וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שרציתן לדעת על טיפוח הצוואר

זירת היועצים בשיתוף ד"ר טל נחליאלי

27.3.2015 / 0:39

פעמים רבות אישה המקפידה על טיפוח הפנים באמצעות הזרקות וניתוחים, מגלה שדווקא הצוואר שלא טיפלה בו, מזכיר לה היטב את אותות הגיל, ואז גם קשה יותר לטפל בו. אז מה עושים?

צוואר. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

נשים מאד אוהבות ומאד גאות בצוואר ארוך ונטול קמטים.
פעמים רבות אישה המקפידה על טיפוח הפנים באמצעות הזרקות וניתוחים, מגלה שדווקא הצוואר שלא טיפלה בו, מזכיר לה היטב את אותות הגיל, ואז גם קשה יותר לטפל בו.
לכן חייבים להתייחס אליו כחלק בלתי נפרד מהטיפול בעור הפנים, וישנן כיום דרכים חדשניות ומומלצות כדי לדלג על המשוכה הזו.

מדוע ניתוח צוואר כירורגי הינו הפתרון האחרון להצערת צוואר?

ניתוח צוואר הינו הקשה ביותר שיש, כי יש להיזהר מאד מלפגוע במספר רב של מבנים של עצבים, כלי דם עדינים ועוד הנמצאים שם לרוב. יש לדעת היטב את הזויות אליהן יש למשוך את חלקי הצוואר, כי אם חלילה מושכים לא נכון, התוצאה אינה טובה, ובהחלט גם לא תחזיק מעמד.

אילו דרכים בלתי פולשניות קיימות היום לטיפוח הצוואר?

1. בשנתיים האחרונות משתמשים בשיטת "חוטי מזו", טיפול בטכניקה מיוחדת של השחלת חוטים רפואיים הנמסים מתחת לעור, למתיחת עור הצוואר. הוא מחזיק שנה, ומתאים ביותר לנשים שיש להן אירוע חגיגי, ואינן רוצות טיפולים ארוכים או ניתוחים.

2. אפשר לשלב את שיטת "חוטי המזו" עם הזרקות לקבלת צוואר מתוח יותר.

3. כ"כ אפשר לעשות שילוב של "חוטי מזו" עם גלי רדיו, וזאת כי השילובים האלה מיטיבים עם הצוואר לאורך זמן גדול מהממוצע.

4. מיקרופילינג – בשילוב גלי רדיו: מדובר ב-5 טיפולים אשר בו זמנית עם טיפול בעור הפנים, גורמים להצערת עור הצוואר. במהלך הטיפול עושים חורים מאד קטנים בעור, ובאמצעות גלי רדיו גורמים ליצירת קולגן חדש. כל טיפול הינו פעם בחודש, אורכו בין 30 עד 50 דקות, ואחרי 4 עד 5 חודשים, זוכים לצוואר חדש.

5. טיפול מזותרפיה לצוואר: הטיפול נעשה באמצעות הזרקה לצוואר של חומרים כמו חומצה הילריונית, אנזימים, הורמונים ועוד, אותם האישה מאבדת במהלך השנים, והעדרם גורם לצוואר נפול..

מה עם הקרמים הנמכרים, למניעת הזדקנותו של הצוואר?

הקרמים הינם חשובים בהחלט, אבל הם אינם יכולים אפילו לחדור לשכבה הראשונה של העור, לכן האפקט שלהם מוקבל. בהחלט מומלץ בקרמים אחרי הטיפול בגלי הרדיו, לצורך שימור הטיפול, אבל מומלץ להשתמש רק בקרמים המותאמים אישית לסוג עור הצוואר: שמן, יבש, דק או עבה.

באיזה גיל מתחיל עור הצוואר ליפול?

בעיקרון אין כל קשר לגיל בכל הנוגע לצוואר, אם כי צעירות סובלות מכך הרבה פחות. יש לי פציינטיות בנות 35 שאני עושה להן מתיחת צוואר כירורגית, ויש מאידך כאלה המגיעות אלי רק בגיל 80 עם צוואר שהן מבקשות לנתח, כי הכל קשור כידוע גם לגנטיקה.

כמה זמן מחזיק ניתוח צוואר כירורגי?

ניתוח כזה יישמר בין 8 ל-10 שנים. המלצתי היא לשמר את הניתוח הכירורגי בעזרת טיפול חד שנתי של גלי רדיו משולבים במזותרפיה.

כמה זמן מחזיק טיפול של סידרת מיקרו-פיליניג צווארי?

לאחר סיום הסידרה, מומלץ לבוא פעם בשנה לטיפול מיוחד לשימור הצוואר.

האם ניתן למנוע נפילת עור הצוואר?

אכן לגנטיקה יש משקל, אבל עלינו בהחלט לתרום לשמירתו על ידי הימנעות מחשיפה מוגזמת לשמש, בעזרת מריחת קרם הגנה עם מקדם גבוה ביותר, כמו גם מריחת קרם לחות וקרם הזנה ככל שניתן, בעיקר בימי הקיץ, כשהשמש קודחת, ואנחנו שוכחים כמה עדין הוא עור הצוואר.

אלו גורמים נוספים יש לנפילת עור הצוואר?

1. בגיל המעבר, כאשר נשים מעלות במשקל, הצוואר סובל מנפילה לא קטנה.

2. כמו כן בכל גיל שהוא, לאחר דיאטה קיצונית או קיצורי קיבה, עור הצוואר נופל לעתים באופן קיצוני. במקרים כאלה הפתרון היחיד הוא כירורגי: הסרת עור הצוואר העודף בעזרת ניתוח.

3. מחקרים הוכיחו שכאשר מדובר בדיאטות, מומלץ לרדת רק עד 3 ק"ג בחודש ולא יותר, כי העור מכיון שהוא אלסטי, לא יפול באופן קיצוני. ירידה דרסטית במשקל, לעומת זאת לא מאפשרת לעור הצוואר להתכווץ בהדרגתיות ואז נפילתו קיצונית, ויש צורך בניתוח כירורגי.

באדיבות דוקטור טל נחניאלי מאקסלנס קליניק www.doctortal.com/he

  • עוד באותו נושא:
  • צוואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully