וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כותבי העתידות

זירת היועצים בשיתוף rescue - סיוע אקדמי

21.5.2015 / 0:17

השירות שמספקים גופים לכתיבת עבודות סמינריוניות בתשלום הפך בשנים האחרונות למצרך מבוקש בקרב סטודנטים בישראל. מנהל חברת הכתיבה האקדמית המובילה בישראל מסביר איך עובד התחום וממה צריך להיזהר

סטודנטים בשיעור. shutterstock, ShutterStock
ShutterStock/ShutterStock, shutterstock

המצב הכלכלי המורכב השורר כיום במדינה מעמיד צעירים ישראלים בפני מציאות בעייתית שמכריחה אותם להתקדם בשני נתיבים סותרים: מחד, מוכרח היום צעיר ישראלי לעבוד לא מעט בכדי לכלכל את עצמו, לשלם את שכר הלימוד, שכר הדירה וההוצאות השוטפות, ומנגד, אומרת לו "המערכת" ללכת למוסד אקדמי , להצטיין בלימודים ולרכוש לעצמו השכלה שתאפשר לו להצליח בעתיד. ברוב הזמן עומדים הצעירים הישראלים בגבורה במצב המורכב הזה, אבל לפעמים המסר הכפול הזה פשוט בלתי אפשרי ליישום. בדיוק לשם כך נוסדו החברות לכתיבת עבודות אקדמיות בתשלום.

לתחום של כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום נחשפתי לראשונה בשנת 2010 עם סיום התואר הראשון שלי במדעי הרוח והחברה, אותו סיימתי בהצטיינות באוניברסיטת תל אביב. באותה תקופה שלטו בשוק שתי חברות גדולות שטיפלו באופן בלעדי בביקוש העצום בקרב הסטודנטים שחיפשו אחר גוף אמין שיכתוב עבורם עבודות סמינריוניות איכותיות ובמחיר הוגן.

התחלתי לעבוד ככותב עבודות אקדמיות באחת מהן, ושמחתי שנפל בחלקי לסייע לסטודנטים תוך התנסות בתחום הכתיבה האקדמית שעניין אותי וסקרן אותי מאוד. אולם, במהרה גיליתי כי מה שמסתתר מתחת לפני השטח ולהבטחות שנתן המנהל של אותה חברה ללקוחותיו, שונה לחלוטין: לא התבקשתי לאתר ולקרוא מאמרים, לסכם אותם באופן תמציתי ומדויק ולאחר מכן לכתוב באופן עצמאי ומקורי, כפי שאמורים לכתוב עבודה סמינריונית כהלכתה.

במקום לכתוב עבודה סמינריונית באופן איכותי, ביקש ממני אותו מנהל "לקצר תהליכים" ולחפש אחר חומרים ברשת האינטרנט, באתרים כגון ויקיפדיה או אתרי מידע אחרים, ולהדביק את החומר הלא אקדמי שהוצג בהם אל תוך עבודות אקדמיות של סטודנטים תמימים – דבר שמסכן אותם בהיתפסות על העתקה ובענישה חמורה מצד המוסד האקדמי שלהם.

דבר חמור עוד יותר שנתבקשתי לעשות, הוא להשתמש בעבודות אקדמיות ישנות שכבר הוגשו למוסדות אקדמיים שונים, ולגזור מתוכן חלקים בכדי להשתמש בהם בעבודות אקדמיות של סטודנטים אחרים – עוד פעולה מסוכנת ובלתי אחראית שעשויה לסבך את אותם סטודנטים בצרות צרורות.
על אף שהמנהל של אותה חברת כתיבת עבודות סמינריוניות הציע לי תנאי עבודה מעולים ומשכורת גבוהה (הוא הרוויח כסף רב בשל מיעוט המתחרים בשוק ובשל "קיצורי הדרך" שעשה ושאפשרו לו לקלוט כמות עצומה של עבודות מבלי להשקיע בהן זמן רב) לא יכולתי להשלים עם העולל המוסרי שפעילות כזו תעולל לסטודנטים תמימים שמשקיעים ממיטב כספם בכדי לקבל עבודה אקדמית איכותית, והחלטתי לנטוש את החברה ולהקים גוף מסוג אחר: גוף אמין, אחראי, מקצועי ובעל מחויבות ללקוחותיו.

את החברה החלטתי לבסס על צוות כותבים אקדמאיים איכותיים ומיומנים, שאת כל אחד מן החברים בו אכיר באופן אישי ואוכל לסמוך עליו שיכתוב עבודה סמינריונית כפי שהיה כותב אותה לעצמו, כולל איסוף החומרים מן המאגרים האקדמיים, תמצות ועריכה שלהם וכמובן הכתיבה איכותית של עבודת הסמינריון עצמה.

כיום, חמש שנים מאוחר יותר, המצב שונה אך לא פחות בעייתי: מגוון עצום של חברות לכתיבת עבודות אקדמיות ממלא כיום את אתרי האינטרנט ומוכר לסטודנטים עתיד ורוד וחלומות מתוקים – מעבודות סמינריוניות במחירים בלתי הגיוניים ועד לעבודות אקדמיות שיקבלו "מינימום 90". חברות חדשות צצות כיום בכל יום, מעסיקות כותבים חסרי הכשרה אקדמית או מתבססות מראש על "קיצורי דרך" של העתקות מהאינטרנט ומחזור של חומרים קיימים.

כאשר ניגשים לבחור חברה לכתיבת עבודות אקדמיות בתשלום, יש לוודא כי מדובר בחברה שתספק לסטודנט שיפנה אליה עבודה אקדמית איכותית, מקורית ומושקעת, שתעמוד לצידו בשלבי התיקון והעריכה, ושתענה על כל שאלה ותלווה אותו לכל אורך הדרך.

צליחת המשוכה של להיות סטודנט במציאות הישראלית המורכבת, היא אפשרית. – צריך רק לבחור בגו הנכון שיסייע לך בכתיבת העבודה האקדמית שלך.

הכותב הוא המנהל והבעלים של חברת Rescue – סיוע אקדמי.

  • עוד באותו נושא:
  • סטודנטים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully