וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות פרזול - מוצרי מתכת חשובים

זירת היועצים בשיתוף 2fix

7.4.2015 / 0:47

הפרזול כולל את כל עבודות המתכת בבית. אלו מוצרים חשובים, שקשה להסתדר בלעדיהם, החל מצירי הדלתות ועד לפתרונות שונים למטבח. לפניכם מידע בסיסי ושימושי על עבודות פרזול

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

קודם כל - מה זה פרזול?

פרזול הוא ענף המתקשר הן לבנייה והן לנפחות, ועוסק בעיבוד של מתכות לצרכים שונים ברחבי הבית או העסק. עבודות פרזול מתבצעות באמצעות חימום המתכות, ועיצובן באמצעות סדן ופטיש. עבודות המתכת שנקראות פרזול נעשות על פי רוב בטכניקות נפחות שונות, כמו למשל עבודה ידנית, ולא תמיד בפס ייצור. מוצרי מתכת מסוימים כן מיוצרים בפס ייצור, לדוגמא מסמרים וברגים.

מתכות פופולריות לעבודות פרזול הן אלומיניום - מתכת קלת משקל ונוחה לעיבוד - וכן פליז, נירוסטה, ניקל ועוד. יצירת מוצרי הפרזול היא מורכבת ודורשת מיומנות רבה מצדם של אנשי המקצוע. ניתן גם לייחס להם תואר של אומנים, שכן חלק מעבודותיהם הן יצירות פרזול אמנותי לעיטור ברחבי הבית.

קבל/י הצעת מחיר לעבודות פרזול

פרזול נוכח כמעט בכל חדרי הבית ובמוצרים רבים, בהם אנו משתמשים מדי יום, כמו למשל מסגרות חלונות, צירי דלתות, רגלי רהיטים, מסילות לדלתות הזזה, מתלים, קולבים, ידיות למגירות ורבים אחרים. מוצרי הפרזול מומלצים, שכן הם עמידים למדיי לשחיקה, לבלאי ולחלודה. כמו כן, הם מגיעים בסגנונות מגוונים ובשלל עיצובים, שניתן להתאים לצרכי הלקוחות, ולהשיג תוצאות מרהיבות. כך, הפך הפרזול לנפוץ מאוד בבתים ובדירות בארץ בשנים האחרונות, וכן בבתי עסק ובמבנים ציבוריים.

מהם שימושי הפרזול ברחבי הבית?

ניתן להשתמש בעבודות פרזול בחדרים שונים בבית ובדירה, למגוון מטרות.

במטבח - הפעולות הבסיסיות והיום יומיות שלנו במטבח תלויות בעבודות הפרזול. כך, למשל, עבודות נפוצות כוללות עגלות מטבח, מגשים לחלוקות סכו"ם, סלים, מתקנים לייבוש הכלים, אביזרים לארונות כמו חלוקות, מדפים פנימיים, מסילות לפתיחת דלתות ומגירות, תוספות לתלייה ולאחסון.

כמו כן, מגוון הצירים למגירות גם הם מוצרי פרזול. בענף הצירים ישנם פיתוחים רבים ביותר, וכך קיימים סוגים שונים של צירים, כמו למשל צירים קפיציים, צירים כפולים, צירי ספר ועוד. תחום הצירים ומוצרי הסגירה למגירות השתכלל מאוד עם השנים, וכך ניתן לראות היום פיתוחים שונים שהופכים את העבודה במטבח לקלה ויעילה יותר. חלקם מאפשרים למשל, סגירה שקטה של המגירות ללא טריקה. פרזול משתלב גם בייצור הידיות לדלתות ולמגירות המטבח - אלה מגיעות בעיצובים שונים כמו ענתיקות, מודרניות, או בשילוב חומרים כמו פורצלן, קריסטל או עץ.

אביזרים לאמבטיה - גם בחדר האמבטיה אנו נזקקים לפרזול. מוצרים אלו כוללים, בין היתר, מתלים לתליית מגבות, כלים לאחסון סבון, ידיות הדלתות והמגירות, מסגרות מעוצבות למראת האמבטיה, פחים וקולבים.

למטרות אחרות בתוך הדירה - אפשר למצוא שימושים שונים לפרזול. אמנם אנו לא נותנים עליהם את הדעת ביום יום, אולם קשה מאוד להסתדר בלעדיהם. ביניהם נוכל למצוא תריסים, פתחי אוורור, צירים, גלגלים, מוטות לתלייה ורגליים לרהיטים.
פרזול לבניין - הכוונה לעבודות פרזול לחלקו החיצוני של הבניין או הבית, כמו למשל מנעולים, צירים לדלתות חיצוניות ודלתות כניסה - סמויים וגלויים, ידיות לדלתות חוץ.

בגינה ובחצר - גם מחוץ לבית ישנם שימושים שונים לפרזול, כמו למשל בגדרות, בשערים ממתכת, במעקים, בספסלים ובמתלים לעציצים.

פרזול הוא גם יצירתי - מאז העת העתיקה, עבודות יצירתיות בפרזול היו נפוצות בבתים, ואומני המתכת היו מבוקשים תמיד. רהיטים, גדרות, מסגרות מפוארות לתמונות ולמראות, או מתלים מסוגננים הם רק חלק ממעשה ידיהם של אומני פרזול יצירתי. עם המתכת ניתן לשלב חומרים אחרים כמו עץ או שיש, וכל להגיש אפקט מעוצב ומרשים, שאפשר להתאים לדרישות וסגנונות שונים.

מי מבצעים את עבודות הפרזול?

מומלץ כי עבודות פרזול ייעשו על ידי בעלי מקצוע מיומנים ובעלי ניסיון. על מנת לעבד את המתכת בצורה יעילה ואיכותית, יש צורך בהכרת תכונותיה ואופן העבודה הנכון. בעלי מקצוע מנוסים יידעו לבצע את הריתוך כהלכה, ולבחור את סוג המתכת המתאים לעבודה המתבקשת. כאשר מדובר בעבודות מחוץ לבית, שחשופות לפגעי מזג האוויר לאורך זמן, יש צורך גם לבצע גימור וצביעה נכונים של מוצרי הפרזול, על מנת לשמור על המתכת.

כיום, ישנן חברות רבות בארץ המתמחות בפרזול, ומציעות את שירותיהן במגוון עבודות. כאשר מדובר במטבחים, למשל, גם מעצבי פנים ואדריכלים יכולים להמליץ על שילוב פרזול בחלקי המטבח השונים.

לא מתפשרים על האיכות והאחריות

ראינו כי הפרזול שימושי ביותר בבית ומחוץ לו, ושהוא מאפשר עבודה נוחה ויעילה יותר. עם זאת, הדבר תלוי בביצוע העבודות כהלכה ובשימוש בחומרים מתאימים ואיכותיים. חשוב להקפיד על בחירה בבעלי מקצוע שמשתמשים בחומרי הגלם האיכותיים והבטוחים ביותר, גם אם לעיתים מדובר במחירים גבוהים יותר. יצרנים רבים מעניקים תעודת אחריות למוצריהם, לטווחים של שנה אחת או מספר שנים. השקעה נבונה בפרזול איכותי, שמשלב מתכות חזקות ועמידות, ישתלם לטווח הארוך ויסב לכם הנאה רבה.

http://www.2fix.co.il/forum/%D7%A9%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A6%D7%99%D7%9D/' target='_blank'>יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים
http://www.2fix.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • פרזול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully