וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בונים או משפצים? אתם זקוקים לאדריכל

זירת היועצים בשיתוף 2fix

29.3.2015 / 17:21

אדריכלים הם אנשי מקצוע שלהם הסמכות ללוות את פרויקט השיפוץ מתחילת התכנון ועד גמר העבודות. כיצד בוחרים אדריכל אמין ואחראי, ומהם שלבי העבודה עמו? לפניכם התשובות

דירה בשיפוץ. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

רבים העוסקים בענפי השיפוצים, כמו הנדסאים או מעצבי פנים, מכנים עצמם אדריכלים. אולם, למעשה אדריכלים הם רק אלה הרשומים כחוק בפנקס המהנדסים והאדריכלים, אותה רשימה המנוהלת ומפוקחת על ידי המדינה. אדריכלים בעלי שנות ניסיון רבות יותר נקראים "אדריכל רשוי", ולהם סמכויות עבודה נרחבות יותר.

קבל/י הצעת מחיר לעבודות אדריכלות

מה בעצם עושים אדריכלים?

לאדריכלים יש טווח תפקידים רחב, הם מלווים את לקוחותיהם במהלך שיפוץ או בנייה של בתים ודירות, ועליהם להיות בעלי אחריות רבה וראייה מקיפה וכוללת. בין תחומי האחריות שלהם נכללים תכנון שינויים במעטפת הבית, כמו תוספת של חדרים או הרחבת דלתות וחלונות; השגת היתרים והתעסקות עם ההיבט החוקי של הבנייה; פיקוח על הבטיחות בזמן התהליך; תיאום בין אנשי המקצוע השונים שמבצעים בפועל את העבודות; ליווי הלקוחות לאחר תום הבנייה בנוגע לעיצוב הדירה (עיצוב פנים); ועוד.

תהליך העבודה הוא רב שלבים. בתחילה, יושבים הלקוחות עם האדריכל ומתפקידו לברר את אורחות חייהם ולתכנן את הבית בהתאם לכך. הוא יציג בפניהם סקיצות ראשוניות, ובהתאם לתגובותיהם ממשיך לבצע מודלים תלת ממדיים, לרוב במחשב.
לאחר מכן עוסק האדריכל ברישוי הבנייה בפני העירייה. זהו תהליך שיכול לקחת מספר חודשים. זוהי גם הנקודה בה הוא בוחר בקבלן, ומנסח עמו כתב כמויות ותכנית עבודה.

איך מוצאים אדריכל טוב?

רצוי לקבל המלצות ממכרים או דרך האינטרנט. פנו לאנשים שאתם סומכים אליהם כמו בני משפחה או חברים טובים, ושאלו לחוות דעתם. צברו המלצות על מספר אנשי מקצוע, והשוו ביניהם לפי פרמטרים של מחיר, ותק, זמינות. לכל אדריכל יש גם סגנון משלו, שאינו בהכרח תואם את כלל הלקוחות. כדי להתרשם בפועל מהסגנון, אפשר להביט בתיק עבודות של פרויקטים ישנים, ואפילו לסייר בעצמכם במבנים שתכנן האדריכל.

שיפוץ או בניית בית הם תהליך ארוך ומסובך, והאדריכל אמור ללוות אתכם לכל אורכו. לכן, מומלץ שתבחרו בעל מקצוע שתרגישו בנוח להתייעץ איתו, שיש לכם איתו שפה משותפת, שתוכלו להעלות בפניו רעיונות, ואשר נראה שיהיה זמין לענות על שאלותיכם ולפתור בעיות שעולות במהלך הבנייה.

אדריכל עצמאי? אדריכל שעובד במשרד אדריכלים? במי לבחור?

לעיתים לקוחות מתלבטים האם לבחרו באדריכל עצמאי, או שעובד בשורותיו של משרד אדריכלים גדול או קטן. בשוק ישנן אפשרויות רבות, ולכל בחירה מאפיינים משלה.

בחירה באדריכל פרטי משמעותה כי השירות שיינתן לכם יהיה אישי יותר, והזמינות הפניות שלו כלפיכם תהיה גדולה יותר. אדריכלים עצמאיים בדרך כלל גם אינם מערבים בעבודתם אדריכלים נוספים במהלך הפרויקט, עמם אין לכם היכרות.
עם זאת, לבחירה באדריכל ממשרד יש יתרונות אחרים. כאן, מתבצעת העבודה בשיתוף פעולה של מספר "מוחות", אשר משלבים את סל כישוריהם ואת הרעיונות המרעננים שלהם. כך יכולות להתקבל תוצאות יצירתיות וחדשניות לא פחות משל אדריכל עצמאי. העבודה עם מספר מומחים טובה גם לפרויקטים מסובכים.

יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully