וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך מעצבים גינה? גן עדן ירוק בחצר הבית

זירת היועצים בשיתוף 2fix

7.5.2015 / 1:09

עיצוב הגינה כולל שתילת דשא, ריצוף ובחירת הרהיטים. למרות שמדובר לעיתים בפרויקט לא קטן, הוא יכול אפילו להיות מהנה. הבאנו עבורכם מידע לגבי שלבי עיצוב הגינה או החצר שלכם

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

גינה או חצר מעוצבים או מטופחים יכולים להיות מפלט מצוין מהמולת חיי היום יום. כולנו רוצים פינה שקטה ורגועה להתרווח בה בסופו של היום, לנוח, לקרוא, או לארח חברים וקרובי משפחה. הגינה היא אזור נהדר לשם כך, ובמספר צעדים פשוטים ניתן להפוך אותה לאזור מרשים ומעוצב, שלוחה לתפארת של הבית. בשילוב עצים, צמחיה, דשא וריצוף יצירתי, הבחירות בעיצוב הגינה הן רבות וניתן להתאים אותן למגוון סגנונות.

קבל/י הצעת מחיר לעבודות גינון

דשא טבעי או סינטטי?

רבים מתלבטים לגבי סוג הדשא שיניחו בגינתם. עלותו של הדשא הטבעי נמוכה מזה של הסינטטי, אולם הוא מחייב תחזוקה מתמדת וטיפול נכון. הדשא הסינטטי מצריך גם הוא טיפול, כמובן, אולם הוא מתאים יותר לאלו שאין ברשותם זמן פנוי רב לתחזוקת הדשא. הדשא הסינטטי הוא קל יותר להחלפה, במידת הצורך, שכן הוא מגיע בצורת טלאים שמורכבים יחד.

ריצוף - אריחים? בטון? אבנים משתלבות?

ישנן מגוון מרצפות אבן שניתן התקין בגינה או בחצר. חומרי הגלם מגוונים, החל מאבנים טבעיות ועד לשיש מיובא. ניתן לעבד את האבן כך שתשתלב במראה הכולל של הגינה, וליצור שבילים מרשימים וייחודיים ממרצפות. לרוב התוצאה עמידה למדיי, אולם היא מצריכה הכנות מיוחדות ועבודות תשתית שהן יקרות יחסית.

בטון יצוק ומוחלק קל למדי לעצב, וניתן אף לצבוע אותו בצבעים שונים לבחירתכם. הוא עמיד יותר מן המרצפות ואינו דורש תחזוקה מרובה. ניתן גם לעצב את פני הבטון ולהטביע בו דוגמאות שונות בשיטה שנקראת "בטון מוטבע".

אבנים משתלבות הן לוחות אבן או בטון שנוצקות בבית חרושת ומעוצבות בסגנונות מגוונים. ניתן להניח אותן על הקרקע או החול ולהדק אותן למקום בעזרת מכבש מיוחד. החול מפוזר גם מעל האבנים ועובר עיבוד של מכבש, וכך מחלחל ביניהן ושומר על היציבות. קל למדיי להניח אותן והתהליך מתבצע במהירות. יתרון של האבנים המשתלבות הוא קלות ההסרה שלהן, במידה ומעוניינים לעצב מחדש את הגינה.

ריהוט לגן - אינסוף אפשרויות

קיים מגוון רחב של רהיטים לגינה, בשלל עיצובים ודגמים. ישנם רהיטים פשוטים יחסית, קלים למשקל ולתחזוקה, כסאות ושלחנות עשויים לרוב פלסטיק או אלומיניום, שניתן להזיז ברחבי הגינה או החצר. לרוב עלותם נמוכה יחסית. כמו כן, ישנם רהיטי נוי מעץ או מתכת, אלו על פי רוב יהיו מסיביים יותר, לעיתים משלבים זכוכית וחומרים אחרים, ועוברים ציפוי של לכה וכדומה על מנת להתאימם לתנאי מזג האוויר, לחות ושמש.

אין להעמיס על החצר, ויש לדאוג כי ייוותר בה מרחב לתנועה ולמנוחה, וכי הרהיטים שהצבנו מה לא מעמיסים על החלל. הריהוט אמור להחמיא לחלל ולא לגרום לגודש, והוא נועד להיות נוח ופרקטי לאירוח ולמנוחה. יש לדאוג שהרהיטים עמידים לתנאי מזג האוויר ולמקם אותם באזור מוצל יחסית, כך ימנעו נזקי שמש ישירים. זאת למרות האמור לעיל לגבי ציפוי הרהיטים נגד נזקי השמש, שכן גם הוא אינו מקנה הגנה במאה אחוזים. על ידי בחירה מיטבית, נוכל ליהנות מן הריהוט למשך זמן ארוך יותר.

מומלץ כי הקו העיצובי של רהיטי הגן יותאם לרעיון העיצובי הכללי של הבית כולו. לדוגמא, לא תבחרו ברהיטים מודרניים עם יתר הבית וחדריו הפנימיים מעוצבים בסגנון קלאסי. יש לזכור כי הגן או החצר הם חלק לכל דבר ועניין מן הבית, ומהווים יחידת המשך שלו, גם אם הם לכאורה מנותקים ונמצאים בחוץ.

תאורה בגינה - משרים אווירה נעימה

התאורה צריכה להיות ממוקדת בעיקר באזורי האירוח בגינה. אין צורך באור חזק יתר על המידה, תאורה מעומעמת יוצרת תחושה נעימה ושלווה בחצר. ניתן להתקין גופי תאורה קטנים לאורך הגדרות בשולי הגינה ובפינותיה. כמו כן, אפשר לשלב מספר עמודי תאורה ברחבי החצר באזור הישיבה עצמו.

במי ניתן להיעזר?

יש הבוחרים לעצב לבדם את הגינה או החצר, ולקבוע לבד את סוג הצמחייה, הרהיטים והריצוף. זהו מהלך אפשרי, בעיקר לאנשים עם זיקה לגינון ולעבודת כפיים שלעיתים מוצאים בגינון תחביב של ממש, אולם כמובן שהוא אינו מתאים לכל אחד. למטרת עיצוב הגינה, ניתן בהחלט להיעזר בשירותיהם של גננים, מעצבי גינות או אדריכלי נוף. אלו הם אנשי מקצוע מנוסים, שיוכלו לייעץ לכם ולספק לכם את כל המידע הדרוש להתאמת הגינה לצרכים ולרצונות שלכם.

עלות פרויקט עיצוב גינה מתחיל בכמה מאות שקלים ויכול להגיע לאלפי שקלים בודדים. העלות תלויה בעיקר בבעל המקצוע שנבחר לביצוע הפרויקט, בותק שלו ובחומרים בהם משתמשים. במהלך הבנייה, קובעים היכן נמקם צמחיה ואילו אזורים יוקצו לריצוף, אילו סוגי עצים יישתלו, פתרונות התאורה וסוג הריהוט שכדאי ביותר.

באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • גינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully