וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה בסך הכל אנחנו רוצים מהדיאטה שלנו?

זירת היועצים בשיתוף רות עידו, נטורופתית N.D

17.5.2015 / 16:13

שתיתן תוצאות מהירות מבלי לפגוע בבריאות, שתעזור לנו להיפטר מהשומנים בעיקר מהבטן, הישבן והירכיים, שתאפשר לנו לאכול הכל והכי חשוב - שנצליח סוף סוף לשמור על המשקל החדש שאליו נגיע. אז איך עושים את זה?

אישה בדיאטה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

הריטואל הזה מוכר לרבים מאיתנו: מזג האוויר מתחמם, הבגדים מתקצרים, הים והבריכה קוראים לנו, ומוכרחים לבחור דיאטה שתעזור לנו להיפטר מהקילוגרמים שהוספנו בחורף. כך היה בקיץ הקודם, וכך בזה שלפניו, ואנחנו מתרוצצים בין מדורי הלייף-סטייל להמלצות של גוגל, בתקווה שהפעם נמצא את הנוסחה שתתאים לנו. אבל לפני שנבחר את התפריט שיעזור לנו להיכנס לג'ינס מהעונה שעברה ולבגד הים החדש, אולי כדאי שנשאל את עצמנו מה בעצם אנחנו רוצים מהדיאטה שלנו?

אז ככה: אנחנו רוצים שהיא תספק לנו תוצאות מהירות, שתהיה יעילה יותר מהדיאטות שאותן ניסינו עד כה, שתתרום להצרת ההיקפים, שתעזור לנו להיפטר מהשומנים במיוחד במקומות הבעייתיים, כמו ישבן, בטן או ירכיים, שתקבל איזו חותמת רשמית מאיגוד הרופאים, עמותת הדיאטנים או משרד הבריאות, שתצליח להשאיר אותנו במשקל החדש גם במהלך החורף שיבוא, והכי חשוב - שאפשר יהיה לאכול בה את כל מה שנרצה. במילים אחרות - נשמע כמו סוג של פנטזיה, או בשלוש מילים: הדיאטה הטובה בעולם. יש בכלל כזו?
מסתבר שמגזין המחקר ההשוואתי היוקרתי בארה"ב - "us news and world report", זה שבוחר מדי שנה את הדיאטה הטובה בעולם, בחר זו השנה הרביעית את דיאטת דש ( DASH ) לדיאטה הטובה בעולם. הקריטריונים לפיהם בוחר המגזין הם: עד כמה מהיר תהליך ההרזיה, גם בטווח המיידי וגם לאורך זמן, עד כמה הדיאטה קלה לשימוש, ועד כמה היא בריאה ואינה משפיעה לרעה על הלב. הבחירה מתבצעת על די טובי הדיאטנים, החוקרים והרופאים בעולם.

לפרטים נוספים לחץ כאן

התפריט של דיאטת דש התגלה לגמרי במקרה, כאשר לפני שנים אחדות ביקש משרד הבריאות האמריקאי לבנות תפריט שיתאים להתמודדות עם לחץ דם גבוה ובעיות סוכרת. התפריט אכן הוכח כיעיל, אבל תוך כדי המחקר, שנערך כחמש שנים, התגלה שהמשתתפים בניסוי הורידו ממשקלם פי 2.5 יותר, הם הצליחו להיפטר משומנים בשמונים אחוז יותר מקבוצת הביקורת, שמרו על המשקל החדש טוב יותר, והשיא היה כשהתברר שהם הצליחו להצר את היקף הגוף, בעיקר בירכיים, בבטן ובישבן. בינגו ! מהר מאוד הבינו החוקרים שיש להם ביד את הדיאטה האידיאלית, שיכולה לשרת גם אנשים בריאים. התפריט הוא עשיר מאוד, ומתיר לאכול סוגים רבים של מזונות. הוא יתאים גם לצמחונים ולטבעונים, ואפילו למי שלא צורכים גלוטן.

לאחרונה הגיעה דיאטת דש גם לישראל (על ידי קבוצת ניוטרמד "חדשנות ובריאות בע"מ") וכאן פותחה ערכת שימוש שתתאים במיוחד לישראל. הדיאטה מומלצת לשימוש לא רק למי שסובלים מבעיות סוכרת או לחץ דם, אלא גם לכל מי שמעוניין להוריד ממשקלו בצורה מהירה ובטוחה. המצטרפים לתכנית יקבלו הדרכה ותמיכה אישית מדיאטנית קלינית, נטורופאתית מוסמכת ויזכו גם למאמן אישי. התהליך מתחיל בשבועיים של הורדת החשק והצריכה של סוכרים ופחמימות וכניסה למצב של איזון הגוף לאחר הורדת המשקל הראשונה והמשמעותית. בשלב הבא צורכים גם דיילי-פורמולה ותוספי תזונה, המכילים מינרלים וצמחים שכבר נוסו המחקר.

כשהמערכת נרגעת, מתגברת האנרגיה בגוף ואז נשרפות הקלוריות ברמה גבוהה יותר. בין השאר מקבלים המשתתפים תוסף תזונה בשם נוביסוג'ן, ובו צמחים התומכים בטיהור הגוף, בחילוף חומרים ובניקוי רעלים.

בארצות הברית ממליץ משרד הבריאות לבחור בדיאטה הזו לכל האוכלוסייה, ואילו בישראל היא מומלצת על ידי איגוד רופאי המשפחה ובית החולים הדסה, כטובה ביותר לסובלים מבעיות לחץ דם או סוכרת. בנוסף ממליץ משרד הבריאות שלנו על הורדת צריכת הנתרן של ישראלים, עד לרמה המומלצת בדיאטת דש, ומקווה להגיע ליעד הזה עד לשנת 2020.

לפרטים נוספים

  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully