וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כושר גופני והורדה במשקל בעזרת חשמל? מומחי EMS club מסבירים

זירת היועצים בשיתוף EMS club

6.5.2015 / 0:11

שקע ותקע לא יאמינו. שיטה חדשה שפותחה בנאס"א, על מנת לשמור על כושרם של האסטרונאוטים בחלל חסר המשקל, הגיעה גם לישראל: גירוי חשמלי של השריר, שמדמה פעילות ספורטיבית, מספק ב-20 דקות פעילות של ארבעה ביקורים במכון כושר, מבלי להזיע או לבזבז זמן שלא תמיד יש לנו

גבר עושה פעילות גופנית. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

ככה זה עם המצאות - יושבים החוקרים, חושבים, עולים על רעיון, ממציאים שיטה, בטוחים שזה שימושי בדיוק למטרה שלשמה התכנס הצוות כולו, ואז מגלים שבעצם מדובר בתגלית שתשרת אלפים רבים, שבינם לבין הרעיון המקורי אין שום קשר. כמה מכם דמיינו, למשל, שהמצאה של נאס"א, סוכנות החלל האמריקאית, תהפוך אותם לחטובים יותר ובעלי כושר גופני גבוה יותר? אפילו לא מי שעטיפת מסטיק בזוקה בישרה לו שיום אחד, בגיל 21, הוא עוד יגיע לירח.

אז יום אחד ישבו חכמי נאס"א, וחשבו איך אפשר לשמור על הכושר הגופני של האסטרונאוטים הנשלחים לשבועות וחודשים לחלל, בסביבה ללא כוח כבידה, בה הנפה של משקולות תהיה בדיחה לא מוצלחת. ישבו וחשבו - מה מפעיל את השרירים? פולס חשמלי שעובר בעצבים, בפקודה מהמוח. ומה יקרה אם נגרה את השריר בפולס מלאכותי, שרק ידמה פקודה מהמוח? ובכן, השריר לא כזה חכם. כשהפקודה מגיעה, הוא מתכווץ, גם אם אין משקולת. נשאר רק לייצר את המיכשור המתאים, שידמה פולסים חשמליים, והשרירים כבר יעבדו. אבל אם כבר - אז כבר: מה יקרה אם ניתן פולס חשמלי גם ליד וגם לרגל, בו זמנית. והתשובה - שני השרירים יעבדו, כל אחד על פי עוצמת הפולס שיקבל. הדרך למסקנה היתה קצרה: ניתן לגרות הרבה שרירים בו זמנית, כאשר כל אחד מהם ידמה פעולה אחרת בחדר הכושר וכך נספק לכל הגוף פעילות שרירית, שאותה אי אפשר לבצע בבת אחת בחדר כושר, ותוך 20 דקות להקיף את כל הפעילות הנדרשת לשמירה על הכושר, שלוקחת בדרך כלל שעתיים. כל זה מבלי להזיע, מבלי להרים אף משקולת, מבלי להסתכן בפציעות ספורט, ומבלי להקים בחללית חדר כושר. היינו קוראים לזה ספורט לעצלנים, אלמלא ידענו עד כמה מדובר בבוחרים חרוצים ובעלי כושר גופני.

לפרטים נוספים לחץ כאן

אבל המצאה היא המצאה, ומה שטוב לאסטרונאוטים בחלל, טוב גם למי שמעולם לא התכוון לצאת מתחומי האטמוספרה. כל מה שנחוץ הוא להשיג את המיכשור המתאים, להתחבר, ולהעביר את הגוף אימון כושר מדומה, אבל עם אותם אפקטים של אימון רגיל. הכל תוך 20 דקות, פעם בשבוע. מכיוון שכמה אלפי ישראלים כבר נהנים מהטריק הזה, נסו להסתכל סביבכם ולא תוכלו להבחין מי מבין החטובים והשריריים שאתם רואים עבד שלוש פעמים בשבוע בחדר כושר, ומי בר המזל או העצלן, שבסך הכל מתחבר למכשירים החדשניים פעם בשבוע ל-20 דקות, ומשיג אותן תוצאות.

מדובר בשיטה של EMS CLUB, שזה ראשי תיבות של ELECTRIC MUSCLE STIMULATION, ומנאס"א היא הגיעה לגרמניה, שם הפכו אותה לזמינה לשימוש לקהל הרחב. כעת היא הגיעה גם לישראל. בתחילה נעשה בה שימוש בעיקר לטיפול בפציעות ספורט ובתהליך ההחלמה של שרירים ושיקומם, היום הגישה לשימוש בשיטה כבר פתוח לכל הקהלים - למי שרוצה לחטב את הגוף, להוריד משקל, להיכנס לכושר, אבל מתקשה לפנות את עצמו לפעילות של שעה-שעתיים במכון כושר, פעם או פעמיים בשבוע. אימון שבועי בן 20 דקות ב-EMS CLUB, יעשה אפקט המקביל לארבעה אימונים בני שעה וחצי כל אחד, ויהיה יעיל פי 18 מאימון כושר רגיל.

בישראל עובדים כבר שבעה סניפים של הרשת החדשה - שלושה בתל אביב, שניים נוספים בהרצליה ובפ"ת, ועוד שניים שנרכשו בזכיינות ברעננה וברמת גן, בידי אחד הלקוחות שהתלהב מהשיטה ופתח סניפים משלו. רני רוביו, היזם שהביא את השיטה לישראל, מספר: "יש כאן פוטנציאל אדיר להרבה אנשים שלא יכולים להגיע למכוני כושר, ולא רק בגלל עצלנות או העדר זמן. בגרמניה ראיתי קשישים וגם נכים על כיסאות גלגלים שהשיטה הזו מתאימה להם. הכל ממוקם בחנויות רחוב אינטימיות, עם חלון ראווה, כך שכל אחד יכול להגיע בקלות. העבודה נעשית עם מאמן אישי, מותאמת באופן פרטני, עם רמות תדר חשמלי שמתאימות לפעילות הנדרשת, כולל שיקום מפגיעות, והחלמה אחרי ניתוחים. המשתמשים מדווחים על שיפור בכושר, התוצאות טובות וכבר יש לנו פניות נוספות מזכיינים, כך שבקרוב השיטה של EMS CLUB תהיה זמינה בעוד ועוד מקומות בארץ"

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully