וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הדרך להוריד במשקל ולהישאר רזה?

זירת היועצים בשיתוף הדיאטנית שירה שפי

27.4.2015 / 23:31

עונת הרחצה כבר החלה, הגוף כבר לא נכנס לבגד הים, ומוכרחים להיפטר מהקילוגרמים שהעלינו בחורף. האם אפשר לעשות את זה במהירות שלא תפגע בבריאותנו? והכי חשוב - איך נשמור על המשקל כדי שבקיץ הבא לא נמצא עצמנו עם אותם קילוגרמים עודפים?

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

עשיתם כבר מספיק דיאטות, אז קודם כל תשמעו סיפור. לפני כמה שנים החליטו בארצות הברית, בעידוד משרד הבריאות, לחפש תפריט שיוכל להקל על חולים הסובלים מלחץ דם גבוה. ישבו טובי החוקרים, ממיטב האוניברסיטאות, במימון הממשל, שכמובן מוטרד מאוד ממשקלם הממוצע של האמריקאים, שהולך ועולה בהתמדה בשנים האחרונות, בעיקר אצל צעירים, אבל לא רק. אז ישבו החוקרים, ובנו תפריט שהיה מבחינתם אידיאלי להתמודדות עם בעיות לחץ דם ועם סוכרת ואז החל הניסוי, בהשתתפות אמריקאים רבים ונמשך כחמש שנים.
התוצאות השביעו את רצונם של החוקרים. התפריט החדש אכן עזר למשתתפים להתמודד עם בעיות לחץ הדם והסוכרת, והוכתר כהצלחה.

אבל החוקרים לא יכלו שלא לשים לב לעוד תוצאה אחת של הניסוי: המשתתפים בקבוצה שקיבלה את התפריט המיוחד, הצליחו גם להוריד ממשקל גופם פי שתיים וחצי יותר מאשר בקבוצת הביקורת. הם גם עשו זאת במהירות גדולה יותר. למעשה, התברר שקבוצה זו איבדה שומנים ב-80 אחוז יותר מאשר קבוצת הביקורת. ואם לא די בכך,קבוצה זו גם הצליחה לשמור על המשקל החדש הרבה יותר מאשר קבוצת הביקורת. והדובדבן שבקצפת דלת הקלוריות הזו היה שהם הצליחו להוריד את היקפי הגוף במיוחד במקומות בעייתיים כמו ישבן, ירכיים ובטן. צריך היה להיות עיוור כדי לא לראות את מכרה הזהב ממש מול העיניים - יש כאן דיאטה מושלמת, שיכולה להיות יעילה גם למי שלא סובל מלחץ דם, אין לו בעיות סוכרת, והוא רק רוצה להוריד משקל, להצר היקפים ולהתמקד דווקא בבטן, או בישבן. ובאמריקה כמו באמריקה - כשזהב מונח על הריצפה יהיה מי שירים אותו.

לפרטים נוספים לחץ כאן

הדיאטה החדשה זכתה לשם דש (DASH?) וכבר ארבע שנים שהיא מוכתרת לטובה בעולם. את התואר העניק לה מגזין המחקר ההשוואתי היוקרתי בארה"ב - "us news and world report", כאשר טובי הרופאים, החוקרים והדיאטנים מתכנסים וממליצים בכל שנה מחדש על הדיאטה מספר אחת בעולם.

הקריטריונים שנמדדים הם: מהירות ההרזיה (לטווח קצר ולטווח ארוך), קלות השימוש ובריאות הלב. היום ממליץ הממשל האמריקאי לכל אזרחי המדינה לבחור בדיאטה הזו. באיחור אופנתי, כמו כל תגלית אמריקאית, הגיעה הדיאטה הזו גם לישראל, וכאן אמצו אותה בחום בית החולים הדסה, ואיתו איגוד רופאי המשפחה. שניהם ממליצים עליה להתמודדות מיטבית עם בעיות סוכרת ולחץ דם.

תפריט הדיאטה הוא כל כך מגוון, מאפשר אכילה של כל סוגי המזונות, ולמרבה השמחה מתאים גם לצמחונים, ואפילו לטבעונים ולמי שנמנע מלאכול מאכלים המכילים גלוטן. עד כמה אימצו בישראל את הנוסחה? ובכן: משרד הבריאות שלנו הציב כמטרה את הורדת צריכת הנתרן של הישראלים לרמות המומלצות בדיאטת דש, וקבע שיש להשיג את המטרה עד לסוף העשור הנוכחי.

מי שעשתה לדיאטה הזו עליה וגיירה אותה עבורנו זו קבוצת ניוטרמד (חדשנות ובריאות בע"מ). הם פיתחו ערכה שתתאים לישראלים והחלו לשווק את הדיאטה בארץ, גם למי שאינו חולה, סובל מלחץ דם או מסוכרת. מי שירצה להצטרף ולהתנסות בדיאטה, יזכה לתמיכה אישית ולהדרכה צמודה מצוות של החברה, שבו ישנם דיאטנית קלינית, נטורופאתית מוסמכת וגם מאמן אישי. וזה עובד ככה: במהלך השבועיים הפותחים התכנית מתמקדת בהורדת החשק של המשתתפים לפחמימות ולסוכרים, מה שמביא לירידה במשקל בקצב מהיר, וכניסה לתהליך של איזון גופני. בשלב השני על המשתתפים לצרוך דיילי-פורמולה ואז מתווסף לתהליך תוסף תזונה, המכיל את הצמחים והמינרלים שנוסו במחקרים. המערכת מייצבת את רמות הסוכר בגוף, נרגעת, ואז מתגברת האנרגיה הגופנית, ומתרחשת שריפת קלוריות ברמה גבוהה. המשתמשים מקבלים את תוסף התזונה - נוביסוג'ן, שבו צמחים הידועים לנטורופתיה, ואלה מטהרים את הגוף, מרעננים ומחדשים אותו, וכן תומכים במערכות חילוף החומרים וניקוי הרעלים.

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully