וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 דברים שעסקים קטנים יכולים לעשות בעצמם לקידום העסק

זירת היועצים בשיתוף דניאל זריהן

8.3.2015 / 23:32

ללכת על קידום אורגני, לפרסם בפייסבוק או בכלללהשקיע בפרסום ממומן בגוגל. דניאל זריהן, מקדם אתרים מקצועי ומשווק באינטרנט, משתף בטיפים חשובים

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

זה כבר לא חדש שהאינטרנט משחק תפקיד מאד משמעותי בשיווק של כל עסק כיום - גדול וקטן כאחד. אם בעבר עסק שלא היה לו אתר נחשב כ"לא קיים" בעולם הוירטואלי, הרי שהיום אתר ללא שיווק או קידום הוא כמעט חסר תועלת.
לכן נשאלת השאלה- כיצד עסקים קטנים יכולים לקדם את עצמם בזירת האינטרנט מבלי להשקיע הון עתק?

קודם כל צריך להבין - כל סוג של שיווק באינטרנט דורש השקעה, אין קסמים. ההשקעה יכולה להיות כספית (תשלום עבור מדיה כמו פייסבוק או גוגל ו/או תשלום עבור בעל מקצוע שינהל את השיווק עבורכם), או השקעה של זמן.

לא לכל בעל עסק יש את הזמן, הידע והיכולת להשקיע בשיווק ולכן חלקם בוחרים לפנות לבעל מקצוע. יחד עם זאת, במידה והתקציב לא מאפשר לפנות לבעל מקצוע - יש דברים שבעלי עסקים יכולים לעשות בכוחות עצמם שיקדמו אותם עוד צעד או שניים לעבר המטרה שהיא: להביא לקוחות באמצעות האינטרנט.

seperator

אופציה ראשונה: קידום אורגני

מה זה בכלל קידום אורגני? הכוונה היא לקידום בתוצאות הרגילות (לא הממומנות) של גוגל או כל מנוע חיפוש אחר לצורך העניין. גוגל שולטים במעל 90% משוק החיפושים בישראל ולכן מרבית התורה של הקידום האורגני מבוססת על ניסוי ותהייה בזירה של גוגל.

חשוב להבין שקידום אורגני (SEO - Search Engine Optimization) הוא תחום דינמי מאד ומשתנה ללא הרף. לגוגל יש אינטרס להציג את התוצאות הטובות והרלוונטיות ביותר ולהילחם בספאם ושיטות קידום שחורות למיניהן, ועל כן מעדכנים אל האלגוריתם של החיפוש באופן תדיר, מה שמביא לעיתים קרובות לשינויים - קיצוניים יותר או פחות, בתוצאות החיפוש.

איך בעל עסק יכול לקדם את האתר שלו בעצמו בזירה האורגנית?

תחום הקידום האורגני דורש המון ידע ונסיון מעשי בשטח, על מנת להביא תוצאות לאורך זמן, ולהקטין כמה שיותר את הסיכוי "להיענש" על ידי גוגל. יותר מדי בעלי עסקים אשר לא מבינים את החשיבות וההשלכות של מעשיהם, בוחרים לקדם את האתר שלהם בשיטות מפוקפקות כמו קניית קישורים או "קידום אוטומטי" - דברים שעלותם בדרך כלל לא יקרה, אבל יכולה להיות הרסנית לטווח הארוך.

בכלל, ההמלצה שלי לבעלי עסקים היא להתרכז כמה שיותר בפעולות שיכולות לשפר את האתר עצמו ולא פעולות חיצוניות כמו קניית קישורים לאתר.

להלן כמה דברים שאפשר לבצע:

• מחקר מילים בסיסי באמצעות כלי מילות המפתח של גוגל ושימוש בהשלמה האוטומטית (קיימים גם כלים המזרזים את התהליך בצורה משמעותית).

• הוספת תוכן לאתר (רצוי שיהיה בלוג מקצוע) על בסיס קבוע בהתאם למחקר מילים אך לא רק: נסו לייצר תוכן עבור קהל היעד שלכם שעונה על צרכיו ונותן לו כמה שיותר ערך. "תוכן לגוגל" אולי יביא לכם גולשים אבל לא "ימיר" - כלומר לא יניע אותם לפעולה ואולי אף יזיק לכם תדמיתית. על גוגל אפשר לבצע מניפולציות, על בני אדם - קצת יותר קשה. חישבו תמיד לטווח ארוך ותייצרו תוכן איכותי כמה שיותר.

• חשוב לדעת ש"תוכן" אינו חייב להיות רק טקסט. תוכן יכול להיות הרבה דברים: סרטונים, תמונות, שירות שימושי, כלים רלוונטיים ועוד.

• תבצעו אופטימיזציה לעמודי האתר. מדובר בתורה שלמה וקצרה היריעה מלהרחיב, אבל בגדול מדובר בהגדרה של תגיות מטא (תגיות שמנועי החיפוש סורקים ובאמצעות כך מבינים על מה האתר שלנו מדבר), כתיבה נכונה של תוכן, שיפור מהירות האתר ועוד המון דברים נוספים.

• דאגו שיהיה לכם אתר ידידותי לגולשי הסלולר: לא רק שזה הולך ונהיה חלק משמעותי באלגוריתם של גוגל, השימוש בסלולרי הולך ונהיה יותר ויותר נפוץ ולמעשה שנת 2015 נחשבת כשנה שתהפוך את היוצרות ותהיה לראשונה שנה שבה היקף הגולשים מהסלולר יעבור את היקף הגולשים ממחשב נייח. שאומרים סלולר מתכוונים גם לטאבלטים למיניהם.

למרות כל האמור, חשוב להבין שתחום הקידום האורגני הולך ונהיה קשה מיום ליום, יותר ויותר בעלי עסקים מקימים אתרים ומקדמים אותם, ולכן יש יותר תחרות על אותו מספר תוצאות (בעיקר הדף הראשון בגוגל). במרבית התחומים המבוקשים והתחרותיים, קשה מאד לבצע קידום אורגני אפקטיבי ללא סיוע מקצועי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מכירה פרסום. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אופציה שנייה: פרסום בפייסבוק

הפרסום בפייסבוק הוא התחום החם של השנים האחרונות. יותר ויותר עסקים נחשפו גם לעולם הזה, שצומח בצורה מרשימה. פרסום בפייסבוק הוא למעשה הצגת מודעות, אשר משתלבות בניוזפיד שכולנו מכירים ובאזורים נוספים בפייסבוק, שמבוססות על פילוח של קהל יעד.

לפרסום בפייסבוק כמה יתרונות:

• זה מיידי: מרגע העלאת המודעה ועד לקליק הראשון יכולות לעבור דקות ספורות (תלוי כמה מהר מאשרים לכם את המודעה). זאת להבדיל מקידום אורגני שהוא תהליך ממושך.

• פילוח ממוקד ביותר: כל מידע שאנו בוחרים לחלוק עם פייסבוק, יכול לשמש "כנגדנו" בפרסום. לדוגמא, אם אני בן 27, נשוי, גר בתל אביב ואוהב פיצה - מפרסם בפייסבוק יכול לבחור שאני אראה את המודעה שלו, לפי הפילוח הזה. ישנם עוד אינספור פרמטרים לפיהם ניתן לפלח קהלים ובכך לפנות לגולשים פוטנציאליים במיוחד עבור העסק שלכם.

• המחירים עדיין סבירים. להבדיל מפלטפורמת הפרסום של גוגל (Google Adwords), מחירי הקליקים של פייסבוק עדיין סבירים ועם תכנון נכון של פרסום, קריאטיב ופילוח - אפשר להגיע לתוצאות בהחלט מרשימות.

• אפשר להיכנס לעניינים במהירות - להבדיל מקידום אורגני שדורש הרבה מאד עבודה "על רטוב" על מנת להשתפשף ולהכיר את התחום היטב, לפרסום בפייסבוק אפשר להיכנס די במהירות וללא הרבה ידע מוקדם. שלא תבינו לא נכון, זה בהחלט תחום שדורש מקצוענות וידע, אבל התחום הזה לחלוטין יותר נגיש לרוב בעלי העסקים לעומת הקידום האורגני.

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אופציה שלישית: פרסום ממומן בגוגל

פלטפורמת הפרסום של גוגל כבר איתנו עשור וחצי, ועדיין נחשבת לאחת ממערכות הפרסום המובילות באינטרנט ומכניסה לגוגל מיליארדי דולרים מדי שנה.
גם לגוגל אדוורדס יש המון פיצ'רים ואפשרויות מתקדמות, אך השימוש בפלטפורמה יחסית ידידותי לבעלי עסקים גם ללא נסיון מוקדם.

היתרונות של פרסום בגוגל:

• מיידי - בדומה לפרסום בפייסבוק, ניתן להעלות מודעה ולקבל תנועה לאתר בעניין של דקות.

• פרסום PULL - פרסום PULL, להבדיל מפרסום PUSH, הוא פרסום הפונה לגולשים בעקבות פעולה מסוימת שנקטו - כלומר במקרה הזה, חיפוש בגוגל. זאת להבדיל מפרסום PUSH, אשר מופיע לגולשים שלא נקטו חיפשו משהו ספציפי (לדוגמא מודעות בפייסבוק, פרסום באמצעות תוכן ועוד).

המשמעות היא, שקיים סיכוי הרבה יותר גבוה שגולש יכנס למודעה שלך עקב משהו שהוא חיפש ולא משהו שקפץ לו מול העיניים "על הדרך".

• ממוקד - המפרסם בוחר באילו ביטויים (חיפושים) המודעה שלו תופיע ובאילו לא. ניתן לסנן חיפושים ששורפים תקציב ולהתמקד רק בחיפושים ממוקדים עבור העסק, ובכך לנצל את התקציב בצורה מירבית.

מלבד 3 הגישות הנ"ל, ישנן עוד מגוון דרכים שעסקים יכולים לפרסם את עצמם אונליין, אבל אלו 3 השיטות המוכרות והנפוצות - שכן רוב הקהל גם נמצא שם (גוגל ופייסבוק). ישנם תחומים שמומלץ "לתקוף" בזירות יותר נישתיות כמו Linkedin למשל.

לסיכום

בעלי עסקים קטנים ובינוניים יכולים, עם רצון והתמדה - לנסות ולקדם את עצמם באינטרנט. חלק מהאמצעים דורשים תקציב מינימלי כלשהו (פרסום בפייסבוק או גוגל) וחלק דורשים בעיקר זמן (קידום אורגני), אך חשוב להבין שסביר להניח שהתוצאות לא יבואו מיד כי לאחר "שכר לימוד", זמן וסבלנות.

החדשות הטובות הן, שבניגוד לאמצעי תקשורת אחרים, האינטרנט נגיש לפרסום כמעט בכל תקציב - ובעלי עסקים אשר בוחרים לעשות זאת באמצעות בעל מקצוע, יכולים לעשות זאת גם מבלי לקרוע את הכיס.

הכותב הוא דניאל זריהן, מקדם אתרים מקצועי ומשווק באינטרנט, הכותב בלוג מקצועי בתחום ומשתף בו טיפים מקצועיים בתחום

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully