וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כללי זהב לקבלת פיצויים לאחר תאונת דרכים

30.3.2015 / 22:46

במקרה שנפגעתם בתאונת דרכים, עליכם לתעד ולאסוף כל פרט שיכול לסייע בהגשת התביעה. עו"ד דותן לינדנברג מסביר למה

תאונת דרכים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

1. רשמו את כל הפרטים הרלוונטיים

התיעוד מתחיל ברגע שאירעה התאונה. עליכם לרשום את כל הפרטים הרלוונטיים לאירוע, לרבות זמן התאונה, מיקום מדויק בה היא אירעה, פרטי הנהגים המעורבים, פוליסת ביטוח, רישיונות נהיגה רכב ומספר לוחית הרכב. רצוי לצלם את הנזק שנגרם לרכב, וכן את שלטי הדרך, התמרורים, סימונים על הכביש וכל פרט רלוונטי אחר.

2. בררו אם היו עדי ראיה לתאונה

בררו אם במקום היו עדים אשר ראו כיצד אירעה התאונה, בקשו מהם פרטים מזהים. לאחר שהצלחתם לאסוף כמות רבה של פרטים, גשו מיד לתחנת המשטרה ודווחו על התאונה.

יש לך שאלה?
מענה משפטי בנושא זכויות רפואיות

3. הזמינו אמבולנס או גשו לבדיקה רפואית
במקרה של נזק נא פנו לטיפול רפואי.

4. בקשו העתק של התיק הרפואי

בעת הבדיקה הרפואית תתבקשו למסור מהן נסיבות התאונה ולפרט אודות המגבלות והכאבים מהם אתם סובלים. בסיום הבדיקות חשוב לקחת העתק של התיעוד הרפואי. בנוסף דאגו לשמור העתקים של כל הטיפולים והבדיקות שעברתם בהמשך, לרבות: צילומי רנטגן, אישורי מחלה, מרשמים לתרופות וכדומה.

5. אספו קבלות הקשורות בהוצאות השונות

רצוי לאסוף קבלות באשר להוצאות שונות שנגרמו לכם עקב התאונה כדי לקבל החזר מחברת הביטוח, כגון: נסיעות לבדיקות, תרופות וציוד רפואי, סיוע במשק בית, וכל הוצאה נוספת הנחשבת בבחינת נזקים מיוחדים.

6. אין חובה להיפגש עם חוקר מטעם חברת הביטוח
חוקר מטעם חברת הביטוח אינו יכול לחייב אתכם לפגוש אותו.

7. קביעת אחוזי הנכות בהתאם לחוות דעת של מומחה רפואי

גובה הפיצויים נקבע בהתאם לחוות דעת של מומחה רפואי מטעם בית המשפט ובכפוף להסכמת חברת הביטוח. המומחה מגבש את החלטתו על סמך התיעוד הרפואי ועל פי המגבלות והתלונות עקב הפציעה, וקובע בהתאם לכך את אחוזי נכות הפיזית והנפשית הזמנית והקבועה. סכום הפיצויים מחושב על פי אחוזי נכות ועל פי נסיבות אישיות, כמו גיל, מצב משפחתי, פגיעה בכושר ההשתכרות, הפסדי שכר וסוג הפגיעה.

8. מה עושים כשתאונת דרכים נחשבת לתאונת עבודה?

במקרה שתאונת הדרכים התרחשה במסגרת העבודה, יש לפנות למוסד לביטוח לאומי, ולבקש דמי פגיעה. דמי הפגיעה מוענקים עבור תקופת אי כושר של עד 91 יום, והם מחושבים על פי ממוצע של שלוש משכורות אחרונות.

9. פנייה לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי
אם הפגיעה הותירה מגבלה והתאונה היא גם תאונת עבודה, רצוי לפנות לוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, לשם קביעת דרגת נכות. בתום ההליכים מול המוסד לביטוח לאומי ניתן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח. אם ביטוח לאומי קבע נכות הרי שנכות זאת מחייבת במקרה של תאונת דרכים את הצדדים והדבר חוסך הצורך במינוי של מומחה מטעם בית המשפט. וזאת להבדיל מתיקי נזקי גוף שאינם תאונות דרכים שאז קביעת ביטוח לאומי אינה מחייבת. אם המדובר בתאונת דרכים שאינה תאונת עבודה הרי שאז בית משפט ימנה מומחה שיקבע הנכות. אם התקבל פיצוי מביטוח לאומי בשל התאונה הרי שפיצוי זה מקוזז מהפיצוי שמשלמת חברת הביטוח.

הכתבה מאת עורך דין לינדנברג בשיתוף ובאדיבות אתר עורכי דין LawGuide

  • עוד באותו נושא:
  • תאונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully