וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקטי, מהודר ומזמין - איך מעצבים מטבח?

זירת היועצים בשיתוף 2fix

15.3.2015 / 18:46

יש הטוענים שהמטבח הוא מרכז הבית. בין אם אנו מבלים בו שעות מדי יום בבישול, ובין אם אנו מארחים בו חברים, תהליך חידוש המטבח יכול להיות מאתגר. אספנו עבורכם כמה טיפים

מטבח מעוצב. AnnaIA, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, AnnaIA

מטבחים מגיעים בשלל גדלים ועיצובים, שמתאימים לסגנונות החיים השונים שלנו. החל ממטבחים גדולים ומרווחים, שמצוידים בטכנולוגיות החדישות ביותר, שלרוב יהיו נחלתם של אלו שמרבים בבישול ובאירוח, ועד למטבחונים זעירים, שמצויים לרוב בדירות חדר של צעירים במרכזי הערים. כך או כך, כאשר עולה אחת לכמה שנים צורך לחדש את המטבח או להחליפו לגמרי, מוצאים עצמם רבים עומדים בפני התלבטויות שונות. כדי להקל על התהליך, ולוודא שבסיומו תזכו למטבח המושלם לצרכיכם, הנה כמה נקודות שחשוב לשים לב אליהן.

קבל/י הצעות מחיר לעבודות בניית מטבחים

לכל אחד - מטבח משלו

לא תמיד מטבח מוכן מקטלוג מתאים לכולם. יצרנים ואולמות תצוגה מציעים לרוב קטלוגים עמוסים בעיצובים מגוונים, שלרוב עשויים להקל על תהליך הבחירה, אך לא בהכרח עונים על הצרכים המסוימים שלכם. חשוב לזכור כי החלפה מלאה של מטבח כרוכה בעלויות כספיות לא מבוטלות, ומשמעות הדבר הוא כי יש להקדיש מחשבה רבה לפני שקונים.
חשבו על הפעולות הפשוטות שאתם עושים במטבח מדי יום. אם אתם מרבים לארח, חשוב שיהיה במטבח משטח נוח וגדול לאכילה ולבישול. לעיתים, אם שטח המטבח גדול מספיק ומאפשר זאת, בוחרים לקוחות מסוימים להתקין אי במרכז המטבח, שבו ניתן גם לאחסן ציוד וסירים. אם יש לכם ילדים בגילאים צעירים, בפניכם מערך שיקולים שונה לגמרי. תצטרכו לקחת בחשבון את גובהם של המשטחים ושל הכיריים, ולדאוג לעיגול פינות השיש ולנעילת המגירות למטרות בטיחות.

פונקציונאליות מול עיצוב ואסתטיקה

לכאורה, נדמה כי מטבח לא יכול להיות בה בעת שימושי ומעוצב, וכי אלה הם ערכים מנוגדים, אולם למעשה לא חייבים להתפשר בין השניים. קיימים שכלולים והתקנים שונים, שמאפשרים ליהנות משני העולמות. למשל, חברות רבות מציעות שיש שהוא קל לניקוי וגם מרהיב במראהו. ארונות חסכוניים במקום מסייעים ליצור סדר בחלל המטבח, וכיום ניתן למצוא פתרונות יצירתיים מאוד לחלוקת חללי האכסון, ולפיזורם באופן יעיל על גבי הקירות. מומלץ כי כל האלמנטים במטבח יונחו על ידי קו עיצובי אחד. צבע הקירות, אריחי החיפוי, סוג השיש ופתרונות התאורה הם רק חלק מהדברים שתצטרכו לדאוג להם.

דברים טובים באים באריזות קטנות

בדירות קטנות, ישנן לרוב בעיות חוסר אוורור ומיעוט של שטחי עבודה ומקומות אחסון. כך, הם לרוב מצויים במצב של בלגן וחוסר סדר תמידי, והעבודה בהם אינה נוחה. עם זאת, העובדה שיש לכם מטבח קטן אין משמעותה שתצטרכו להתפשר בנוגע לעיצוב ולנראות החלל. דרך מספר פעולות פשוטות, ניתן להשליט סדר במטבח הקטן ביותר, וגם להעניק לו מראה מתוחכם ומרשים.

במטבחים זעירים, אחת הבעיות המרכזיות היא אחסון כלי האוכל והסירים. ההמלצה היא לנצל את כל חלל המטבח, ולבחור ביחידות אחסון שמנצלות את כל גובה הקיר עד לתקרה. בנוסף, בחדרים קטנים נוצרת לרוב אווירה מחניקה או צפופה. צביעת הקירות ודלתות הארונות בלבן יכולה ליצור תחושה כי החלל מרווח מכפי שהוא באמת. מומלץ להתקין מספר מוקדי תאורה במטבח ולהעדיף אור לבן על פני מנורות פלורסנט. מקורות תאורה "טבעיים" יוצרים אווירה נעימה והופכים את המטבח לחלל שנעים לשהות בו. אם בכל זאת אינכם יכולים להימנע ממצב תמידי של בלגן במטבח, תמיד תוכלו להציב קיר הפרדה בינו לבין הסלון, ש"מסתיר" מעט את הבעיה.

לא בהכרח צעד יקר

עלות החלפת מטבח יכולה להגיע למאות אלפי שקלים, כאשר רוכשים מטבח מוכן מקטלוג, ולכך נוספות לעיתים גם עלויות ההתקנה והשירות. עם זאת, ניתן להוזיל את התהליך באופן משמעותי על ידי בחירה לשדרג את המטבח ולא להחליף את כולו. לפעמים, מספיק רק ריענון של צבע ארונות המטבח והתקנה של ידיות חדשות, כדי לשנות אווירה ולהתחדש. עלויות צביעה נקודתית והחלפת אביזרים היא פחות ממחצית מעלות שיפוץ כולל.

יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים
באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • מטבח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully