וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך פותרים בעיית לחץ דם וסוכר ללא תרופות?

זירת היועצים בשיתוף הדיאטנית שירה שפי

20.3.2015 / 0:27

חוקרים מכל העולם ניסו לתכנן דיאטה שתקל על בעיות לחץ דם וסוכרת. לא רק שהם הצליחו, הם גם גילו שהנוסחה מסייעת לרזות בקצב מהיר של פי 2.5 ממהלך של דיאטה רגילה. אז איך אפשר להילחם בבעיית הסוכר ולחץ הדם מבלי להתמכר לתרופות?

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

העולם המערבי נלחם קשה במחלות שנובעות מהרגלי תזונה לקויים. מדי עשור יש עלייה מדאיגה במספר האנשים הסובלים מהשמנת יתר. התופעה התגלגלה גם אל ילדינו. תופעות נלוות וחמורות בריאותית הן למשל סוכרת, יתר לחץ דם ועוד. לצרה הזו נדרש משרד הבריאות האמריקני ומוחים עולמיים בעלי שם. בשני העשורים האחרונים נערכו מאות מחקרים בהשתתפות עשרות אוניברסיטאות ועשרות אלפי נסיינים.

כמה מהמחקרים המעניינים יותר התמקדו בניסיון להקל על הסובלים מסוכרת ויתר לחץ דם להילחם בתופעה ללא שימוש ממכר לתרופות. החוקרים ניסו להרכיב להם תפריט שיאפשר להם הקלה. התוצאות היו מרשימות והחולים גם השילו במהירות ממשקלם והצליחו לשמור על משקל חדש ותקין מקץ שנתיים של מבחנים.

אחד המחקרים שנעשו תוך כדי פיתוח הדיאטה החדשה, הצביע שקבוצת הניסוי הורידה ממשקלה פי 2.5 יותר מאשר הקבוצה שהשתמשה בדיאטה אחרת. ההבדל הקיצוני נרשם למרות שבשתי הדיאטות נכללה אותה כמות של קלוריות. מבחינת היקפי הגוף, התברר שקבוצת הניסוי הצליחה להגיע להצרת היקפי הגוף פי 3.2 יותר מהקבוצה השניה, ואילו באיבוד אחוזי שומן ההצלחה היתה גדולה במיוחד: 80 אחוזי שומן יותר הלכו לאיבוד. החדשות הטובות במיוחד היו שהשומנים ירדו בעיקר ממקומות בעייתיים כמו בטן, ישבן, ירכיים ומותניים. היה ברור שמדובר בגילוי יוצא דופן.

לפרטים נוספים לחצו כאן

ממשלת ארה"ב הפנימה את תוצאות המחקר וביקשה לפתח אותו לעומק. היא גייסה לשם כך 80 חוקרים מחמש אוניברסיטאות מובילות. ראשי המדינה קלטו שהשמנת היתר היא האוייב החדש שלהם וביקשו למגר את התופעה.

כיום, חלפו ארבע שנים מאז פרץ המחקר ונוסחת ההרזייה החדשה לתודעה העולמית. השיטה שאומצה ומומלצת ע"י משרד הבריאות האמריקני, מדורגת מ-2011 - ארבע שנים ברציפות - כדיאטה הטובה בעולם. התואר הזה פורסם במגזין המחקר ההשוואתי המוביל בארצות הברית - us news and world report - שמזמין את טובי הרופאים, החוקרים ומומחי הדיאטה, כדי להמליץ יחד בכל שנה על הדיאטה הטובה ביותר היום בעולם. המומחים מתבקשים לבסס את החלטתם על קריטריונים כמו תוצאות ההרזיה לטווח קצר ולטווח ארוך, בריאות הלב, קלות השימוש בדיאטה.

המחקרים הוכיחו כי השיטה החדשה יחסית תתאים לכל סוגי האוכלוסיה. זה מתאים לאנשים בריאים הרוצים לרזות מעט. זה מתאים גם לשמנים שמעוניינים להוריד היקפים ולאבד משקל רב. והכי חשוב: נמצא פתרון יעיל, בריא וטבעי לחולי סוכרת ובעלי לחץ דם גבוה שמעוניינים להגיע לאיזון. בני נוער בגיל ההתבגרות משתמשים בשיטה-נוסחה החדשה ומגיעים לתוצאות נפלאות. בישראל, בית החולים הדסה ואיגוד רופאי המשפחה, ציינו את התהליך כדיאטה המומלצת ביותר בהיבטי לחץ דם וסוכרת.

מה הופך את הדיאטה למתאימה כאן בישראל? היא מאפשרת אכילה של כל סוגי המזונות, הנמצאים בכל סופרמרקט ובמחירים סבירים. הדיאטה מתאימה גם לצמחונים, טבעונים ולמי שנמנע מגלוטן. משרד הבריאות הישראלי מנסה להוריד את צריכת הנתרן ולהתאימה לנוסחה של הדיאטה הזו. בישראל יש אלפי אנשים שזוכים לתמיכה אישית ולהדרכה מצוות מקצועי. התהליך מתחיל בהורדת חשק לסוכרים ולפחמימות, ירידה מהירה במשקל וכניסה לתהליך של איזון הגוף. בהמשך צורכים תוסף תזונה שבו צמחים ומינרלים שנוסו במחקרים. נערך מעקב אחרי יצוב רמות הסוכר, הרגעת המערכת, הגברת האנרגיה הגופנית ושריפת קלוריות ברמה גבוהה מהרגיל.

לפרטים נוספים לחצו

  • עוד באותו נושא:
  • לחץ דם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully