וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מגישים תביעת ביטוח בגין תאונות תלמידים?

זירת היועצים lawguide

27.4.2015 / 23:41

הילד נפל בגינת שעשועים ושבר את היד? הילדה בלעה חומר רעיל במהלך ביקור אצל סבתא? בדקו בכתבה הבאה האם ילדיכם זכאים לפיצויים וכיצד מגישים תביעה נגד חברת הביטוח

תינוק בוכה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ביטוח תאונות תלמידים תקף גם לתאונות שאירעו לילדים מחוץ לשעות הלימודים, כמו למשל בעת נפילה מאופניים בשעת אחר הצהריים, עם זאת התפיסה הרווחת היא שהביטוח קשור אך ורק למוסד החינוכי, ואינו מכסה תאונות שאירעו בשעות הפנאי.

ביטוח תאונות תלמידים תקף 24 שעות ביממה ומכסה תאונות שנגרמות במהלך שהות התלמיד במוסד הלימודים, בין אם מדובר בגן או בבית הספר, ובנוסף הוא מכסה כל תאונה שנגרמה בבית, ברחוב, בחוגים, או בכל פעילות אחרת, והוא תקף גם על תאונות שאירעו בחו"ל.

יש לך שאלה?
למענה משפטי בפורום ביטוח ותאונות ילדים לחץ/י כאן

בישראל קיימת חובה לערוך ביטוח תאונות אישיות לתלמידים אשר חוק חינוך חובה חל עליהם, כלומר החל מגיל 3 עד גיל 18. הביטוח נעשה על ידי חברות ביטוח, וגביית התשלום עבור הפוליסה נעשית באמצעות בית הספר או הגן בתחילת כל שנת לימודים, כחלק מסל התשלומים עבור המוסד החינוכי. כדי להגיש תביעת ביטוח בגין פציעה של ילד, אין צורך להוכיח רשלנות ואף שאלת האחריות אינה עומדת על הפרק. די בעצם האירוע התאונתי להביא לידי זכאות לקבלת פיצויים לפי הפוליסה, גם כאשר אין גורם אחראי, או כאשר מדובר בתאונה עצמית.

במקביל לתביעת הביטוח ניתן להגיש תביעה נגד הגורם האחראי לפציעת הילד

תאונת תלמידים מעמידה בפני הנפגעים את הזכות לפיצוי ביטוחי ולביטוח נזיקי. למעט תאונות דרכים שבהם קיים ביטוח נפרד, לפיכך קמה הזכות לילד לתבוע את חברת הביטוח באמצעות הוריו, וגם לתבוע את הגורם האחראי לתאונה. כמו למשל תביעה נגד בית הספר במקרה של קשר סיבתי בין רשלנות המורה לפציעת התלמיד, שתי התביעות יבטיחו שהילד הפצוע יקבל את הפיצוי המרבי עבור נזקיו.
הפיצויים מחברת הביטוח בגין נזקי גוף ישולמו למבוטח ללא קשר לדמי הנזק המגיעים לו מהאחראי לפגיעה. הביטוח מכסה את כל סוגי החבלות והפגיעות, לרבות: תאונת אופניים, פגיעה ממתקן שעשועים, פציעה מזכוכית או מחפץ חד, נפילה מגובה, תקיפה במהלך קטטה, שאיפת חומר מסוכן, בליעת רעל ועוד.
חשוב להדגיש כי חברות הביטוח אינן מיידעות את ההורים בדבר זכויות ילדיהם שנפצעו, לכן להורים שיש ידיעה כללית על קיום הביטוח, נוצר רושם שגוי כי הביטוח קשור למוסד החינוכי בלבד ולכך שהמבוטח הוא תלמיד. אולם כאמור הביטוח תקף על כל תאונה שאירעה לילד החל מגיל 3 עד גיל 18, בין אם התרחשה בבית, ברחוב או אפילו בחו"ל.

איך מגישים תביעת ביטוח תלמידים?

במקרה שילדיכם נפצע או נפגע בדרך כלשהי, יש לפנות לחברת הביטוח ולבקש עותק של הפוליסה ושל כל המסמכים הנלווים לה, כולל טופס הודעה על התאונה וטופס תביעה. במקביל יש לדווח על האירוע להנהלת בית הספר, או הגן ולקבל אישור על מסירת הדיווח, ואישור על היעדרות מהלימודים. את הטופס עם הפרטים המלאים וחתימת ההורים יש להעביר לחברת הביטוח.

חשוב לשמור העתקים של כל האישורים הרפואיים הרלוונטיים ואת הקבלות על ההוצאות הנלוות, כמו הזמנת אמבולנס, השכרה של אמצעי עזר רפואיים, מרשמי תרופות וכדומה. בגינן ניתן לקבל החזר על כל הוצאה שאינה מכוסה על פי חוק בריאות ממלכתי.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות אתר עורכי דין LawGuide

  • עוד באותו נושא:
  • תאונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully