כל השיפוצניקים המוצעים בשוק. במקום להסתבך בחישובים רבים ובתימחורים מסובכים, פוטר קבלן השלד עד מפתח את בעלי הפרויקט מהמטלה המעיקה הזו, ומאגד את כל העלויות לחישוב אחד. בנוסף, בעת ריכוז כל העבודות תחת קבלן אחד, נדרש חוזה יחיד ואין צורך בהוצאת חוזים וכתבי כמויות נפרדים לכל אחד מבעלי המקצוע הנפרדים.

ניסיון עושה פלאים

מי שאינו מנוסה בעבודות קבלנות עלול להיקלע לבעיה גדולה, גם אם חשב מראש ששיפוץ הבית הוא תהליך פשוט. במקרה של קבלני שלד עד מפתח, הניסיון והמקצועיות שנצברה במהלך השנים עושים את כל ההבדל. קבלן "עד מפתח" יכול לפעול להנעת מהלכים בקרב קבלני המשנה, שמספקים בפועל את הבנאים והנגרים שנמצאים בשטח. בתור בעל מקצוע מנוסה, הוא בקי בהתנהלות קבלני משנה אלה, ולא ייתן לתקלות ולפגמים שקורים בעבודה ליפול בין הכיסאות. דמיינו את עצמכם מגלים תקלה בבית לאחר תום הבנייה, ומנסים לאתר את בעל המקצוע שגרם לה, כדי שיודה בטעותו...קבלן השלד עד מפתח הוא בעל האחריות על כל הבעיות הללו, ולכם, בתור לקוחות, יש כתובת ברורה לפנות אליה.

כמו כן, מעצם הניסיון הרב בעבודות בשטח, לקבלן שלד עד מפתח יש סמכות גדולה בפיקוח היומיומי על העשייה השוטפת, בהיבטים כמו בטיחות ותקנות עבודה. בתור מנהל העבודה באתר, הוא מוריד מעליכם, היזמים או בעלי הנכס, את האחריות לסוגיות הביטוח שנדרשות לכל בעלי המקצוע וכלי העבודה. אתם יכולים לנשום לרווחה ולתת לבעל המקצוע המוסמך לעשות את העבודה עבורכם.

משתלם גם לכיס

לרוב, כאשר עובדים מול מספר קבלנים, קניית החומרים מוטלת על היזם, או בעלי הבית. רבים חושבים שאם ייקנו בעצמם את כל החומרים, כמו למשל הצבעים, הבטון, והריצוף, הם יוכלו להוזיל את עלויות הפרויקט, אולם לא תמיד הדבר נכון. קבלני שלד עד מפתח, בניגוד ללקוחות פרטיים, קונים חומרי גלם על בסיס שוטף, ויכולים לקבל מחירים משתלמים הרבה יותר. הנחות עקב קנייה בכמויות גדולות, או היכרות עם מבצעים מיוחדים של ספקים הם רק חלק מהיתרונות בעבודה עם קבלן על יחיד. קבלני שלד עד מפתח מסתמכים על הצלחות בפרויקטים קודמים, וכך יודעים לרכוש רק את החומרים המובחרים ביותר, שמתאימים לעבודה המסוימת.

לסיכום, בין אם אתם עומדים בפני שיפוץ מקיף של דירתכם, או בנייה מן היסוד של בית חדש, בחירה של קבלן שלד עד מפתח יכולה להקל את התהליך בצורה ניכרת. כך תוכלו להימנע מהתרוצצות בין קבלנים רבים, ובמקום זאת תוכלו להשאיר את האחריות לבעל מקצוע יחיד, ולעבור את תקופת הפרויקט בראש שקט. בסוף התהליך, תוכלו להיות בטוחים שכשקבלן העל יושיט לידיכם את המפתח לבית, תהיו מרוצים מהתוצאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully