וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הדברים החשובים ביותר בכניסה לעולם הזכיינות

זירת היועצים בשיתוף עדי אביהו חאמי

11.5.2015 / 0:28

בכניסה לעולם הזכיינות ישנה שורה של פעולות שעל היזם לבצע, ושורה של אלמנטים שיש לקחת בחשבון בתוך התכנית העסקית ותכנית היישום. עדי אביהו חאמי, יו"ר זכיינות ישראל, מביא בפניכם את חמשת הדברים החשובים ביותר

פגישה עם הבוס. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

בכניסה לעולם הזכיינות ישנה שורה של פעולות שעל היזם לבצע, ושורה של אלמנטים שיש לקחת בחשבון בתוך התכנית העסקית ותכנית היישום. עדי אביהו חאמי, יו"ר זכיינות ישראל, מביא בפניכם את חמשת הדברים החשובים ביותר בתהליך של כניסה למיזם זכיינות, חמישה צמתים בהם תוכלו לפגוש את המקצוענים של זכיינות ישראל ולקבל את הסיוע הנדרש לכם עד תם:

1. בחירת מיקום – מודל הזכיינות מעניק לכם כזכיינים שורה של כלים, נכסים ויכולות עסקיות מתקדמות המצויות בדרך כלל בידיהן של רשתות ארציות בלבד. כלים אלה מיועדים לייצר עבורכם את נקודת הפתיחה הטובה ביותר להקמת עסק חדש, ולהכווין אתכם בכל עת בתהליך המימוש והיישום. יחד עם זאת, פרמטר חשוב שמהווה מכפיל כוח ליכולות אלה הוא נושא המיקום, נושא חשוב וקריטי בכל עסק קמעונאי.

בחירת המיקום צריכה להתבצע על פי פרמטרים שיטתיים, רציונליים ומוכחים המנתחים את הזירה התחרותית, את היקף תנועת הצרכנים במקום, הגישה למקום, הגודל, המראה, האסתטיקה וכדומה, ועל פי שקלול של כל אלה מתועדפים המיקומים הפוטנציאליים ונבחר המיקום הטוב ביותר לצורך הקמת העסק.

2. מימון – תהליך הקמת עסק זכיינות הוא תהליך הכרוך בהשגת מימון מגורמים חיצוניים כמו בנקים וגופי אשראי חוץ בנקאי. תנאי המימון יכולים להיות ההבדל הדק שבין רווח ובין הפסד, בין אורך נשימה ובין פשיטת רגל, ועל כן חשוב לגשת לעניין זה בצורה מסודרת, מנקודת מבט מקצועית וצרכנית ולגבש חבילת מימון בתנאים האטרקטיביים ביותר האפשריים.

3. ליווי משפטי – תהליך הזכיינות הוא תהליך לא מאוזן בהגדרה, שבו משחקים רשת ארצית גדולה ומנוסה ויזם אחד צעיר ובודד. בנוסף לכך, על מנת להגן על עצמה ועל נכסיה, נוקטת הרשת בגישה משפטית נוקשה המסדירה את התנאים והכללים החלים על הזיכיון. כיזם הנכנס למיזם רב משמעות, חשוב מאוד להיות מודעים בצורה מלאה לכל היבט משפטי של התהליך, ולהתנהל בצורה נכונה בתוכו.

בהיבט זה, חשוב שלצידכם יעמוד איש מקצוע שיעניק לכם ליווי משפטי צמוד לכל אורך תקופת ההתקשרות עם הרשת המזכה, ובפרט בתהליך בחינת הסכם הזכיינות והחתימה עליו.

4. ליווי עסקי – ניהול עסק הוא תהליך מובנה ושיטתי שאותו ניתן לפרוט למהלכים מוגדרים ומוחשיים. יחד עם זאת, מרבית היזמים אינם מודעים למהלכים אלה ואינם יודעים כיצד ליישם אותם ולהביאם לידי ביטוי. בתהליך של ייעוץ עסקי תוכלו לקבל ייעוץ, ליווי ותמיכה סביב ההיבטים העסקיים של הקמת עסק זכיינות, וכן גיבוש כל התהליך העסקי לרבות כתיבת תכנית עסקית ריאלית, תכנית יישום וביצוע וכן מודל פיננסי שיעלו את מפלס הוודאות ויפחיתו את רמת הסיכון שלכם כיזמים.

5. ליווי אישי – הקמת עסק, גם בעולם הזכיינות, הוא תהליך מאתגר המעמיד אותנו בשורה של מבחנים אישיים. היכולת שלנו להתנתק מהרגש, מהפחדים ומהחלומות, לדבוק בתהליך ולהישאר על נתיב ההצלחה, תלוי כמעט בכל המקרים, בנוכחותו של גורם חיצוני רציונלי שדוחף אותנו, מעיר אותנו, ובוחן את התקדמותנו בצורה שיטתית וחד משמעית. לפני שנכנסים לתהליך חשוב למצוא את אותו גורם שיהיה המלאך המלווה שלכם לכל אורך התהליך.

זכיינות ישראל היא חברה וותיקה ומנוסה המספקת סט שלם של שירותים ליזמים הבוחרים להקים את עסק החלומות שלהם באמצעות מודל הזכיינות. מזה כעשור וחצי מציעה החברה שירותי סיוע, תמיכה, ליווי וייעוץ ליזמים בכל רחבי הארץ במטרה להעלות אותם על נתיב ההצלחה, ולסייע להם בחתירה לעסק רווחי, יציב ומצליח. זכיינות ישראל מספקת את שירותיה ליזם החל מהיום הראשון בו החליט לבחור במסלול הזכיינות ומספקת לו סיוע בחבירה אל נציגי הרשת המזכה, ליווי משפטי, גיבוש הקייס העסקי, גיבוש ויישום המהלכים האופרטיביים ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • זכיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully