וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעויות נפוצות בגיוס עובדים

17.5.2015 / 17:06

עובדים עם מחשבים עושים ישיבה. ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock

מחקר שנערך באוניברסיטת האוורד הראה כי תהליך גיוס עובדים כושל יכול לעלות לארגון סכום הזהה לשלוש משכורות של העובד ואף יותר. זמן יקר מתבזבז, משאבים מושקעים בתהליך וגם מתרחשת פגיעה מוראלית בעובדים האחרים שמקבלים תחושה של חוסר יציבות.

הנה כמה טיפים מועילים שיכולים לסייע לכל מי שעוסק במלאכת הגיוס:

1) מה בכלל מחפשים
לפני שמפרסמים משרה בנו פרופיל מדוייק של התפקיד אותו אתם רוצים לאייש. גם אם אתם חושבים שאתם מכירים היטב את המשרה, תגלו שתהיו הרבה יותר ממוקדים אם תכתבו בצורה מסודרת פרופיל מקצועי עבורה. מה דרישות התפקיד? איזה ניסיון נדרש לצורך הצלחה בתפקיד? איך הוא משתלב בחברה? מה שעות העבודה? כמה ימים בשבוע? אילו תכונות אישיות אתם מצפים שיהיו ממועמד לתפקיד זה?

2) אל תזלזלו בתהליך
חשוב לקבוע מראש מהו תהליך המיון הרלוונטי לכל תפקיד באופן ספציפי. האם אתם יכולים להסתפק רק בראיון? מי המראיינים המתאימים שיוכלו לתת פידבק רלוונטי על העובד? האם נדרשים מבחנים מיוחדים על מנת שתוכלו לאמוד את התאמתו של העובד לתפקיד? גבשו עבור כל תפקיד באופן פרטני את הליך הגיוס הנכון אך ורק אליו, דעו אותו והעבירו את המועמדים הרלוונטים בכל התהליך.

3) הפצה חכמה
השקיעו מחשבה באיזו דרך אתם מעוניינים לפרסם את המשרה. האם תרצו לפתוח אותה קודם רק בתוך הארגון או בשיטת חבר מביא חבר? האם תרצו לפרסם בלוחות אינטרנטיים ואם כן, איזה לוח הכי מתאים למשרה הספציפית שאתם מחפשים? כשאתם מפרסמים את המשרה, נסו לתת את כל פרטים שאתם יכולים. לא כל שולחי קורות החיים מתייחסים לזה ותמיד יהיו מועמדים לא מתאימים שבכל זאת יחליטו לנסות את מזלם, אך עדיין זה יכול לצמצם מועמדים לא מתאימים ולחסוך זמן יקר.

4) יש דברים שהם כן לטלפון
ראיון טלפוני הוא שלב חשוב מאד בתהליך גיוס תקין, למרבה הצער מגייסים רבים נוטים לדלג עליו ולזמן ישירות את המועמדים לראיון פרונטלי. ראיון טלפוני לא חייב להיות מעמיק, אבל הוא כן יכול להיות כלי טוב לסינון ראשוני. אפשר לדלות ממנו מידע חשוב שיכול למנוע בזבוז זמן ופתיחה בתהליכים מיותרים 10 דקות של ראיון טלפוני יכולים לחסוך כמעט 70% מהראיונות פנים אל מול פנים.

5) נצלו את כל המידע שיש ברשותכם
שיחות טובות עם ממליצים כן יכולות ללמד אותנו דברים על המועמד ולכן כדאי לא לוותר על שלב זה. מומלץ לנסות לדבר עם יותר ממליץ אחד, להשוות ולאמת נתונים. בנוסף, בעידן שבו אנו נמצאים אפשר גם לחקור ולקבל מידע נוסף על המועמד בדרכים נוספות, כמו מהפרופילים שלו בפייסבוק או בלינקדין למשל. כלים אלו עוזרים להסיר אל המסיכות ולהחשף יותר לעובד האמיתי ולא רק לאיך שהוא מציג את עצמו בראיון העבודה.

חשוב לזכור שמשרה מקבלת בממוצע בין 150-200 קורות חיים. למגייס מיומן לוקח בין חצי דקה לדקה כדי לעבור עליהם, אך אם מדובר במעסיק שאינו מורגל בגיוס זה, התהליך בהחלט יכול לקחת יותר זמן. הסינון הטלפוני והזמן שמעסיק מקדיש כדי למיין את המועמדים ולראיין אותם - גדול אף יותר.
כדאי לשקול לעשות שימוש בשירותי מיון מקצועי של מועמדים על ידי חברות השמה. מיון כזה חוסך עלויות וזמן, מאחר ומי שמבצע אותו הוא אדם שמיומן בגיוס ויודע להביא את העובד המתאים ביותר - כזה שיש את מרב הסיכויים שיישאר בעסק זמן רב.

הכתבה באדיבות ProjectPro שירותי השמה

  • עוד באותו נושא:
  • עובדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully