וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהם סוגי הבריכות הקיימים כיום ומהם הדגשים להקמת בריכה ביתית?

זירת היועצים בשיתוף אילון הנדסה

19.3.2015 / 13:42

רגע לפני תחילת הקיץ, המומחים של אילון הנדסה מספרים לנו את כל הדברים שאנו צריכים לדעת על בריכות שחייה

בריכה פרטית. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

החלום הישראלי הוא ללא ספק בית צמוד קרקע עם חצר ענקית שבמרכזה בריכת שחייה. אם בעבר בריכה ביתית הייתה נחלתם של העשירים בלבד, הרי שבימינו, עם התפתחות הטכנולוגיה, בריכה ביתית הפכה להיות בהישג ידם של פלחים מגוונים יותר באוכלוסייה הישראלית.

בנוסף, במקביל להתפתחות הביקוש בעולם חלה בתחום גם התפתחות טכנולוגית משמעותית, המאפשרת התקנת בריכות במיקומים שלא היו קונבנציונאליים בעבר כגון: התקנת בריכות על גגות, במרתפים ובשטחים קטנים (ולאו דווקא בחצר ענקית). כמו כן, היות ובריכה ביתית הינה אלמנט עיצובי מהשורה הראשונה, אנו עדים בשנים האחרונות להתפתחות דרמטית בכל הקשור להשקעה של יצרני הבריכות, אדריכלים, מעצבים וספקי הבריכות בתחום התכנון והעיצוב של בריכות השחייה הפרטיות. במסגרת כתבה זו עושים לכם המומחים של אילון הנדסה, ממייסדות וממובילות הענף בישראל, סדר:

סוגי הבריכות הקיימים כיום:

בריכות שחייה מבטון:

בריכות שחייה הנחשבות ליקרות ביותר בעלות של רמת הגימור הגבוהה ביותר ולבנייתן נדרש זמן ארוך יותר. לבריכות אלו אין מגבלות של גודל וניתן לצפות אותן בפסיפס או בקרמיקה. כמו כן, בבריכות שחייה מבטון ניתן לבצע תעלת גלישה מסביב לבריכה ולהגיע עם המים עד פני הבריכה העליונים.

יתרונות: ניתן לחפותן בפסיפס, בעלות המראה האלגנטי ביותר אשר נשמר לאורך שנים, עלויות תחזוקה נמוכות יחסית.
חסרונות: מחיר ההקמה יקר בהשוואה לבריכות אחרות, נדרש תכנון קונסטרוקטיבי, זמן התקנה ארוך (כחודש לפחות).

בריכות מתועשות:

בריכות מוכנות שרכיביהן מיוצרים במפעל במידות משתנות ומדויקות. הבריכות נבנות מפאנלים עשויים פלדה מגולוונת, המצופים ביריעת ויניל או ב - PVC .
יתרונות: מחירן נמוך משמעותית בהשוואה לבריכות בטון, זמן התקנתן מהיר, קיימות במבחר צבעים והדפסים.
חסרונות: מראה פחות אלגנטי מזה של בריכת בטון, הויניל המצפה את הבריכה דורש החלפה אחת לכמה שנים, תחזוקה גבוהה משל בריכת בטון בשל הצורך להחליף את יריעת הויניל אחת למס' שנים.

Solid Pool - בריכת שחיה מתועשת עם חיפוי פסיפס ותעלת גלישה:

המדובר, בבריכת שחיה תוצרת חב' Solid Pool, צרפת, הבנויה מאלמנטים מתועשים המשלבים קירות יצוקים מבטון מזוין, עם אפשרות לתעלת גלישה. כיוון שדפנות הבריכה בנויות, למעשה, מבטון מזוין, ניתן לחפותן כמעט בכל חומר רלוונטי לרבות בחיפוי פסיפס, קרמיקה, שיש, פי. וי. סי, ויניל ועוד. מדובר בבריכה, בה משולבים כל היתרונות של הבריכה הקונבנציונאלית יחד עם אלה של הבריכה המתועשת.

היתרונות הבולטים של בריכת ה – Solid Pool:

• יתרון עיצובי – מראה הפסיפס ותעלת הגלישה מקנים לבריכת ה – Solid Pool מראה של בריכה קונבנציונאלית עם אפשרות למראה של אופק אינסופי (Disappearing edge).
• חוזק ועמידות – כיון שקירות הבריכה יצוקים מבטון מזוין עמידותם בפני הלחץ ההידרוסטטי הינה גבוהה ביותר ובהתאם, הבריכה שומרת על יציבות וחוזק לשנים רבות.
• מגוון צורות ודגמים – ניתן לקבל מבחר של צורות ודגמים עפ"י תכנון של טובי המעצבים האירופאים.
• זמן ביצוע מהיר – משך ההתקנה של בריכה זו מהיר בהרבה משל בריכה קונבנציונאלית.
• מחיר – מחירה של בריכת ה – Solid Pool נמוך באופן משמעותי מזה של בריכה קונבנציונאלית.
• איטום אופטימלי – השימוש בחומרי האיטום המתקדמים והאיכותיים בתעשייה מביאים לאיטום מושלם של ה – Solid Pool

דגשים להקמת בריכה פרטית

• תכנון מוקדם – שלב התכנון הינו השלב החשוב ביותר בתהליך הקמת הבריכה הביתית. חשוב להתקשר עם חברה המספקת שירותי תכנון ושביכולתה לתכנן את מראה הבריכה, התאמתה לחלל החצר ואף להכין בקשה להיתר בניה מתאים.
• בחירת סוג הבריכה – מומלץ להתאים את סוג הבריכה לאופי הפרויקט. מומלץ לבחור בחברה שיכולה לספק סוגים שונים ומגוונים של בריכות.

• אומדן תקציבי – כמו בכל פרויקט בענף הבניה, יש לבנות תקציב טרם תחילת הפרויקט ולשכלל במסגרתו את כל העלויות הסביבתיות הכרוכות בהקמת בריכה פרטית. גם בקשר לכך, מומלץ להתקשר עם חברה בעלת ניסיון רב שנים בתחום, המכירה את כל הניואנסים וה"בלתמ"ים" שיכולים לצוץ במהלך סוג כזה של פרויקט.

• בטיחות – בריכה ביתית, מהנה ככל שתהיה, מחייבת שמירה על כללי בטיחות. יצירת סביבה בטוחה בסביבת הבריכה נעוצה במספר גורמים: תכנון מוקדם של סביבת הבריכה בתוך חלל החצר, השקעה באמצעי בטיחות (גידור, כיסוי בטיחותי וכו'), בניית הבריכה בהתאם לתקנות ולהיתר הבניה, והתאמת אורח החיים לקיומה של בריכה בחצר הבית. לפיכך, חשוב ביותר, להתקשר עם חברה שיכולה לספק תכנון מוקדם המשלב התאמה לצורכי הבטיחות, ואשר מקפידה על כללי ותקנות הבטיחות בבניית בריכות שחיה.

הכתבה באדיבות אילון הנדסה. מזמינים אתכם להתרשם ממגוון בריכות השחייה באתר הבית שלנו בכתובת – www.eylon.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • בריכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully