וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכניסים צבע לחיים - עיצובים בצבע

זירת היועצים בשיתוף 2fix

28.4.2015 / 23:50

עיצוב הבית בצבע הוא דרך קלה ליצור שינוי משמעותי ולרענן את האווירה בחלל. אילו גוונים וסוגי צבע קיימים? האם מומלץ לצבוע לבד או דרך אנשי מקצוע? ריכזנו עבורכם תשובות

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

עיצוב הבית בצבע שייך לענף עיצוב הפנים, משמש לעיצוב של חללים שונים ברחבי בתים ודירות, גדולים או קטנים. זוהי דרך קלה ומהירה יחסית לשנות את החלל. לעיתים, צביעת קירות ביתנו מעניקה למרחב כולו אווירה חדשה ושונה, משרה תחושת ניקיון ומפרה את השגרה.

בעיצוב הבית בצבע, יש סגנונות מתחדשים ממש כמו בעולם האופנה. אלה מושפעים מעולם הטבע, הטכנולוגיה, ומטרנדים עדכניים. הגוונים השולטים בכל זמן נתון מושפעים גם מעונות השנה השונות. על ידי העיצובים בצבע, ניתן להשיג אינסוף סגנונות, כמו כפרי, דרמטי, רגוע, יוקרתי ותוסס.

http://www.2fix.co.il/Business.asp?id=12467' target='_blank'>קבל/י הצעת מחיר לעיצובים בצבע

מתי מומלץ לצבוע?

תקופת האביב היא זמן מתאים לשיפוצים ולחידוש הבית. מעבר לרוח ההתחדשות והרעננות שמביא עמו האביב, גם מזג האוויר אידיאלי לצביעה. החום היחסי יאפשר התייבשות טובה ומהירה של החומרים, שאינה אפשרית כל כך בעונות הגשומות והלחות. עם זאת, עדיף לא להמתין עד לחודשי הקיץ, אז מתגבר העומס על אנשי המקצוע, והם זמינים פחות לפרויקטים.

כיצד בוחרים גוון?

הגוון הקלאסי ביותר, וגם השמרני ביותר, לצביעת הבית היה וותר הצבע הלבן. אמנם, הצבע הלבן ידוע בכך שהוא מקנה תחושת רעננות וניקיון לחדרים, אולם אפשר בהחלט לבחור בצבעים אחרים, ודרכם השיג תוצאות מרשימות לא פחות.
מומלץ כי הצבע שנבחר יתאים לסגנון הכולל של הבית ולצבעים המאפיינים אותו. ניתן גם לשלב מספר צבעים, אך רצוי שלא להתפרש יתר על המידה, ולהסתפק בכמה גוונים בודדים המחמיאים זה לזה. הצבע שבחרנו אמור להשרות אווירה הרמונית ברחבי הבית, להתאים, כאמור, לצבעים השולטים בו, וכמו כן להשתלב בגווני הרהיטים והאביזרים שכבר קיימים אצלנו בבית.

בכל חנות צבעים קיימת "מניפת צבעים" אשר מכילה את הגוונים השונים על דרגותיהם. מניפת הצבעים יכולה לסייע לפטור את ההתלבטות, ומאפשרת לנו לבחור את הגוון המתאים ביותר לדירתנו.

מגמות עדכניות בעיצוב הבית בצבע

צביעה לא חייבת להסתכם במריחת שכבת צבע על הקירות. כיום ישנם סגנונות מגוונים ואינספור אפקטים שאפשר לבצע. כך למשל, ניתן לצבוע באפקט "ווש", כלומר צבע על בסיס מים שהוא בעל שקיפות ונצבע מעל לבצע קיים, או אפקט "סטוקו" שמקנה מראה דמוי שיש לקיר.

מבחינת הגוונים הנפוצים לאחרונה, ניכרת המגמה האקולוגית והטבעית, עם גוונים ירוקים וחומים, ששואבים מחומרים טבעיים כמו אבן ועץ. בנוסף, העיצוב האורבני נחשב פופולרי, עם שלל גוונים עדכניים בהירים או עם נגיעות אפור, שמדמים בטון, או גווני כחול שונים. מגמה נוספת היא בחירה בגוונים עזים ונועזים, אשר שוברים את השגרה ומכניסים עניין לחדר
.
אנשי מקצוע או "עשה זאת בעצמך"?

בתהליך עיצוב הבית בצבע, ניתן לבחור להפקיד את העבודה בידיהם של אנשי מקצוע, אשר אחראיים לקנייה של כל החומרים והציוד הנדרש. לרוב, הם יבצעו את הפרויקט במהירות וביעילות, תוך הקפדה על הכנת התשתית הנכונה לפני הצביעה ושמירה על הניקיון לאחריה. הבחירה בבעלי מקצוע (ולא, למשל, בצביעה עצמאית של הדירה) מומלצת במיוחד במקרים בהם הקירות דורשים תיקונים משמעותיים ולא רק צביעה בסיסית.

מעצבי פנים

למעצבי פנים ישנה הבנה מיטבית בעיצוב בצבע. מתוקף הכשרתם וניסיונם, הם יוכלו לייעץ לכם לגבי הקו העיצובי בדירה ולהתאים את הגוונים הרצויים. מעצבים יודעים כיצד להתאים מספר גוונים כדי להעביד אווירה מסוימת שאתם מעוניינים בה.

עבודה עצמאית

במקרה זה ניתן לקנות באופן מרוכז את חומרי הגלם בחנויות לחומרי בניין או בחנויות המתמחות בצבעים. קנייה של מכלים גדולים היא משתלמת יותר. לפני הצביעה יש לגרד את הקירות באמצעות שפכטל במקומות בהם יש התקלפות, ולאחר מכן למלא את הסדקים על ידי חומר ייעודי לכך, וכשאר החומר מתייבש לשייפו בנייר זכוכית. לאחר מכן ניתן להתחיל במלאכת הצביעה. צביעה באמצעות רולר היא קלה יותר ומלכלכת פחות מאשר שימוש במברשות, בתנאי ומדובר ברולרים איכותיים, כמובן. כעת אתם יכולים לכסות את הרצפה בעיתונים, לבצע מיסוך של שקעים ומשקופים באמצעות מסקינטייפ, ולגשת לעבודה.

יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים

http://www.2fix.co.il/

  • עוד באותו נושא:
  • עיצוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully