וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנדים חמים בשוק טבעות האירוסין

זירת היועצים בשיתוף שלומית רוגל

2.4.2015 / 0:22

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יח"צ/מערכת וואלה!, צילום מסך

להציע נישואין זה לא דבר של מה בכך – ההתחייבות לאדם אחד לכל החיים היא לא החלטה של רגע. אחד מהדברים המרגשים ביותר בנישואין הוא רגע ההצעה; השניה שבה הגבר כורע על ברכו, שולף טבעת, ומבטיח לאשה שלצדו את אהבתו הנצחית. ובעוד שאף הצעת נישואין לא תיפול בגלל הטבעת, אף אחד לא רוצה להציע במעמד זה טבעת שהיא פחות ממושלמת.

אז כדי לעזור לכם לבחור את הטבעת הנכונה, תפסנו את שלומית רוגל, גמולוגית מוסמכת ובעלת חברת רוגל יהלומים, לשיחה קצרה על טבעות אירוסין ייחודיות.

יהלומים – לא מה שחשבתם

"רוב האנשים חושבים שיהלום מוערך רק בקראט", שלומית אומרת, "אבל זה לא נכון. למעשה, יהלום מוערך גם בעבור הצבע שלו, החיתוך וברמת הניקיון." הצבע והניקיון הם פרמטרים, שתלויים ביהלום הגלם . החיתוך מוסיף את האלמנט האנושי – היהלומן חותך את היהלום בזויות ובפאות שונות בצורה כזו שתגרום ליהלום להחזיר את כל קרני האור, כך שתוותר מנסרה פיזיקלית מושלמת ויתקבל יהלום מנצנץ. היכולת להגיע למצב מושלם שכזה היא לא פשוטה, וטכנולוגיה ומאמצים רבים מושקעים כדי לקבל יהלום החתוך ברמה גבוהה. במקרים רבים, יהלום קטן יותר להיות הרבה יותר מרשים מיהלום גדול יותר, אם הוא חתוך בצורה טובה יותר או צלול יותר.

יהלומים בצבעים

"בישראל זה עדיין פחות מוכר, אבל בהוליווד אנחנו רואים עכשיו הרבה שימוש ביהלומים צבעוניים", שלומית מספרת. אחד הטרנדים החמים ביותר בימים האלו הוא בחירה ביהלומים צבעוניים, נדירים במיוחד, שיהיו גולת הכותרת של טבעת האירוסין. אחת מהן היא טבעת היהלום האדומה של בלייק לייבלי, שהעניק לה בן-זוגה ראיין ריינולדס. הטבעת שובצה ביהלום אדום, מרשים במיוחד, והיא חלק מטרנד שסוחף את אלו שיכולים להרשות לעצמם. היהלומים הצבעוניים הפכו לסמל סטטוס מרשים במיוחד, והם יכולים לעלות פי עשר מיהלום לבן באותה איכות – למשל, יהלום צהוב ונקי במשקל קראט אחד יכול לעלות כ-50,000$, וזאת לעומת יהלום לבן זהה שיעלה כ-5,000$ בלבד. לאלו שלא יכולים להרשות לעצמם יהלום טבעי שכזה, ניתן למצוא יהלומים שנצבעו באופן מלאכותי ושמבטיחים טבעות מהממות ואופנתיות כאחד.

גודל ואיכות

בנוסף לבחירה ביהלומים צבעוניים, ניתן לראות שהביקוש ליהלומים גדולים ואיכותיים יותר עולה. "הצרכן הישראלי הוא צרכן חכם ומעודכן, והיום הוא עושה מחקר מעמיק לפני כל קנייה" שלומית מספרת, "אנחנו רואים היום שהביקוש ליהלומים גדולים יותר עולה. אם בעבר גודל היהלום המומצע היה כשליש קראט, היום הממוצע עלה והביקוש הוא יותר ליהלום בגודל חצי קראט; ובנוסף, הדרישה ליהלומים צלולים ואיכותיים יותר גדלה", הצרכן הישראלי נותן משקל לאיכות היהלום לפעמים יותר מגודלו. ההבנה של הצרכן הישראלי מתבטאת אצל שני המינים – נשים מצפות ליהלומים גדולים יותר, ובתגובה הגברים שמציעים להן נישואין בוחרים ביהלומים איכותיים וגדולים יותר ויותר. טבעת אירוסין איכותית היא נכס שנשאר במשפחה למשך שנים ארוכות, וההשקעה הכספית ביהלום איכותי היא למעשה רכישה חכמה.

קלאסי ומודרני

מבחינת סגנונות, שלומית מסבירה שיש כמה בחירות עיצוביות פופולריות. "למי שמתלבט, תמיד כדאי לבחור בסגנון הקלאסי – הוא אל-זמני, ואי-אפשר לטעות איתו". לאלו שלא מכירים, הסגנון הקלאסי הוא טבעת זהב בעיצוב ישר שבראשה היהלום. לצד העיצוב הקלאסי, ישנם שני אלמנטים עיצוביים פופולריים נוספים.

האלמנט הראשון הוא ה-Twist, הפיתול. טבעות בסגנון טוויסט מעוצבות כך שהמתכת תתלפף מסביב ליהלום המרכזי, תחבק אותו, ותציג אותו בשיא תפארתו. זהו סגנון מודרני וחינני יותר, שנותן לטבעת מראה זורם ודינמי, ,העיצוב הזה אף טומן בחובו סוד, לרוב היהלומים ייראו יותר גדולים בעיצובי פיתול בגלל האשליה של המתכת המתקבלת.

לצד הפיתול, אלמנט עיצובי פופולרי נוסף היא ה-Halo, ההילה. בטבעות מסוג אלו ,ישנו חישוק נוסף של יהלומים קטנים יותר שמקיף את היהלום המרכזי, והיא הופכת את הטבעת לנוצצת ומרשימה יותר; היהלומים הקטנים מעצימים את זוהרו של היהלום המרכזי, ומתקבל מראה של יהלום גדול יותר, ולפיכך מראה של טבעת יוקרתית.

בנוסף לאלמנטים הללו, ישנם חיתוכים שונים ליהלום עצמו שמשנים את מראה הטבעת כולה. "בישראל, החיתוך העגול מאוד פופולרי כבר הרבה שנים, אבל אנחנו רואים בחו"ל העדפה גוברת ליהלומים בחיתוכים מרובעים, כמו ה-Cushion וה-Princess."

סיכום

"בסופו של דבר, חשוב לבחור משהו שהאשה תאהב", שלומית מסכמת. "ברגע האמת, אתם רוצים לראות אותה מאושרת, קופצת וצורחת, והטבעת היא חלק גדול מההתרגשות". הטרנדים יכולים להצביע על הכיוון הכללי, ולהבטיח שהטבעת תביא גאווה לבעליה, אבל חשוב לזכור שהעדפות בת-הזוג הן הדבר החשוב ביותר. כשאתם מחפשים טבעת, נסו לדמיין מה זוגתכם תאהב; בסופו של דבר, היא גיבורת הסיפור הזה, ולא הטבעת.

  • עוד באותו נושא:
  • טבעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully