וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצעתם בתאונת דרכים בתחבורה ציבורית, מה עושים?

זירת היועצים בשיתוף lawguide

22.4.2015 / 0:09

האם מעידה במהלך נסיעה באוטובוס נחשבת לתאונת דרכים? האם ניתן לקבל פיצויים עקב נפילה ביציאה מרציף הרכבת? על תביעות פיצויים לנפגעי תאונות דרכים בתחבורה ציבורית בכתבה הבאה

תאונת דרכים. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

במקרה של תאונת דרכים עם רכב פרטי, יש להגיש תביעת פיצויים נגד חברת הביטוח, זאת בתנאי שרישיון הנהיגה של הנהג היה בתוקף במועד התאונה, ובתנאי שהרכב בוטח בביטוח חובה. במקרה של תאונת דרכים בתחבורה ציבורית, יש לפעול באופן דומה, ולהגיש תביעה נגד חברת הביטוח המבטחת את הרכב הציבורי, בין אם מדובר באוטובוס או ברכבת.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום תביעת ביטוח לחץ/י כאן

בשלב ראשון יש לקחת את פרטי נהג הרכב ואת פרטי חברת הביטוח של חברת התחבורה הציבורית, גם אם קיים ספק בנוגע לאחריותו של הנהג לקרות התאונה. בשלב הבא, כמו בכל תביעה בגין תאונה, חשוב לשמור את דוח הטיפול הרפואי שהתקבל בחדר המיון, או על ידי רופא בקופת החולים, ולהביא כל תיעוד רלוונטי בנוגע לנסיבות התאונה, כמו תמונות מזירת האירוע, תצהירים של עדים, וכדומה. בהמשך ניתן להגיש תביעה נגד חברת הביטוח של הרכב.

מאחר שמדובר בתחבורה ציבורית, הסיכוי כי האוטובוס לא יהיה מבוטח, או שלנהג לא יהיה רישיון נהיגה בתוקף הוא נמוך ביותר, לכן אין מניעה לתבוע את הביטוח בגין התאונה, אולם אם מסיבה כלשהי הרישיון או הביטוח לא היו בתוקף, ניתן להגיש תביעה נגד קרנית, שהיא קרן פיצויים לנפגעי תאונות דרכים שהוקמה לשם מטרה זו.

האם נפילה באוטובוס נחשבת לתאונת דרכים?

לעתים קרובות אנו נתקלים במקרים שבהם נהג האוטובוס בולם בלימת פתע, והנוסעים "עפים" קדימה, על נוסעים אחרים, או מחליקים ארצה על רצפת האוטובוס. מקרים אלו נפוצים בעיקר בקווים העירוניים, שבהם יש נטייה להעמיס את הרכב בנוסעים בשל התחלופה הגבוהה, עד האסון הבא.
במקרה שבו נקבע כי הנפילה נגרמה בשל רשלנות הנהג, חברת האוטובוסים תחויב לשאת בתשלום פיצויים עבור הנוסעים שנפצעו. בניגוד לתביעה נגד חברת הביטוח של הרכב בגין תאונת דרכים, במקרה זה תוגש תביעת נזיקין נגד חברת התחבורה באופן ישיר.

נפילה ממדרגות האוטובוס או הרכבת לאחר העצירה בתחנה, או בעת העלייה, נחשבת לתאונה כללית, אשר בגינה ניתן לתבוע את הנהג או את חברת האוטובוסים בגין רשלנות.
אם מדובר בתאונה שבה לא היה מעורב רכב, כמו למשל בעת מעידה במדרגות של רציף הרכבת, או נפילה בתחנת אוטובוס, יש לברר האם התאונה אירעה בשל רשלנות חברת התחבורה, ולבדוק האם נפל פגם מהותי באחזקה של המרחב הציבורי. גם במקרה זה ניתן להגיש תביעת נזיקין.

חישוב פיצויים לנפגעי תאונות דרכים באוטובוס

לאחרונה הגישה נוסעת כבת 50 שנפלה באוטובוס תביעה נגד "אגד". התובעת שהיתה בדרכה לעבודה, טענה כי הנהג החל בנסיעה, לפני שהספיקה להתמקם באחד המושבים, וכתוצאה משלולית מים על רצפת הרכב, היא איבדה את שיווי המשקל והחליקה על רצפת האוטובוס. בית משפט קיבל את התביעה, למרות שהתאונה לא הותירה נזק רב, וחייב את החברה לפצות את התובעת בסך של 30,000 שקלים.
במקרה נוסף שאירע, אמן כבן 55 שראשו הוטח ונחבט עקב בלימה פתאומית של האוטובוס, תבע את חברת "דן" בגין נזקי גוף שנגרמו לו כתוצאה מהתאונה, ועקב הנכות הצמיתה שנותרה בשיעור של 17%, אשר פגעה לטענתו בכושר השתכרותו. בית המשפט קיבל את התביעה, וקבע כי התובע זכאי לפיצויים בסך של 128,000 שקלים.

במקרה שנפגעתם בתאונת דרכים שאירעה בתחבורה הציבורית, חשוב לקחת את פרטי הנהג והרכב, לפנות לטיפול רפואי, ולהגיש תביעת פיצויים נגד חברת הביטוח או תביעת נזיקין.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות האתר המשפטי LawGuide

  • עוד באותו נושא:
  • תאונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully