וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדרגים כל בית - היתרונות של עבודות גבס

זירת היועצים בשיתוף 2fix

5.4.2015 / 0:06

בנייה בגבס הפכה לנפוצה מאוד בארץ בשנים האחרונות. לא מדובר רק בקירות, אלא בשלל נישות ומדפים שמגיעים בעיצובים מרהיבים, אותם ניתן להתאים בדיוק לטעם שלכם

קיר "מעונן" בחדר ילדים. ShutterStock
קיר "מעונן" בחדר ילדים/ShutterStock

מדוע לבחור בעבודות גבס?

גבס הוא חומר גלם זול ופשוט לשימוש, והוא פופולרי ביותר למטרות בנייה ושיפוצים. זהו חומר חזק ועמיד לאורך זמן, ובה בעת גם קל להובלה ולהרכבה ונוח לשימוש. לוחות גבס מסוימים אף עמידים בפני לחות או אש. תהליך הבנייה בגבס הוא מהיר יותר משימוש בחומרים אחרים, ועל פי רוב העבודה פחות מלכלכת והתוצאות מרשימות מאוד. קלות השימוש בו וגמישות תכונותיו גורמת לרבים לבחור בו למטרות שונות ברחבי הבית, כאשר קל להתאים אותו לשימושים רבים, לפי צורך הלקוחות.

קבל/י הצעת מחיר לעבודות גבס

אז מה ניתן לעשות עם גבס?

לגבס ישנם שימושים שונים בעבודות שיפוצים בבית. כולנו מכירים את קירות הגבס, אותם מתקינים בבתים רבים ובמשרדים. במקום להתחיל לשבור קירות ולהיקלע לתהליכים מייגעים, יקרים ומלכלכים, רבים בוחרים לבצע עבודות בנייה בגבס, ויוצרים באמצעותו חללים מעוצבים ופרקטיים, בעלויות נמוכות יחסית. הגבס מבודד רעש וחום, וההתקנה שלו קלה ומהירה יותר מבנייה באמצעות בטון, למשל.

לא רק קירות - מה עוד בונים מגבס בבית?

עם זאת, לחומר הגלם הזה יש פוטנציאל גדול מאוד, וקיימים שימושים רבים שניתן לעשות בו ברחבי הבית, מלבד בניית קירות. מדפי גבס ניתן להרכיב בכל חדר בבית. במטבחים, למשל, אפשר להתקין מדפים שמנצלים את החלל באופן יעיל וחכם, עליהם ניתן להניח את כל הכלים והסירים שתמיד אין לנו מקום לאחסן. גם בחדרי אמבטיה אפשר להרכיב מדפים מגבס, אין צורך לחשוש מהלחות שכן יש לוחות גבס ייעודיים לכך. כמו כן, ניתן להתקינם גם בחדרי ילדים, החומר אינו מזיק או מכיל כימיקלים שמסכנים את בריאותם של ילדים ופעוטות.
כמו כן, ניתן ליצור נישות, שעשויות מפלטות מעובדות של גבס. על פי רוב מתקינים גם גופי תאורה בתוך הנישות הללו, וכך ניתן לאחסן בהן חפצי נוי, ספרים ואביזרים אחרים. אין צורך להשאיר את הגבס במראהו הטבעי, ניתן בהחלט לצבוע אותו במבחר צבעים וקל למדי לעשות זאת. ניתן גם לעצב את הפינות במראה מעוגל, על מנת להקנות מראה מעוצב ועדכני.
ניתן גם ליצור מזנונים ורהיטים אחרים מגבס. פריט שכעת נפוץ בבתים רבים הוא יחידות או נישות למסכי טלוויזיה המותקנים בסלון, ומגיעים בשלל עיצובים, כראות עיניהם של הלקוחות. במקרה זה השמיים הם הגבול, וניתן לבצע עבודות יצירתיות ביותר. בבניית יחידות אלה ניתן להתקין לוחות גבס שיסתירו את כבלי המכשירים השונים, בחלל שנוצר בין נישת הגבס לקיר המקורי. כך, החוטים נסתרים מן העין, והתוצאה שמתקבלת מרשימה ומשדרגת כל סלון.

מיהם אנשי המקצוע הנדרשים?

עבור פרויקטים רבים בגבס, מומלץ לשכור את שירותיו של קבלן גבס. זהו בעל מקצוע מומחה, שמכיר היטב את תכונות החומר ואת תהליכי העבודה בו, ולכן יידע להתאים את חומרי העבודה לעבודה הנדרשת בביתכם. כמובן שישנם פועלים וקבלנים רבים העוסקים בבנייה בגבס כחלק ממכלול השירותים שהם מציעים, אולם קבלני גבס, מעצם הכשרתם וניסיונם, יוכלו לייעץ לכם באופן מיטבי, ולדאוג לכל שלבי הפרויקט. הם אלו שמגיעים לדירה או לבית לפני תחילת העבודות, בוחנים את השטח, ומחליטים באילו חומרים וכלי עבודה ייעשה שימוש. הם גם מפקחים על הפועלים שעובדים בפועל בבית, ודואגים שהעבודה תתבצע באופן הטוב והבטוח ביותר.

יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים
באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • גבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully