וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כולל הסכם גירושין ומהן השלכותיו?

זירת היועצים בשיתוף lawguide

11.5.2015 / 23:14

הסכם גירושין הוא חוזה שנחתם בין בני זוג המעוניינים לפרק את מערכת היחסים ורוצים להסדיר את ענייני הגירושין השונים, לרבות משמורת ילדים, מזונות וחלוקת רכוש מחוץ לכותלי בית המשפט

אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מטרתו העיקרית של הסכם גירושין היא לקבל החלטות בהסכמה הדדית ולעגן אותן בהסכם מסודר. להבדיל מהסכמים רבים אחרים, הסכם גירושין טעון אישורו של בית משפט לענייני משפחה, או של בית דין רבני ורק לאחר קבלת האישור, הוא מקבל תוקף של פסק דין.

במסגרת הליך גירושין, נדרשים הצדדים להגיע להסכמה, כאשר על הפרק עומדים שלושה עניינים מרכזיים: משמורת ילדים, דמי מזונות ילדים וחלוקת הרכוש. בני הזוג רשאים להגיע להסכמה במסגרת הסכם גירושין, או להגיש תביעה בכל נושא אל אחת מן הערכאות המוסמכות, כאשר ההכרעה הסופית תהא בידי השופט.

למענה משפטי בפורום הסכם גירושין לחץ/י כאן

כדי להגיע להסכמה בעניין חלוקת הרכוש, יידרשו הצדדים להגיע לפשרות, ולוותר ברוב המקרים על רמת החיים אליה הורגלו טרם הפרידה, זאת כדי שלא לקפח את הצד השני מבחינה כספית. בסעיפי חלוקת הרכוש יש לפרט באופן מלא מהו הרכוש המשותף, לרבות דירה, רכב, ריהוט, נכסים ועוד, ולקבוע את אופן החלוקה, כך שבעתיד לא יהיו מחלוקות בעניין זה.

בנוגע למשמורת הילדים, ההורים צריכים לבחור האם הם מעוניינים לקיים הסדר של משמורת מלאה והסדרי ראיה, או האם הם מעדיפים לגדל את הילדים במשמורת משותפת בהתאם ליכולתם הרגשית והכספית, ובנוסף נדרשים להחליט על חלוקת המשמורת בימי חג ובחופשות.

בעת קביעת תשלום דמי מזונות, יש לאזן בין היכולת הכלכלית של ההורה המפרנס, לבין הצרכים השונים של הילדים. לעתים ההורה אינו עומד בסכום שנקבע, והוא נאלץ להגיש תביעה להפחתת דמי המזונות, אשר אינה מתקבלת בקלות. חשוב לציין כי רק שינוי מהותי בנסיבות, שלא ניתן היה לצפות מראש, יכול להביא לשינוי דמי המזונות אשר נקבעו בהסכם.
הליך גירושין ללא ילדים, מטבע הדברים פשוט יותר, מאחר שבני הזוג אינם צריכים לקבל החלטות הרות גורל בנוגע למשמורת, הסדרי ראיה ודמי מזונות ילדים, ומתמקדים בקבלת הגט עצמו ובחלוקת הרכוש.

הסכם גירושין חוסך את ההליך היקר והממושך של ערכאות משפטיות

רוב הזוגות המתגרשים כיום, מעדיפים לחסוך מעצמם את ערכאות המשפטיות, ולאחר שהם מגיעים להסכמות הדדיות המשביעות את רצון שני הצדדים, בין אם בסיוע של מגשר משפחתי, עורך דין משותף, או עורכי דין נפרדים, הם חותמים על הסכם גירושין ומביאים לסיומו היעיל והמהיר של הליך הגירושין.

לשם ניסוח ועריכת הסכם גירושין, מומלץ לפנות אל עורך דין המתמחה בדיני משפחה, אשר ידאג לנהל משא ומתן על הנושאים הרלוונטיים ויגיש את ההסכם לאישורו של בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

טרם מתן האישור, השופט מברר עם בני הזוג אם הם מבינים את משמעות סעיפי ההסכם והשלכותיו, אם הם שלמים איתו והאם חתמו עליו מרצונם החופשי. ההסכם מקבל תוקף של פסק דין, לאחר אישור בית המשפט, והוא מחייב את הצדדים לקיים את סעיפיו באופן מלא. אחרי קבלת הגט תמה ההתדיינות השיפוטית, הליך הגירושין מסתיים ובני הזוג רשאים להמשיך בחייהם.

כדי לבטל את ההסכם לאחר אישור השופט, המבקש נדרש להוכיח כי מתקיימת אחת מעילות הביטול שבדיני החוזים, כמו למשל, הסכם שנחתם בשל כפייה או עושק, ונסיבות המקרה מצדיקות את הפגיעה בעקרון סופיות הדיון. לשם כך נדרש בית המשפט לפתוח את הדיון מחדש ולבחון את הסכם הגירושין במסגרת התביעה לביטול.

לאיתור עורך דין בתחום לחץ/י כאן באדיבות אתר עורכי דין lawguide.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • גירושין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully