וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תגדילי את סיכוייך להיכנס להריון?

זירת היועצים בשיתוף רות עידו, נטורופתית N.D

19.4.2015 / 16:46

10% מהנשים בגיל הפריון מתמודדות מול תסמונת השחלות הפוליציסטיות, הנגרמת כתוצאה מהפרעה הורמונאלית. מה ניתן לעשות כדי להימנע ממנה? כל התשובות בפנים

מתן שם לתינוק שטרם נולד. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

10% מהנשים בגיל הפריון מתמודדות מול תסמונת השחלות הפוליציסטיות PCOS (Polycystic ovary s syndrome) ,הנגרמת כתוצאה מהפרעה הורמונאלית. אחד התסמינים השכיחים בנשים הסובלות מהתסמונת היא השמנת יתר, הבאה לידי ביטוי באיזור המותניים והבטן. במצב של עלייה במשקל הגוף, תוספת של רקמת שומן אשר פעילה הורמונאלית, עלולה לגרום לווסת ולביוץ החודשי להפוך לבלתי סדירים ולהביא לבעיות פוריות המקשות על נשים רבות להיכנס להיריון בצורה טבעית. ייתכן כי אישה תאבחן את הבעיה רק לאחר ניסיונות כושלים להיכנס להריון.גם בהריון עצמו, הפלות טבעיות נפוצות יותר בקרב נשים עם תסמונת של שחלות פוליציסטיות ורמת הסיכון להתפתחות סכרת הריונית גבוהה יותר.

התסמונת מלווה גם כן ברמות גבוהות של הורמוני מין גבריים המביאים לתסמינים של שיעור יתר בקרב נשים, אקנה וכן התקרחות גברית. בגיל מבוגר יותר, לנשים הסובלות מ- PCOS יש סיכון גבוה יותר בהשוואה ליתר האוכלוסיה ללקות בסוכרת ויתר לחץ דם.

מה גורם לתסמונת להיווצר?

הסיבה עדיין אינה ברורה לחלוטין.ידוע כי מדובר בתסמונת תורשתית וההנחה היא כי יש קשר ישיר לרמות אינסולין גבוהות בדם של אותן נשים. אינסולין הוא הורמון גדילה שתפקידו להכניס סוכר מזרם הדם לתאים, שם משמש הסוכר כאנרגיה. ב- PCOS קיימת תנגודת לאינסולין. רקמות הגוף לא מצליחות להכניס סוכר מהדם לתאים בעזרת כמות האינסולין הקיימת וכמות האינסולין המופרש לדם עולה. מצב זה מעודד עלייה במשקל, בעיקר באזור הבטן.

מהו הטיפול בתסמונת השחלות הפוליציסטיות?

קיימים טיפולים קונבנציונאליים, תרופתיים והורמונליים לטיפול בתסמונת המשפרים את הסימפטומים הקשורים ב-PCOS. עם זאת, הם אינם פותרים את הבעיה הבסיסית מהשורש.שינוי תזונתי המשולב יחד עם אורח חיים נכון יכול לגרום לשינוי משמעותי ומחקרים מראים כי הפחתה של 5-10% ממשקל הגוף מספיקה כדי להשיב את הווסת ב 55-100% תוך שישה חודשים מתחילת תהליך הירידה במשקל. הקפדה על העקרונות הבאים יסייעו בפתרון התסמינים הקליניים ויביאו לשיפור איכות החיים של מטופלות הסובלות מתסמונת השחלות הפוליציסטיות:

לפרטים נוספים לחץ כאן

1.צרכו תזונה בעלת אינדקס גליקמי נמוך, המשקף עד כמה אכילתו של מזון מסויים משפיעה על עליית רמות הסוכר בדם לאחר צריכתו.

2.צרכו דגנים מלאים ופחמימות מורכבות המכילות סיבים תזונתיים כדוגמת הלחם המלא, שיבולת שועל, קינואה, תירס ואורז מלא. הדגנים המלאים מפחיתים רגישות לאינסולין ובכך שומרים על איזון רמות הסוכר בדם ומספקים תחושת שובע לאורך זמן.רצוי להימנע מצריכת פחמימות פשוטות כדוגמת הקמח הלבן,המאפים, הפיתות והסוכר הגורמות לעליה מוגברת ברמת האינסולין המיוצר ומביאות לעלייה במשקל.

3אכלו בצורה מאוזנת ,כל שלוש שעות, על מנת לאזן את הורמון האינסולין.כמו כן, חשוב לפזר את מנות הפחמימה לאורך היום.

4. מומלץ לשלב את הפחמימה עם חלבון או שומן בריא.לדוגמא, לצרוך את דגני הבוקר המלאים על בסיס חלב דל שומן או למרוח על שתי פרוסות לחם מלא כף אבוקדו.באכילת פירות רצוי לשלב מספר יחידות של אגוזים או שקדים.

5.מקבוצת הירקות רצוי לצרוך לפחות 2-3 מנות ביום, עם קליפתם.

6.רצוי להגביר את צריכת המאכלים העשירים באומגה 3 כדוגמת הסלמון ,טונה, זרעי פשתן ואגוזי מלך.

7.בצריכת בשר בקר רזה,עוף והודו רצוי להוריד את העור לפני הבישול.

8.רצוי לצרוך 2-3 מנות מוצרי חלב דלי שומן ליום.

9.מעקב אחר תו האגודה הישראלית לסכרת תעזור לנו לבחור במוצרים המתאימים לצריכה בתסמונת השחלות הפוליציסטיות.

10.הגבילו את כמות המלח במזון-כמות הנתרן המומלצת היא עד 2400 מ"ג נתרן ליום,הכמות הקיימת בכפית מלח. חשוב לזכור כי הנתרן נמצא לא רק במלחייה אלא גם במוצרים מעובדים ותעשייתיים רבים כמו רטבים, גבינות מלוחות, חמוצים ולחמים שונים.

בתהליך משמעותי של שינוי ההרגלים,חשוב שלא להיכנס למצב קיצוני מדי. אוכל הוא חלק ממסורת, חגים ומשפחתיות ולכן רצוי שלא לוותר על השתתפות בארועים מסויימים או להימנע ממאכלים אהובים בשם האכילה בנכונה.במידה ושומרים על אורח חיים נכון בשגרת היום-יום, חריגה קלה באירועים מיוחדים לא תפגע בתהליך, כל עוד מדובר בכמות קטנה ובתדירות נמוכה.

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully