וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתלות שיניים במקרים מורכבים של חוסר עצם

זירת היועצים בשיתוף ד"ר בלן

26.3.2015 / 15:32

אילוסטרציה. Dmitry Kalinovsky, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, Dmitry Kalinovsky

תחום השתלות השיניים עבר במהלך שני העשורים האחרונים שינויים ומהפכות רבות המאפשרות כיום לאלפי מטופלים ברחבי הארץ לעבור משימוש בשיניים תותבות לשיניים קובעות המושתלות בפיו של המטופל תוך יום אחד בלבד.

אך גם המעבר מביצוע השתלת שיניים רב שלבית, שארכה בין מספר חודשים לשנתיים, לטיפולים של www.drbalan.co.il/' target='_blank'>השתלות שיניים ביום אחד לא פתרה את אחד האתגרים הגדולים שניצבו ועדיין ניצבים בפני רופאי השיניים - מצב של חוסר קיצוני בעצם.

מה זה בעצם חוסר בעצם?

השיניים הטבעיות שלנו מחוברות בכל אחת מהלסתות לעצם הלסת, עצם בצורת פרסה העוברת לכל אורך הלסת שלנו ומהווה את הבסיס עליו יושבות השיניים.

רופאי השיניים המבצעים השתלה של שיניים חדשות מקבעים בשלב הראשון שתלים דנטליים אל פיו של המטופל. אותם שתלים דנטליים הם למעשה ברגים ייחודיים המוברגים לעצמות הלסת של המטופלים ועליהם מורכבים הכתרים המהווים את השיניים החדשות.

עד כאן הכל טוב ויפה, אך הבעיה מתחילה כאשר מגיע מטופל שיש לו עצם לסת דקה מאוד או שקיים אצלו מחסור בעצם הלסת. במצב כזה אין לרופא השיניים שום בסיס שאליו ניתן לעגן את השתלים הדנטליים. כתוצאה מכך הרבה מטופלים כאלו, שהמצב אצלם היה חמור במיוחד הפכו ל"מסורבי טיפול", כלומר כאלו שרופאי השיניים לא ידעו כיצד לבצע עבורם השתלת שיניים.

למה נוצר מחסור בעצם הלסת?

העצמות בגוף שלנו הן מערכות דינמיות העוברות כל העת תהליכי פירוק ובנייה מחדש. במצב תקין כל עוד יש לנו שיניים המחוברות לעצמות הלסת, הגוף מווסת את תהליכי הפירוק והבנייה כך שעצמות הלסת יישמרו חזקות.

אבל, אצל אנשים שאיבדו את השיניים כתוצאה מהזנחה, מדלקת חניכיים כרונית או מאורח חיים לא בריא נוצר מצב שבו הגוף מזהה ששום דבר אינו מחובר ללסת. כתוצאה מכך הגוף "מסיק" שאין צורך יותר בעצם הלסת או בחלק הספציפי של עצם הלסת שאליו לא מחוברות שיניים.

הפעולה שהגוף נוקט במקרה כזה היא הפסקת או האטת הבנייה של העצם והגברת הפירוק שלה. במידה ולא נעשית השתלת שיניים בטווח הזמן המיידי, אלא נעשה שימוש בשיניים תותבות, תהליך פירוק עצם הלסת הולך וצובר תאוצה עד למצב שבו נוצר מחסור קיצוני בעצם.

כתוצאה מכך אנשים רבים, שנעזרו לאורך שנים בשיניים תותבות וביקשו לבצע השתלת שיניים, נענו להפתעתם בשלילה מרופא השיניים שלהם.

השתלת שיניים עם שתלים זיגומטיים ושתלים בזאליים

היום, לשמחתם של כל אותם "מסורבי טיפול", רופאי השיניים המובילים בישראל יודעים לספק להם מענה על ידי שימוש בשתלים דנטליים ייחודיים, שפותחו על מנת להתמודד עם מצבי הקיצון של מחסור בעצם הלסת:

שתלים בזלים (שתלי דיסק) – אלו הם שתלים דנטליים מיוחדים שאין להם צורת בורג אלא צורה של דיסק שטוח (נקראים גם שתלי דיסק). שתלים אלו מוחדרים במהלך טיפול השתלת שיניים אל החניכיים מהצד במקום בהברגה מלמעלה ולכן, משמשים לאזורים בהם יש מחסור בעצם. שתלים אלו נתמכים ע"י שתלים דנטליים רגילים המוברגים לאזורים בלסת שבהם יש מספיק עצם ויחד הם מייצבים את מערכת השיניים החדשה.

שתלים זיגומטיים – אלו שתלים ייעודיים המאפשרים לפתור מצבים של חוסר עצם בלסת העליונה. שתלים אלו הם ארוכים יותר ומטרתם היא להיות מעוגנים לעצם הלחי (הזיגומה) ומכאן שמם. השימוש בשתלים אלו מצריך מיומנות גבוהה במיוחד ורק רופאי שיניים מעטים בישראל יודעים להשתמש בהם. אך כאשר משתמשים בהם בצורה נכונה הם מהווים פתרון מצוין המאפשר להשיג תוצאות אסתטיות מעולות ברמת אמינות גבוהה שאינה נופלת מהשתלות שיניים רגילות.

מחסור בעצם מצריך רופא שיניים מיומן

רפואת השיניים אינה קופאת על השמרים וכיום נעשים פיתוחים נוספים שיאפשרו לגוון את מספר הפתרונות של השתלת שיניים ביום אחד מול אתגרים של חוסר בעצם.
אך גם אם חלק מהפתרונות עדיין בשלבי פיתוח, כבר היום, בזכות שתלים דנטליים ייחודיים, ניתן אצל רופאי השיניים המובילים לקבל מענה מלא ולבצע השתלות שיניים גם במקרים קיצוניים של חוסר עצם.

הכתבה באדיבות ד"ר בלן. מזמינים אתכם להתרשם ממגוון הטיפולים והשתלות שיניים ביום אחד באתר הבית שלנו בכתובת – www.drbalan.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • שיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully