וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11.5 ק"ג הלכו לאיבוד בשבעה שבועות

זירת היועצים בשיתוף הדיאטנית שירה שפי

30.3.2015 / 23:31

פסח בפתח ואיתו ארוחות החג, נקיפות המצפון והקילוגרמים שמאיימים להצטרף לגופנו. החדשות הטובות הן שאפשר גם אחרת. נתנאל מזרחי מספר על ההתנסות שלו

גבר שמן. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

נתנאל מזרחי הוא שומר באחד הקניונים בירושלים וחלומו הוא להתקבל לעבודה במשטרת ישראל. אלא שבין החלום לבין הגשמתו ניצב עד כה מכשול עקשן שמנע ממנו אפילו לבקש להצטרף לכוחות הביטחון, וזהו משקלו - עד לפני כחודשיים כ-106 קילוגרם. מאז, ובמשך שבעה שבועות מאז שהחל בדיאטת דש (DASH), הוריד נתנאל 11 וחצי קילוגרם והוא בדרך הנכונה להגשמת חלומו.

"עשיתי כבר הרבה דיאטות בחיים שלי", מספר נתנאל, "תמיד זה נגמר בכישלון ואכזבה. לפני כחודשיים חבר הראה לי כתבה על דיאטת דש. אחרי שבדקתי לעומק במה מדובר התקשרתי לנציגת החברה, הכרתי את קרולין שמלווה אותי בתהליך מאז שהצטרפתי ותומכת בי לאורך כל הדרך. רכשתי את הערכה כשהייתי על 106 ק"ג ומאז אני בתהליך הרזיה, שאותו הרגשתי כבר מהשבוע הראשון. החידוש הוא שאני בכלל לא מרגיש שאני במשטר של משמעת או איסורים. לא חסר לי שום דבר, אני אוכל כל מה שאני רוצה ולמדתי בעיקר לשמור על הכמויות ועל לוחות זמנים אחרים לארוחות. לפני שהתחלתי בדיאטה היה אצלי חשש לסוכרת. לפני כשבוע נבדקתי שוב - א.ק.ג, לחץ דם ודופק, והתברר שכבר אין שום סיכון. וכל זה מבלי לבקר בחדר כושר.

"רק לדוגמא - בשבוע השני לדיאטה ירדתי לחופשה של שבוע במלון באילת, ולמרות שהרשיתי לעצמי לאכול את כל סוגי המזון, כל עוד אני מקפיד על הזמנים והכמויות, ירדתי 2.5 קילו בשבוע הזה. חברים שרואים איך אני יורד כבר מחמיאים לי, עברתי ממידה 48 למידה 34, אני כבר לא מתבייש ללכת לבריכה. במשפחה כל כך מרוצים, עד כדי כך שגם אחותי ואמא שלי כבר החלו גם הם בדיאטה הזו, ובנוסף גם חברה שלי ואמא שלה כבר משתמשות בה. על אמא אני יכול להגיד שהיא כבר ירדה כשבעה קילוגרם בחודש וחצי".

לפרטים נוספים לחץ כאן

"גם אני כבר התנסיתי בהרבה דיאטות", מספרת אמו של נתנאל, "כשהבן שלי התחיל עם דיאטת דש אמרתי לעצמי שאצטרף רק אם אראה שזה עובד. היום אני ממש לא מאמינה איזה שינויים הגוף שלי עובר. בשבוע הראשון איבדתי 3.5 קילוגרם, הבטן ירדה, ההיקפים קטנו, כאבי הגב מפריצת הדיסק פחתו וגם כאבי הרגליים נעלמו. אני לא מרגישה שאני מונעת מעצמי מאכלים, רק מקפידה לא לאכול מטוגן, שזה מובן מאליו. מצב הרוח חזר, המשפחה כולה מורידה משקל ואנחנו בדרך הנכונה. אני בקשר עם יפית, שמלווה אותי בתמיכה וייעוץ לאורך כל הדרך ומרגישה שמצאתי את הפתרון הטוב ביותר עבורי".

הנוסחה המנצחת של דיאטת דש התגלתה בארה"ב אחרי 7 שנים של מחקר רחב שכלל 80 רופאים, מאות חוקרים וחמש אוניברסיטאות. אם כי דיאטת דש החלה את דרכה כתפריט מומלץ לסובלים מלחץ דם גבוה, מחקרי המשך הראו שהיא גם מצוינת למצבים של טרום סוכרת וסוכרת ולירידה במשקל. באחד מהמחקרים שנעשו אחרי גמר הפיתוח ניסו החוקרים לבדוק את השפעתה של דיאטת דש על אנשים הסובלים מתסמונת מטאבולית, המוגדרת כעודף משקל היקף מותניים גדול וטרום סוכרת או סוכרת. המשתתפים חולקו ל-2 קבוצות שצרכו בדיוק את אותה קלוריות, אך מחצית המשתתפים עקבו אחרי דיאטת הרזיה מערבית 'רגילה' בעוד שמחציתם השתמשו בדיאטת דש, התוצאות היו מדהימות. החוקרים מצאו שהקבוצה שהשתמשה בדיאטת דש הורידה פי 2.5 יותר מקבוצות הביקורת. גם מבחינת היקפים, הצליחה קבוצת הניסוי להצר את היקפי הגוף פי 3.2 יותר, ואיבדה 80 אחוזי שומן יותר באזורי הגזע (מותניים ישבן וירכיים).

כיום מדורגת דש על ידי מגזין הדירוג us news and world report כדיאטה הטובה ביותר בעולם, תואר בו היא זוכה ברציפות כבר 5 שנים ברציפות ומיליוני אנשים ברחבי העולם משתמשים בה. אחד מיתרונותיה הבולטים הוא בהתאמתה לכל סוגי האוכלוסייה. לאנשים בריאים הרוצים לאבד כמה ק"ג, לכאלה הסובלים מעודף משקל ומעוניינים להצר היקפים ולאבד משקל רב, לחולי סוכרת וכמובן לבעלי לחץ דם גבוה, ואפילו לבני נוער בגיל ההתבגרות. בישראל מומלצת דש על ידי בתי חולים ואיגודים בהיבטי לחץ דם וסוכרת. ייחודה הוא בכך שהיא מאפשרת לאכול את כל סוגי המזונות, היא מתאימה גם לצמחונים, טבעונים ואפילו למי שנמנעים מגלוטן.

בישראל משווקת את הדיאטה קבוצת ניוטרמד, שהתאימה ערכה במיוחד לישראלים. המצטרפים זוכים לתמיכה אישית ולהדרכה מצוות המורכב מדיאטניות קליניות ונטורופטיות מנוסות. הצוות מנסה לייצר לכל לקוח מציאות אכילה ריאלית שתתאים לאורך חייו ולמאכלים המועדפים עליו. בנוסף מקבלים הלקוחות חומרי עזר לרוב ובמידת הצורך תוספי תזונה שעליהם ממליץ הצוות לליווי התהליך

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully