וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה כדאי לטוס בקיץ הזה דווקא לאירופה?

זירת היועצים בשיתוף גדעון בן דורי

6.5.2015 / 0:06

ירידת שער היורו תהפוך בקיץ הקרוב את הטיולים לאירופה לזולים הרבה יותר. גם מחירי הכרטיסים ירד עקב ירידת מחירי הדלק, ואפילו השהות שם תהיה זולה יותר. גדעון בן דורי, הבעלים של חופש ותעופה hofesh4u עם סדרת טיפים לפני שאתם מסמנים יעד ובוחרים חופשה

פחד טיסה הפתעה נוסעת מופתעת. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

אם אתם עדיין בשלבי תכנון החופשה השנתית לחו"ל בקיץ הקרוב - לבד, עם המשפחה, או בטיול מאורגן - כדאי להביא בחשבון שאירופה הולכת להיות הקיץ זולה במיוחד. גם יחסית לעונות הקודמות, וגם בהשוואה לארה"ב, למזרח ולדרום אמריקה. זה יקרה משתי סיבות - ירידת ערכו של היורו יחסית לדולר ולשקל וירידת מחירי הדלק, שהוזילה בצורה ניכרת את מחירי הטיסות ליבשת. פועל יוצא יהיה שגם השהות באירופה תהיה זולה יותר. אז מה כדאי לדעת לפני שמתיישבים לבחור יעדים? גדעון בן דורי, הבעלים של חברת חופש ותעופה/hofesh4u איש עם ותק וניסיון בענף, עם סדרת טיפים שיעזרו לכם לבחור נכון, ולא להמר על החופשה השנתית - בין אם היא עירונית, משפחתית בכפר נופש, או מאורגנת.

* דעו עם איזו חברת תעופה תטוסו: ככל שהחברה מוכרת ואיכותית יותר, ועם מסורת של תודעת שירות, כך יפחת הסיכוי לתקלות, איחורים ושינויים לא צפויים אנחנו, למשל, עובדים תקופה ארוכה עם חברת התעופה הגרמנית TUI-FLY, שטסה לכל רחבי אירופה ועם חברת התעופה האיטלקית NEOS המפעילה טיסות לאיטליה. שתי החברות מצטיינות בעמידה בלוחות הזמנים.

* שימו לב לשעות היציאה והחזרה: שאתם יוצאים עם המשפחה לכפרי נופש עדיפה טיסה שיוצאת בבוקר וחוזרת בלילה. כך תרוויחו שישה לילות ושבעה ימים מלאים במקום שישה ימים ושבעה לילות. זה אומר גם תשלום לילה פחות במלון, וגם יום שלם נוסף לבילוי. ובחלק מהפעמים שאתם יוצאים ליעדים עירוניים כמו ברלין, לונדון,פריז וכ"ד עדיף לצאת בשעות הבוקר היותר מאוחרות ככה לא תצטרכו לבלות את הלילה בשדה ואת הבוקר בלובי המלון עד לקבלת החדר.

* ודאו מה יש במלון שמוכרים לכם: נופש עירוני הוא לא רק סיורים בעיר ושינה. אופי המלון והשירותים שבו קריטיים. האם יש במלון שלכם בריכה? חדר כושר? האם הוא במרכז העיר, או בפרברים? במקרים רבים אתם יכולים לראות פרסומים של בתי מלון 4 ו-5 כוכבים במחירים זולים מאד ואז אתם מגלים שבתי המלון ממוקמים רחוק מאד מהמרכז ואתם נאלצים לשלם כסף רב עבור נסיעות ולהיות רחוקים מהאטרקציות השונות שהיעד מציע לכם.

* מה התנאים בכפר הנופש המשפחתי: לא די שהאתרים יהיו פופולאריים - כמו היער השחור בגרמניה, אגם גרדה, או אגם בלד בסלובניה. סביר שאתם עם ילדים, ולכן לפני הכל בררו לאיזה סוג של מלון/כפר נופש אתם נוסעים, דווקא ביעדים הללו חשוב לשהות בכפרי נופש שמעניקים אווירה משפחתית ושקרובים לאטרקציות שהיעד מציע. האם ביחידה שתקבלו יש חדרים נפרדים להורים ולילדים, או שכולכם תבלו יחד בחדר אחד גדול. ההבדל הוא משמעותי ומשנה את כל החופשה. האם יש בריכה? האם יש בה מתקני שעשועים ומגלשות לילדים? מה המרחק לאתרים האטרקטיביים?יש מקומות בהם העסקה כוללת ארוחת בוקר ובאחרים, כמו בסלובניה למשל, יש שתי ארוחות. מה יש ביחידת המגורים: יש מטבחון? יש בו תנור? מיקרו? גז? יש טלוויזיה? חיבור לאינטרנט? אם לא מספרים לכם - תשאלו. אל תופתעו אחרי הנחיתה.

* בטיול מאורגן הקפידו על העקרונות הבאים: ראשית לכל מדריך מנוסה. לא תרצו מדריך שעורך היכרות עם המקום יחד אתכם. האם לרשותכם אוטובוס תיירים ועד כמה הוא מאובזר. הקפידו שהעסקה מכילה לא יותר מיום חופשי אחד. ניתן לבקש מהמדריך סיור גם ביום החופשי. כמה יעלה היום הנוסף? מי שמציע לכם שלושה ימים חופשיים, מקווה שתבקשו לסייר גם בהם ותשלמו תוספת. בררו מה העלות, כי היא יכולה לייקר מאוד את הטיול, במיוחד אם המלון יקר ורחוק מהעיר, ובימים החופשיים תיתקעו בו בלי אפשרויות בילוי.

* האם הטיול המאורגן מתאים לילדים: טיול עם ילדים דורש אטרקציות מתאימות לגילאים הרלוונטיים. זה אחרת לגילאי 8 ול-14. ילדים ישתעממו מהר מעודף אתרי מורשת והיסטוריה. הם רוצים פאן. ילדים לא נהנים מנסיעות ארוכות באוטובוס. מה המרחק ליעדים המתוכננים?

* מדיניות ביטולים: חבל על הזמן בחיפוש חברה שתלך לקראתכם יותר מאחרות במקרה של ביטול והחזרת חלק מהכסף. כולן פועלות על פי החוק להגנת הצרכן, שמיטיב מאוד עם הלקוח.

* חופשה נעימה

לפרטים נוספים לחץ כאן

  • עוד באותו נושא:
  • טיסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully