וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחיוך המושלם - מדריך להשתלות שיניים

זירת היועצים בשיתוף טרפיקו

20.4.2015 / 23:39

רבים הסובלים מבעיות או חוסר בשיניים בוחרים לבצע תהליך כירורגי של השתלת שיניים. מהם יתרונות השתלות השיניים ומה הבעיות שעלולות לעלות? לפניכם התשובות

הבהרת שיניים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אובדן שיניים משפיע רבות על בריאותו הכללית והדנטלית של האדם. הוא פוגע ביכולת הלעיסה, הדיבור ובנראות הכללית של הפה. שיניים חסרות יכולות להיגרם ממגוון גורמים, כמו מחלות חניכיים, ריקבון, שחיקה ופגמים מולדים. אנשים אשר איבדו את שיניהם חשים לרוב חוסר ביטחון, ומעוניינים לשפר את מראה הפה שלהם כך שהשיניים החדשות יהיו נוחות וטבעיות למראה. כמו כן, עבור אלו שיש להם תותבות נשלפות, שיניים קבועות מגבירות את הביטחון בלעיסה ובדיבור, ומקלות על חיי היום יום. בעבור כל אלה קיימים השתלים הדנטליים, הידועים גם בשם השתלת שיניים.

קצת על תהליך ההשתלה

קיימות מגוון שיטות לביצוע השתלות שיניים. חלקן מתפרשות על פני תקופה ממושכת של מספר חודשים, ונעשים בשלבים, וחלקן מלוות בטיפול קצר יחסית. בחלק מן הגישות, מבססים את ההשתלה על ארבעה שתלים, שעליהם מניחים מערכת שיניים שמקובעת בהברגה. שיטה זו מתאימה למצבים של חוסר בשורות שיניים שלמות, כשארבעת השתלים מרכזים את כוחות הלעיסה ברחבי הפה. התהליכים הקצרים יותר מתאימים בעיקר למטופלים עם צפיפות עצם גבוהה, שבלעדיה קיים סיכוי שהשתל לא ייתפס בחוזקה בלסת ויידחה. בכל מקרה, ההחלמה מתהליך כירורגי זה היא ממושכת, ומחייבת שמירה קפדנית על היגיינה מצד המטופלים.

לפי מחקרים, כ - 90 אחוזים מההשתלות בלסת העליונה וכ - 95 אחוזים בלסת התחתונה מצליחות. עם זאת, קיימים מקרים בהם השתל אינו מחזיק, ומקרים אחרים בהם נגרם נזק כלשהו למטופלים. חשוב לציין כי מקרים אלו אינם שכיחים, למרות שהם גורמים לנזק רב כאשר הם אכן מתרחשים.

חסרונות וסיבוכים בהשתלות שיניים

כמובן שאין ניתוח שהוא חף לחלוטין מסיכוי לסיבוכים, והשתלת שיניים אינה יוצא מן הכלל בעניין זה. השתלת שיניים שבוצעה שלא כהלכה יכולה לגרום לחוסר התאמה ואי נוחות של השתלים, לזיהומים ואפילו לשיתוק. החדרה של השתלים כך שנגרמת פגיעה בעצבים או בסינוסים היא בעיה נוספת שעלולה להתרחש. מקרים קשים של תקלות בטיפול מובילים אף לאשפוז בבתי חולים. לכן, מומלץ לבחור בקפידה רבה את רופא השיניים, ולבחון את הכשרתו. רופא שיניים המעוניין לעסוק בהשתלות נדרש לעבור הכשרה מקיפה.

לפני תחילת הטיפולים, חשוב מאוד כי הרופא יוודא את תקינות בריאותם של המטופלים, ואת בריאות החניכיים שלהם בפרט. כאשר ישנן בעיות חניכיים, לא ניתן לבצע את ניתוח ההשתלה, ויש לטפל קודם בבעיית החניכיים. כמו כן, על הרופאים לשים לב לקיומן של דלקות שונות, מחלת הסוכרת או מחלות סיסטמיות, ובמקרים כאלה לא לערוך את הניתוח. אוכלוסייה נוספת שרצוי שתימנע מהטיפול היא מעשנים.

יתרונות השתלות שיניים

החסרונות שתוארו לעיל עלולים אולי לגרום למטופלים לבחור לוותר על השתלות השיניים, אולם למעשה מדובר בטכניקה ותיקה ובטוחה, וכשהיא מבוצעת בידי רופאים מיומנים כדאי בהחלט לבחור בה. להשתלות שיניים קיימים יתרונות רבים אשר תורמים לשביעות הרצון של המטופלים מן התהליך.

ראשית, מדובר בפתרון קבוע לטווח הארוך, אשר יציב הרבה יותר משיטות אחרות לתיקון אבדן שיניים. השיניים שסמוכות למקום ההשתלה אינן נפגעות כתוצאה מהתהליך, כמו שקורה למשל בהלבשת גשרים, בה נאלצים להשחיז את השיניים הבריאות הקרובות. שנית, בשל העובדה כי השתלים מחליפים את שורשי השיניים, העצם נשמרת טוב יותר מאשר בשימוש בתותבות, בה קיים סיכוי להתכלות העצם. כמו כן, השתלים שמתקבלים יציבים מאוד והם מקנים תמיכה איכותית בפה בעת הלעיסה, באופן ניכר בהשוואה, למשל, לשיניים תותבות נשלפות. באופן כללי ניתן לומר כי השתלים מקנים תחושה טבעית יותר מאשר התותבות, והם גם נראים כמו שיניים רגילות לכל דבר.

אם כך, ראינו כי השתלות השיניים, שהפכו לפרוצדורה רפואית נפוצה מאוד לאחרונה, מלוות אמנם בתהליך מורכב, אולם יש להן יתרונות רבים. הן מאפשרות לעיסה איכותית יותר, ומספק יציבות של מערכת השיניים החדשה, וכמובן, מאפשר למושתלים לחייך בביטחון ולהמשיך בחיים מלאים ואיכותיים.

לפני שקובעים טיפול כדאי להתייעץ - לייעוץ חינם השאר פרטים בטופס

  • עוד באותו נושא:
  • שיניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully