וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כושר קרבי - מה זה נותן לי?

זירת היועצים בשיתוף Xpert

26.3.2015 / 19:45

גבר עושה פעילות גופנית. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

גיל 18 לפעמים קצת יותר, קצת אחרי שחזרתי מהחופשה עם החברים מהתיכון אני מוצא את עצמי באזור דרום הארץ, לבוש מדים, עם נשק, באמצע הלילה, קור כלבים ושואל את עצמי "איך הגעתי למצב הזה, מה זה נותן לי?!".

אז לרוב בני הנוער שמגיעים לסיטואציה הזו משהו בפנים, עמוק גם אם לא במודע רוצה להיות שם ביחידות הקרביות ככלל וביחידות העילית בפרט. אנחנו בתקופה בה מדינתנו הקטנה צריכה אותנו מאוחדים יותר מתמיד ובני הנוער מודעים לכך אף על פי שקל ונוח להגיד שזה "דור של מפונקים", "עסוקים רק בפייסבוק או באינסטגרם" וכל המזמורים שכולנו מכירים.

ההוכחה לכך היא שאלפי בני בכל הארץ מתכוננים מגיל 16, המורעלים ממש כבר עוד קודם, לקראת היום סיירות או גיבוש ליחידה שהם חולמים עלייה מגיל קטן.

השאלה היא איך אני מגשים את החלום?
- חולם.
- קורא ומתעניין אם אותה יחידה אכן מתאימה לי ואם לא בודק אפשרויות נוספות.
- מתאמן באופן רציף אם באופן אישי או בקבוצה כל אחד עם המשמעת שלו אך לקבוצה יש המון יתרונות שכדאי לקחת בחשבון.
- ניגש לגיבוש ומקווה לטוב.

אלו הן נקודות שמרבית בני הנוער אכן עושים. אז מה יבדיל אותי מהשאר וייתן לי את הערך המוסף?

כל אחד מביא עמו "חבילה" קצת שונה והחוכמה היא להכיר את היתרונות שבך ולהביא אותם לידי ביטוי בכל רגע נתון, יש לשאוף להוביל ולא להיות מובל, יש לשדר עוצמה גם אם בפנים ממש קשה לך ואתה עומד להתפוצץ תעמוד זקוף, תנשוך שפתיים ותישיר מבט לסובבים אותך ואם אפשר לתת חצי חיוך אז תמיד טוב!, יש לתת 100% כי זה מה ומי שאתה לא בשביל לרצות את הבוחנים אותך כי קל מאוד לזהות מי נותן ומי לא, לא לבוא שאנן או לחוץ מידי אלא דרוך ומרוכז לקראת המשימה ולהתייחס אליה כאילו אתה בעוד אימון מכיוון שכנראה כבר זחלת, סחבת שק, ננזפת ע"י המדריך, נכנסת למים ורצת ספרינטים מספר רב של שעות במצטבר וכנראה שאתה מספיק מוכן פיזית ומנטאלית.

תזכור תמיד שההכנה היא החלק הקשה והמשמעותי בכל משימה שתעשה במהלך חייך. אם ההכנה שלך בנויה נכון והשקעת לאורך כל הדרך בלי עיגולי פינות אז ביום האירוע (בענייננו הגיבוש) אתה צריך להיות מוכן טיפ טופ ו"להנות" מתוצאות האירוע.

נקודה אחרונה ומאוד חשובה היא שאין סרט שאתה לא מסיים את הגיבוש! תזכור, כושר גופני יבנו לך ויחסית קל לשפר אך אופי ואישיות קשה מאוד לשנות! מחפשים אנשים שנותנים 100% בכל רגע נתון ולא מחפשים את אלופי העולם בריצות למרחקים בינוניים! גם אם אתה לא מגיע ראשון בכל אקט ויתרה מזאת אם אתה מגיע אחרון בכל אקט אין מצב שאתה מוותר! רוצים לראות מי הנערים שגם בסיטואציות הקשות ביותר לא מגלגלים עיניים וממשיכים לתת את כל מה שיש להם! אלו הנערים שרוצים לצאת איתם לקרב.

ובחזרה לשאלה עמה התחלנו, בסופו של יום השירות הצבאי הוא חלק קצרצר מחיינו (חכו למילואים) אך אולי החלק המשמעותי והמעצב ביותר בחיינו בייחוד בשירות קרבי בעקבות החוויות הלא פשוטות שלעיתים חווים במהלך תקופה זו בגיל יחסית צעיר. התנסות זו תתרום לך לאורך כל החיים אם זה באקדמיה, בקריירה, עם חברים והמשפחה. שלא במודע אתה מקבל הרבה יותר ממה שאתה נותן ולכן זה מאוד משתלם.

ותזכרו תמיד שבמרוץ למצוינות אין קו סיום.

הכתבה באדיבות Xpert כושר קרבי

  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully