וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהגים בקור רוח - איך מוזילים את עלויות מיזוג האוויר?

זירת היועצים בשיתוף 2fix

8.4.2015 / 1:05

בשנים האחרונות אנו סובלים מתקופות חום קיצוני ושרב. על דבר אחד כולם יכולים להסכים - אי אפשר לוותר על השימוש במזגן. הנה מדריך קצר לחיסכון בעלויות החשמל בעת קירור הבית

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

בחודשי הקיץ החמים, חשבון החשמל שלנו עלול לזנק בעשרות אחוזים. למרבה המזל, ישנן כמה דרכים פשוטות להתמודד עם הבעיה. בתי אב רבים שבהם מותקנים מזגנים ישנים ו"בזבזנים" מבחינת צריכת החשמל, בוחרים לאחרונה לקנות מזגנים חדשים וחסכוניים יותר. ראינו גם מספר קמפיינים מטעם המדינה לעידוד החלפת מערכות קירור ישנות.
אז איזה מזגן לבחור? הנה כמה נקודות לשים לב אליהן בעת הקנייה ובזמן ההתקנה בידי איש המקצוע.

קבל/י הצעות מחיר משתלמות להתקנת מזגנים

דירוג אנרגטי

מסתבר שסוג המזגן ודירוגו מבחינה אנרגטית הם היבטים שיכולים לסייע בחיסכון משמעותי, ולכן כדאי לשים לב אליה בעת הרכישה. מזגנים חדשניים בטכנולוגיות מתקדמות צורכים פחות אנרגיה וכך ניתן לחסוך כמאות שקלים בשנה, ועל הדרך גם לעזור לשמור על הסביבה. ודאי מוכרת לכם טבלת הדירוג האנרגטי למכשירי חשמל ביתיים, כאשר A היא הדרגה החסכונית ביותר ו - G היא הבזבזנית ביותר. דרגות היעילות האנרגטית העדיפות למזגנים הן A או B. התייעצו עם מומחה על מנת לרכוש מזגן בעל ניצול אנרגיה מקסימאלית ביחס לחלל שאתם נדרשים לקרר.

סוג המזגן - מפוצל? מיני מרכזי? אינוורטר? מה כדאי?

מזגן מפוצל, או מזגן חלון, מותקן על הקיר החיצוני של הבניין, ונחשב לאפשרות הזולה ביותר. כמו כל מזגן, הוא מורכב ממאייד, יחידה המוצבת בתוך הבית ומפזרת את האוויר, וממעבה, שמותקן בחוץ ופולט את האוויר החם.

מזגן מיני מרכזי גם הוא סוג של מזגן מפוצל, שבו מקשרים צינורות אוויר בין המאייד, היחידה הפנימית, לבין כל החללים שאנו מעוניינים לקרר בבית. לרוב יש צורך בבנייה של תעלות מתחת לרצפה או על גבי הקירות, העשויות מגבס או מחומרים דומים.

מזגנים בטכנולוגיית אינוורטר הם החסכוניים ביותר מבחינת צריכת החשמל. הם פועלים על תפוקה רציפה ומשתנה, כאשר אין צורך להדליק ולכבות את המזגן לאורך היום. כך, נשמרת טמפרטורה קבועה בחדר, וגם מתאפשר חיסכון של בערך 30 אחוזים בהשוואה למזגן רגיל. החיסרון הבולט של מזגני אינוורטר הוא מחירם הגבוה יחסית.

התקנת המזגן - מבצעים עבודה יעילה

התקנה של מזגן צריכה להיעשות על ידי אנשי מקצוע מוסמכים בלבד. לפני הקנייה, התייעצו עם איש המקצוע לגבי החלל בו אתם מתכננים להציב את המזגן. מתקין מיומן ומקצועי יידע לייעץ לכם לגבי המיקום הנכון ביותר בחדר, ויסיע לכם להתאים את סוג המזגן ותפוקתו לגודל החלל. מזגן שתפוקתו גדולה מדיי מהווה בזבוז מיותר של חשמל, שכן חדרים קטנים ניתן לקרר גם באמצעות מזגנים פחות עוצמתיים.

בקשו מאיש המקצוע לשים לב גם למערכת החשמל בדירה, ולוודא שהיא מתאימה לחיבור המזגן. בדירות בהן קיים חיבור תלת פאזי, מומלץ לבחור במזגנים בעלי חיבור דומה, וכך לייעל את צריכת החשמל. מזגני תלת פאזי הם גם לרוב שקטים יותר ומקררים במהירות גדולה יותר.

אמנם הוא לא נמצא בטווח עיניכם בתוך הדירה, אבל שווה להקדיש מחשבה גם למיקום הצבת המדחס מחוץ לבית. על בעל המקצוע להציב אותו באזור מוצל כמה שיותר, ואם ניתן גם להתקין מעליו צלון. כך נשמרות טמפרטורות נמוכות בתוך המדחס, והוא מסוגל לדחוס ולקרר בקלות רבה יותר את האוויר, ובאופן זה צורך פחות אנרגיה.

ולמי שכבר יש מזגן - כיצד אתם יכולים לצמצם עלויות?

גם ללא היעזרות בשירותיו של איש מקצוע, קיימים מספר צעדים פשוטים שיכולים להוזיל את עלויות השימוש במזגן שכבר מותקן בביתכם. תחזוקה שוטפת של המכשיר עוזרת לשמור על פעילותו המיטבית. חשוב לדאוג לנקות אחת למספר חודשים את המסננים הפנימיים. מסננים מלוכלכים מצריכים מאמץ רב יותר של המדחס, וכך גוררים צריכת אנרגיה גדולה יותר, ובמקרים מסוימים גם עלולים לגרום להשבתה של המזגן כולו. בדקו גם את פתחי האוויר החיצוניים, והסירו חסימות שיכולות לחבל בסרקולציית האוויר.

פעולה פשוטה, כמו כיוון טמפרטורת הקירור, יכולה לעשות פלאים לחשבון החשמל שלכם. התאמה של הטמפרטורה ל - 24 עד 25 מעלות יכולה לצמצם את העלויות בעשרות אחוזים. כלל אצבע שחשוב לזכור הוא שהורדת הטמפרטורה במעלה אחת מייקרת את עלויות הקירור ב - 5 אחוזים. וודאו גם שכל הפתחים בחדר אטומים כהלכה, ושהחלונות והדלתות סגורים בזמן שהמזגן פועל, כך שלא תתרחש "בריחת" אוויר קר לאזורים אחרים בדירה. וכמובן, אם אתם לא נמצאים בחדר, כבו את המזגן.

יש לך שאלה? לחץ/י פורום מזגנים
באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • מזגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully