וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים לחיבור תלת פאזי ומשדרגים את צריכת החשמל בבית

זירת היועצים בשיתוף 2fix

10.3.2015 / 1:16

השפע של החיים המודרניים מלווה גם בצריכת חשמל גדולה יותר. מסיבה זו, בוחרים רבים להעביר את מערכת החשמל בבית לחיבור תלת פאזי.למרות העלות הגבוהה, כדאי בהחלט לשקול מעבר כזה

מתג חשמל. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

בעבר, החיבור לחשמל במרבית הדירות היה מסוג חד פאזי, בהספק של 25 אמפר. כיום, השימוש במכשירי חשמל גדל באופן משמעותי, והמכשירים עצמם צורכים כמויות חשמל גדולות יותר. בנוסף, מכשירי חשמל רבים, כמו מקררים, מדיחי כלים, מייבשי כביסה, תנורים ומזגנים, בנויים כשהם פועלים על כרטיס מחשב.
אופן הפעלתם שונה מזה של מכשירים ישנים, מפני שמוצרים אלה דורשים כמות חשמל גדולה יותר משחברת החשמל מאפשרת לקבל. מוצרי חשמל אחרים גם מיוצרים מראש עם חיבור שאינו חד פאזי, כמו למשל כיריים חשמליים בעלי חיבור מיוחד. נוצר מצב בו חיבור החשמל לדירה לא עומד בעומס החיבור של מכשירים רבים בו זמנית, וכך נגרמים קצרים, הפקק "קופץ", ויכול אף להיגרם נזק בלתי הפיך למכשירי החשמל, שמלווה כמובן בהפסדים כספיים. למרבה המזל, ישנם פתרונות חדשניים למצב זה, שאינם כרוכים בהתפשרות על הפעלת הטוסטר, המזגן והדוד בו זמנית.

קבל/י הצעת מחיר לעבודות חשמל

אז מה אפשר לעשות?

דרך אפשרית לפתרון הבעיה, היא לבצע הגדלה של הכוח החשמלי בבית, באמצעות מעבר לחיבור תלת פאזי. מונה תל פאזי הוא פתרון טכנולוגי שממוקם בנקודת הכניסה למערכת החשמל הביתית, וכולל שלוש מערכות של מפסקים, שמחלקות את הזרם שמיועד לדירה. חברת החשמל מספקת חשמל בשלושה ערוצים, או פאזות, שעובדים במקביל, לצרכנים גדולים כמו מפעלים או חברות מסחריות, כשכל פאזה מספקת חדר או אזור אחר במקום. גם בבתים גדולים, או כאלה שצורכים חשמל רב, ניתן לבצע מעבר לזרם גדול, אולם יש צורך בקבלת התקן מתאים.

כיצד מתבצע המעבר?

על מנת לעבור לחיבור תלת פאזי, יש לקבל היתר מטעם חברת החשמל. החברה אחראית על עבודות החשמל עד שאלה מגיעות למונה בבית הלקוח. מנקודה זו, כל העבודות בתוך הדירה הן מחוץ לסמכות חברת החשמל, ומסיבה זו נדרשים גם שירותיו של חשמלאי מטעם הלקוח. לרוב, הוא יבצע בנוסף גם שינויים במעגלים החשמליים ותוספות בלוח הפרטי על ידי הוספה או החלפה של נתיכים.

לפני ההתקנה, חובה על חשמלאי מוסמך לבצע מספר בדיקות, שנועדו לבדוק את תקינות ההארקה בדירה. הארקה, או חיבור הזרם לאדמה, היא חשובה, שכן היא מבטיחה שבעת התרחשות תקלה מופסקת אספקת הזרם החשמלי ולא ייגרם מצב של התחשמלות. מומלץ לחדש את ההארקה אחת לכמה שנים, בדגש על לאחר ביצוע שיפוצים, שעלולים לגרום לנזק למערכת. כמו כן, על החשמלאי המוסמך לבצע גם בדיקת תקינות של השקעים בבית, ושל ממסר הפחת בלוח החשמל. יש לוודא כי כל השקעים, התקעים והחוטים מותאמים לתקן הישראלי, ומותקנים כהלכה. באופן כללי, תמיד חשוב מאוד לברר כי איש המקצוע ששכרנו את שירותיו הוא חשמלאי מוסמך שמנוסה בפרויקט המבוקש, ושיש לו הכשרה מאושרת כחוק.

כמה זה עולה?

מעבר זה אמנם אינו זול, אך הוא משתלם מבחינה בטיחותית, ויכול להבטיח מניעת תקלות יקרות בהמשך. עלות הגדלה מצד חברת החשמל מסתכמת בכמה אלפי שקלים, ולכך יש להוסיף את העלות מטעם החשמלאי על התוספות ללוח החשמל והחלפת המפסק, בסך של עוד כמה מאות שקלים
.
יש לך שאלה? לחץ/י לפורום חשמל
באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • תלת פאזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully