וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנייה קלה מול בנייה קונבנציונאלית - מה עדיף?

זירת היועצים בשיתוף 2fix

12.5.2015 / 22:02

בבנייה קלה מורכבים מבנים מחלקים אשר יוצרו מראש, מה שמאפשר הקמת מבנים בזמן קצר ובקלות. מהם יתרונות הבנייה הקלה? ובמה היא נבדלת מהבנייה הקונבנציונאלית?

פועל באתר בנייה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מהי בנייה קלה?

שיטת הבנייה המכונה "בנייה קלה" עושה שימוש בלוחות שמיוצרים מבעוד מועד ומובלים למקום בו אנו מעוניינים להקים מבנה, שם הם מורכבים יחד למבנה שלם באופן קל ומהיר. הלוחות, שמשקלם קל יחסית, מיוצרים מבסיס של פלדה או אלומיניום, שביניהם מורכבות מראש שכבות פוליסטירן מוקצף, חומר מבודד קור ורטיבות. תהליך הבנייה הקלה נחשב למהיר הרבה יותר מן הבנייה הקונבנציונאלית, אשר מצריכה כלי עבודה כבדים ועבודות חפירה והנחת שלד מסיביות ומסובכות.

קבל/י הצעת מחיר לעבודות בנייה קלה

שיטה זו, שהפכה פופולרית בעשרות השנים האחרונות באירופה ובארצות הברית, נעשתה כעת נפוצה גם בישראל. היא מעניקה פתרונות זולים, קלים וידידותיים לסביבה ולכן יש הבוחרים לשלב אותה בפרויקטים מסוימים ומעדיפים אותה על פני הבנייה המסורתית באתרי הבנייה.

יתרונות הבנייה הקלה

מבחינה תקציבית - באופן כללי, עלויות בנייה קלה הן נמוכות משל בנייה קונבנציונאלית. החיסכון תלוי במספר פרמטרים. בין היתר, עלויות בניית השלד בבנייה הקונבנציונאלית מעלות את המחיר לעומת הבנייה הקלה, בה יצירת שלד הפלדה מראש מאפשרת חיסכון. כמות חומרי הגלם הנדרשת גם היא קטנה יותר, וכן נדרש כוח אדם מצומצם יותר. כמו כן, מתאפשר חיסכון לאחר תום הבנייה שנוצר עקב הבידוד והאיטום של המבנים בבנייה קלה, שחוסך בעלויות החשמל והגז.

זמן הקמה מהיר יותר - הבנייה הרגילה נעשית בדרך כלל על ידי יציקות מלט, שביניהן מודבקים בלוקים ועליהם נמרחות שכבות טיח ולבסוף צבע. זהו תהליך ארוך, שיכול לקחת אפילו מספר שנים. תהליכי בנייה קלה, לעומת זאת, ניתן להשלים אפילו תוך חודשים ספורים.

נוחות - פרויקטים בבנייה קלה מצמצמים במידה ניכרת את תופעת הרעש, הלכלוך וחוסר הנוחות למתגוררים בחלקות הקרובות. תהליכי בנייה קונבנציונאלית מלווים לרוב בחפירות מסיביות וממושכות ובעבודה של משאיות, טרקטורים ומנופים. בבנייה קלה, מרבית חלקי המבנה נבנים מראש, ולכן נחסכת המהומה לבעלי הפרויקט ולשכנים בסביבה.

שמירה על איכות הסביבה - תהליכי בנייה "רגילה", נוסף על הפסולת, מטרדי הרעש והזיהום שהם גורמים, גם מביאים לצריכה רבה של אנרגיה. שיטת הבנייה הקלה נחשבת ידידותית יותר לסביבה, מבחינת חומרי הגלם ושיטות העבודה בשטח. במהלכה, לא נגרם זיהום מסיבי בסביבת הבנייה, לא נפגמת איכות החיים של תושבי האזור, ומתאפשר פינוי מהיר וקל של פסולת הבניין.

מתי להעדיף בנייה קונבנציונאלית?

קיימות טענות לפיהן הבנייה הקלה עמידה פחות מהבנייה הקונבנציונאלית, וכי לבנייה הקלה יש בלאי גבוה יותר והיא מחזיקה פחות שנים לעומת זו המסורתית. כמו כן, יש להביא בחשבון כי בנייה קלה, למרות יתרונותיה הרבים, אינה בהכרח מתאימה לכל פרויקט.

הבניה הקלה החלה את דרכה כאמצעי ליצירה מהירה של מבנים ארעיים שניתן יהיה להזיז ממקום למקום. כיום, נוהגים לשלב אותה בפרויקטים של בנייה רגילה. כך, ניתן ליצור שינויים במבנה שכבר קיים, כמו למשל הוספת מחסנים, סגירת מרפסות, הקמת חניות או בניית יחידות ניידות. במידה וקיימת התלבטות לגבי שיטת הבנייה הרצויה, ניתן להיעזר בשירותיהם של קבלנים, יועצים, ואנשי מקצוע נוספים ולהסתייע בעצתם לבחירת השיטה המתאימה לכל מקרה.

יש לך שאלה לחץ/י לפורום שיפוצים
באדיבות אתר הבניה ושיפוץ הבית 2fix.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • בנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully