וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכות סולאריות לייצור חשמל כאמצעי לחיסכון בחשבון החשמל

זירת היועצים בשיתוף גרינקו אנרג'י

19.4.2015 / 17:33

אם אתם בעלי עסק או בית פרטי עם גג פנוי, כדאי שתדעו שאנחנו בשלהי מהפיכה בתחום האנרגיה בעולם, בה כל אחד יכול לייצר את החשמל שהוא צורך בכוחות עצמו באמצעות מקור אנרגיה חינמי וירוק – השמש.

אנרגיה סולארית – מהפכה עולמית

בעצם זוהי מהפיכה כלל עולמית, בה כל העולם עובר לייצור חשמל מבוזר באמצעות אנרגיות מתחדשות. תחזיות ומחקרים רבים של גופים בינלאומיים ובניהם ארגון האנרגיה העולמי צופים שכל החשמל שיזרום ברשתות החשמל בעולם יהיה עוד 30 שנה יהיה ממקור של אנרגיה מתחדשת. שינויים אלה מתרחשים לאור עלייה בביקושים לאנרגיה בעולם, התייקרות הדלקים, התגברות המודעות הסביבתית לזיהומים שנגרמים מייצור חשמל ע"י דלקים מזהמים, התפתחויות טכנולוגיות בתחום האנרגיה המתחדשת, וכן הוזלה משמעותית בעלויות המערכות הסולאריות הפוטו וולטאיות, אשר באה לידי ביטוי בהוזלה של 70% מאז שנת 2009 ועד היום.

המערכות כבר עובדות עשרות שנים ברחבי העולם ומראות כי הם אמינות ועמידות לאורך שנים, לכן עסקים, משקי בית, יזמים, משקיעים וגורמי מימון רבים משקיעים ומקימים מערכות סולאריות בכל רחבי העולם. למשל כבר בשנת 2014 בכל 2 דק' קמה לה מערכת סולארית בארה"ב, מגמה זו הולכת ומתרחבת בכל העולם והשוק הסולארי רק הולך וצומח יותר ויותר מידי שנה.

ישראל בלב המהפכה

גם בישראל שטופת השמש, במשך ששת השנים האחרונות הוקמו אלפי מערכת סולאריות שמספקות יחד כ -2% מצריכת החשמל בישראל, ועד 2020 אנחנו צריכים לעמוד ביעד של 10% ייצור חשמל ממקור אנרגיה מתחדשת, זאת אומרת שנותרו עוד 5 שנים לייצר כמות של פי 4 ממה שהוקם כבר עד היום בארץ, ובכדי לעמוד ביעדים ולהקל על מי שמעוניין להקים מערכת, התבצעו בשנים האחרונות רפורמות מרחיקות לכת, למשל באוגוסט 2014 עודכנה רפורמת הבנייה בישראל, ובה נכנס עדכון אשר מאפשר לכל גג עד 600 מ"ר להקים מתקן סולארי ללא היתר מהועדה המקומית לתכנון ובנייה, או לבקש את אישורה, אלא מה שמוטל עליו זה רק לדווח בתום ההקמה לוועדה דרך אתר אינטרנט. למערכות סולאריות מתבצעות גם רפורמות במיסוי אשר ייכנסו לתוקף כחוק בשנת 2015. כמו כן, בנקים וגורמי מימון נותנים מסלולים ייחודים למימון מערכות סולאריות עם תנאי מימון אטרקטיביים.

המסלול הנכון למערכת סולארית בישראל – מונה נטו

היום בישראל של שנת 2015 כל בעל עסק או בית פרטי יכול להקים מערכת סולארית על גג המבנה שלו, ולהפסיק לשלם את חשבון החשמל שלו באופן מידי, הסדרה זו נקראת מונה נטו והיא מתבצעת מול חברת החשמל. אתם חותמים על הסכם לא מוגבל בזמן עם חברת החשמל, ומקבלים רישיון הפעלת מתקן לייצור חשמל ממשרד האנרגיה ואתם מתחילים לייצר את החשמל שלכם בעצמכם. ואלה סעיפי ההסדרה המרכזיים:

* כל החשמל שתייצרו בכוחות עצמכם, חברת החשמל לא תחייב אתכם עליו, המשמעות היא שתרכשו מהם פחות חשמל בפועל וכך לא תשלמו חשבון חשמל.
* אם תייצרו יותר ממה שתצרכו בחודש מסוים, אז החשמל יזרום לרשת החשמל, יספר לכם באמצעות מונה חכם, וחברת החשמל תשמור לכם אותו בערכו הכספי בצורת קרדיט במשך שנתיים בקרדיט שעליו תוכלו להתקזז בכל חשבון חשמל אחר שיגיע במהלך השנתיים הבאות.
* אם יש לכם מונה נוסף עם אותו שם, אתם יכולים לנייד את הקרדיט אליו ולהזדכות על חשבון החשמל שלו.
* במידה והעסק הפסיק לפעול, ואין צריכת חשמל במקום, אז חברת החשמל מתחייבת לרכוש ממכם את החשמל בעלות רכיב הייצור ב 10 השנים הראשונות מאז הקמת המתקן, כך שההשקעה שלכם מובטחת

מעבר ליתרונות הכלכליים בהקמת מתקן סולארי, לא ניתן להתעלם שהשקעה זו היא השקעה חיובית בדרך סביבתית ונקייה ולייצור חשמל, כך אתם גם תורמים לשיפור איכות הסביבה בישראל.

לסיכום, השקעה במערכת סולארית תניב לכם תשואה של 15% על השקעתכם, יותר טוב מכל השקעה אחרת על אחת כמה וכמה שאתם גם על הדרך עוזרים לשפר את איכות הסביבה בישראל.

חברת גרינקו אנרג'י המתמחה בפיתוח פתרונות מותאמי לקוח בתחום האנרגיה הסולארית.

  • עוד באותו נושא:
  • כסף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully