וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים קובעים: "תזונה נכונה תטפל היטב בבעיית סוכר ולחץ דם"

זירת היועצים בשיתוף הדיאטנית שירה שפי

12.4.2015 / 15:21

מדענים וחוקרים מהאוניברסיטאות היוקרתיות בעולם, התכנסו כדי לתכנן דיאטה שתוכל להקל על מחלות כרוניות כמו סוכרת ולחץ דם גבוה. בתום שנים של מבדקים, ניסיונות וניתוח תוצאות, הם גילו נוסחה שמסייעת לרזות בקצב מהיר פי 2.5 מדיאטה רגילה

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מחלות כרוניות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה ואחרות, מסכנות את חיינו. אחרי עשרות שנים של מחקרים קפדניים, התברר מעל לכל ספק, כי חלק ממחלות אלה נובעות ישירות מתזונה לקויה. בניסיון נואש להקל על הסובלים מהמחלה ללא צורך בהתמכרותם לתרופות, התגייסו עשרות חוקרים ומדענים מהאוניברסיטאות הבכירות בעולם. הם חקרו, בדקו, השוו וניתחו את השפעת המזון על הבריאות. הנתונים קובעים כי מדי עשור יש עלייה מדאיגה במספר האנשים הסובלים מהשמנת יתר בקרב מבוגרים וילדים כאחד.

משרד הבריאות האמריקני העמיד תקציבי ענק בעשור האחרון על מנת להילחם בתופעת השמנת היתר. מישל אובמה, אשת נשיא ארה"ב לקחה על עצמה אישית להוביל את המלחמה בתופעה והיא מדברת מעל כל במה על הצורך באכילה פחותה ותנועה מרובה. מאות מחקרים שבוצעו ב-20 השנים האחרונות כללו מאות חוקרים ומדענים ועשרות אלפי נסיינים. המשימה של החוקרים היתה בעיקרה - להרכיב לסובלים מהשמנת יתר, סוכרת ולחץ דם גבוה, תפריט עדכני שיאפשר להם הקלה. התוצאות הדהימו ובזכותן החולים השילו במהירות ממשקלם והצליחו לשמור על משקל חדש ותקין מקץ שנתיים של מבחנים.

אחד המחקרים המרכזיים שנעשו, תוך כדי פיתוח הדיאטה החדשה, משך תשומת לב רבה. המחקר הראה שקבוצת הניסוי רזתה פי 2.5 יותר מיתר הקבוצות. ההבדל הקיצוני נרשם למרות שבכל הדיאטות נכללה אותה כמות של קלוריות. מבחינת היקפי הגוף, התברר שקבוצת הניסוי הצליחה להגיע להצרת היקפי הגוף פי 3.2 יותר מהקבוצה השנייה, ואילו באיבוד אחוזי שומן ההצלחה היתה גדולה במיוחד: 80 אחוזי שומן יותר הלכו לאיבוד. החדשות הטובות במיוחד היו שהשומנים ירדו בעיקר ממקומות בעייתיים כמו בטן, ישבן, ירכיים ומותניים. היה ברור שמדובר בגילוי יוצא דופן. את השיטה והנוסחה הזו הציבה ממשלת ארה"ב כנוסחה מועדפת ומומלצת מבחינתה. הושקעו עשרות מיליוני דולרים כדי לשכלל ולבדוק את הסיבות להצלחת השיטה החדשה. השיטה שנקראת "דיאטת דש" הפכה ליקירת אזרחי וממשלת ארה"ב. כיום משתמשים בה מאות אלפי אזרחים אמריקניים שניגשים להתייעץ בדיאטניות, ברופא משפחה ובגורמים אחרים לגבי בעיית משקל, סוכרת ולחץ דם בעייתי שהתגלו אצלם.

לפרטים נוספים לחצו כאן

ארבע שנים חלפו מאז פרץ המחקר ונוסחת ההרזיה החדשה לתודעה העולמית. שיטה זו הוכתרה כבר ארבע שנים ברציפות - כדיאטה הטובה בעולם. התואר הזה פורסם במגזין המחקר ההשוואתי המוביל בארצות הברית - us news and world report - שמזמין את טובי הרופאים, החוקרים ומומחי הדיאטה, כדי להמליץ יחד בכל שנה על הדיאטה הטובה ביותר בעולם. המומחים מתבקשים לבסס את החלטתם על קריטריונים כמו תוצאות ההרזיה לטווח קצר ולטווח ארוך, בריאות הלב, קלות השימוש בדיאטה.

הבשורה הטובה: השיטה החדשה תתאים לכל סוגי האוכלוסייה. זה מתאים לאנשים בריאים הרוצים לרזות מעט. זה מתאים גם לשמנים שמעוניינים להוריד היקפים ולאבד משקל רב. והכי חשוב: נמצא פתרון יעיל, בריא וטבעי לחולי סוכרת ובעלי לחץ דם גבוה שמעוניינים להגיע לאיזון. בני נוער בגיל ההתבגרות משתמשים בשיטה-נוסחה החדשה ומגיעים לתוצאות נפלאות. בישראל, בית החולים הדסה ואיגוד רופאי המשפחה, ציינו את התהליך כדיאטה המומלצת ביותר בהיבטי לחץ דם וסוכרת.

מה הופך את הדיאטה למתאימה כאן בישראל? היא מאפשרת אכילה של כל סוגי המזונות, הנמצאים בכל סופרמרקט ובמחירים סבירים. הדיאטה מתאימה גם לצמחונים, טבעונים ולמי שנמנע מגלוטן. משרד הבריאות הישראלי מנסה להוריד את צריכת הנתרן ולהתאימה לנוסחה של הדיאטה הזו. בישראל יש אלפי אנשים שזוכים לתמיכה אישית ולהדרכה מצוות מקצועי. התהליך מתחיל בהורדת חשק לסוכרים ולפחמימות, ירידה מהירה במשקל וכניסה לתהליך של איזון הגוף. בהמשך צורכים תוסף תזונה שבו צמחים ומינרלים שנוסו במחקרים. נערך מעקב אחרי ייצוב רמות הסוכר, הרגעת המערכת, הגברת האנרגיה הגופנית ושריפת קלוריות ברמה גבוהה מהרגיל.

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully