וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוץ "עדנים" השלישי – כל מה שצריך לדעת

זירת היועצים בשיתוף דרור שפירא

15.3.2015 / 0:20

מירוץ עדנים, שנועד לגיוס תרומות למען פנימיית הנוער המייעדת את בוגריה להשתלבות בצבא ובחברה, יוזנק ביום שישי. הנה כל מה שצריך לדעת עליו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יח"צ/מערכת וואלה, צילום מסך

המרבדים הצבעוניים והיפהפיים של הנגב הצפוני הפורח, מזמינים השנה בפעם השלישית את חובבי הספורט להשתתף במירוץ "עדנים" המסורתי (20.3), המציע מקצים מקצועיים ועממיים למירוצי שדה ואופניים. האירוע כולו נועד לגייס תרומות לפעילות הספורט של פנימיית הנוער "עדנים", המייעדת את בוגריה להשתלבות בצבא ובחברה.

מעטות ההזדמנויות בהן אנו זוכים לתרום עבור מטרה חברתית חשובה, ולקבל עבורה תמורה מיידית, מספקת, שכולה בריאות, תחושה פיזית ונפשית טובה, והוקרת תודה מעומק הלב ממקבלי התרומה. כזה הוא מרוץ עדנים, המתקיים השנה בפעם השלישית (ב-20.3, יום שישי) בצפון הנגב, באזור בית קמה, בשדות הסמוכים לפנימיית עדנים, המארגנת את המירוץ המסורתי, לגיוס כספים לטובת פעילויות הסורט המגוונות של הפנימיה.

עדנים היא פנימיה לצעירים ובני נוער בגילאים 12 עד 18, שחבריה חווים משברים שונים של גיל ההתבגרות, ונתונים לבעיות והפרעות נפשיות, המקשים עליהם להשתלב בחברה. מטרת הפנימייה היא להעניק להם תמיכה נפשית, שתעזור להם בעתיד לתפקד כצעירים עצמאיים ולהיות חלק מהקהילה. חלק מהבוגרים מתגייסים לצבא, אחרים לשירות לאומי, או פעילויות התנדבותיות אחרות, הכל בהתאם ליכולתם וכישוריהם.

כחלק מהטיפול ותכניות השיקום המורכבות, משתתפים הנערים גם בפעילויות ספורט אינטנסיביות, שנועדו לחזק אצלם את תחושת ההצלחה בהתמודדות עם אתגרים פיזיים. אחד מהם הוא מירוץ עדנים, שמהווה הזדמנות מצויינת גם לגיוס כספים ותרומות לפנימיה. מדובר במירוץ מקצועי לכל דבר, הפתוח גם לציבור חובבי הספורט, שמוזמן להשתתף בו ולהיות חלק מהחוויה של נערי הפנימיה. המירוץ מציע מסלולים שונים ובהם מקצי ריצה מקצועיים למרחק חמישה ועשרה קילומטרים, ומסלול עממי של 2.3 קילומטרים, וכן מקצי רכיבת אופניים - מקצועי ל-25 קילומטרים ועממי לעשרה קילומטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
יח"צ/מערכת וואלה, צילום מסך

דרור שפירא, המנהל המקצועי של פנימיות "עדנים" ופנימיית "אורנים": "הנערים מהפנימיה משתתפים גם הם במירוץ, הן כחלק מצוות המארגנים והן כרצים, כל אחד בהתאם ליכולותיו. הרכב מוזיקלי של חברי הפנימיה ילווה את האירוע. פעילות כזו מחזקת את בטחונם העצמי של הנערים, מביאה לתחושה של התמודדות עם אתגרים והצלחה, והיא חלק בלתי נפרד מפעילות השיקום של הפנימיה.

נער שרץ חמישה קילומטרים יחד עם עוד מאות אנשים ומגיע לקו הסיום, חווה תחושת הצלחה שתורמת לו לקראת התמודדויות בהמשך חייו. דמי ההרשמה שנאסוף מהציבור הרחב שיבוא לרוץ איתנו ישמשו לפעילויות הספורט השוטפות של הפנימיה. יש לנו בפנימיה שתי קבוצות כושר גופני, קבוצת הליכה, מדריכי כושר, אימוני כושר, פעילויות צלילה ועוד חוויות פיזיות אתגריות, לחיזוק הדימוי והביטחון העצמי של הנערים. יש לנו 12 מסגרות לימוד שונות, והחברים עושים גם תעודת בגרות. הפנימיה היא בפיקוח משרד הרווחה".

ההשתתפות במירוץ לציבור הרחב היא בהצגת בדיקת רופא, לרבות טופס אישור לפעילות בחדר כושר. המחירים להרשמה נעים בין 60 ל-110 שקלים, תלוי במקצה ובסוג הפעילות. כל משתתף יקבל חולצה מנדפת ומדליה, ושלושת הראשונים בכל מקצה יקבלו גם גביע. יינתנו גם פרסים לזוכים. קבוצות מאורגנות יקבלו הנחה בדמי הרישום (בהרשמה מוקדמת).

המירוץ יתקיים בכל מזג אוויר, אבל בעונה זו של השנה מצפים המארגנים למזג אוויר נוח וידידותי. מה שלא מוטל בספק הוא יופיו של האזור בו מתקיים המירוץ, בעונה זו של השנה, ובמיוחד הפעם. כמויות הגשם הרבות שירדו השנה הפכו את הנגב הצפוני לפורח ומלבלב. מרבדים ירוקים מכסים את האדמה, חלקם פורחים בצבעים יפהפיים והאזור כולו נראה במיטבו בימים אלה.

עמותת עדנים זכתה בפרס איכות חיים מטעם יושב ראש הכנסת, על פעילות חינוכית מיוחדת.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • עדנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully