וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא להשקעות בפינלנד

זירת היועצים בשיתוף עו"ד אסף גילר

13.4.2015 / 16:00

כשהטמפרטורות במזרח התיכון עולות והריביות יורדות, זה זמן טוב לחפש מקומות קרירים להשקעה. עו"ד אסף גילר עם הפרטים

פועל באתר בנייה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

לאחר המשבר הכלכלי אשר פקד את המדינה הצפונית והביא לירידת מחירי הנדל"ן, המשקיעים סימנו את המדינה הצפונית החביבה כלהיט הנדל"ן הבא, תוך הבנה כי ירידת המחירים הסתיימה וכדאי להיות שם כעת ולנצל את רמת המחירים הנמוכה הן של הנכסים והן של שער האירו, לפני העלייה המסתמנת במסגרתה צופים שהמחירים יחזרו לרמות המקוריות, טרם המשבר. עורך הדין אסף גילר מסביר בכתבה הבאה.

גם יזמי נדל"ן ישראלים הקדימו לזהות את הפוטנציאל והתחילו לפעול בזירה הפינית, בעיקר בתחום בתי הקיץ החביבים כל כך על הפינים, אשר רובם מחזיקים בית בעיר, ובית קיץ בנוסף, ועל שכניהם מרוסיה הסמוכה.

ניתנים להשכרה לצרכי תיירות ולהניב תשואה נאה לבעליהם. השמועות אף מספרות על כך שגורו ההשקעות וורן באפט בכבודו ובעצמו הביע עניין רב במיזם ישראלי המשווק בתי קיץ על אי בלב אגם פינלנד.

אולם, חשוב לדעת שכדי לאפשר את השכרת הבתים לצרכי נופש, יש לוודא כי גודל הבתים נטו לא יעלה על 50 מ"ר, על מנת שלא להיחשב בעיני הרשויות כבעל עסק, אותו יש להסדיר על פי התקנות, אשר מעקרות את הכדאיות הכלכלית שבהשקעה זו, לפחות למי שאינו תושב פינלנד. עם זאת, יש לציין שחוקי התכנון והבנייה מאפשרים לבנות בפועל שטח גדול יותר, למשל, בקומת גלריה ובמרפסת חיצונית, אשר אינם נכללים בשטח הדירה לצורך היתר הבניה.

כמי שמלווה משפטית יזמי נדל"ן ישראלים בפינלנד ובעל שותפות עם משרד עורכי דין פיני מקומי, אוכל להעיד ממקור ראשון על כך שמדובר במדינה מרהיבה ביופייה, בכל מזג אויר, ועל כן המדינה מהווה יעד תיירותי מועדף למחפשי השקט והשלווה, הכל כך לא מוכרת לנו, הישראלים, הן בחודשי הקיץ, המספקים אור יום נצחי המאיר את הנופים הפראיים שפעת האגמים והיערות - גם בשעות הלילה, והן בחורף הקר, אשר צובע בלבן מאופק לאופק, ומאיר את הזוהר הצפוני בצבעים מהפנטים.

אמנם פינלנד היא מדינה מערבית מפותחת ומסודרת, אך ככל שאינכם מלווים ביועץ משפטי הבקיא בדין הפיני, מומלץ להשקיע אך ורק במיזמים אשר מוסדרים מול חברה ישראלית, עם כתובת בישראל ועורך דין מלווה ישראלי, אשר יעניק שירותי נאמנות ואחריות על פי החוק הישראלי.

חשוב לדעת כי מסמכי העברת הזכויות חייבים להיות בשפה הפינית. על כן, מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מעורך דין, אשר יוודא כי קיימים כל מנגנוני הביטחון לכסף, כך שהכסף יועבר לידי מוכר הזכויות, רק לאחר שתהיה וודאות שהמוכר אכן הינו בעל הזכויות ב"טאבו" הפיני. את העסקה עצמה יש לבצע באמצעות נוטריון ציבורי, אשר משמש מנגנון ביטחון נוסף ותפקידו לוודא כי בעל הזכויות יעביר בפועל את הזכויות על שם הרוכש, לאחר העברת התמורה.

יש לקחת בחשבון עלויות נוספות, כגון שכר טרחת עורך דין בהתאם להסכמים, עלויות תיווך, ארנונה, ומס רכישה בשיעור של 4%, וכן את הצורך בריהוט הבית ואבזורו.

מאת עו"ד אסף גילר באדיבות האתר המשפטי LawGuide

  • עוד באותו נושא:
  • השקעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully