וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייעוץ עסקי משתלם או לא?

זירת היועצים בשיתוף דורון עמית, יועץ עסקי

22.5.2015 / 0:59

מבט על תחום הייעוץ העסקי

ממעוף הציפור ניתן להבין שלכול סקטור או סוג פעילות יש יועצים המייעצים למקבלי ההחלטות. אם זה משרד ממשלתי, ארגון, חברה עסקית או עסק. יועצים אלה ממונים בעקבות הניסיון המעשי שיש להם באותו תחום (אם זה יועץ בטחוני אז המשרה שייכת ליוצא צבא כזה או אחר) או אם זה תחום הדורש יוצא אקדמיה כמו מזרחן לענייני המזרח התיכון אז המשרה שייכת לבעל תואר כזה או אחר בתחום.

בעשור האחרון עת פרחו להם תכניות הראליטי עלו גם כוכבי ראליטי אשר הצמיחו את המודעות שלכול עסק או חברה חשוב שיהיה יועץ עסקי על מנת להבטיח כי העסק או החברה החדשה או הקיימת ייהנו מייעוץ המקצר דרך, מפחית סיכונים ומעלה הזדמנויות.

מכאן צמחו להם יועצים עסקיים למכביר, כוכבי הראליטי החלו להתעשר מהענקת קורסים מזורזים ב-לבנות יועצים עסקיים וכול מי שלא מצא את דרכו במקצוע אחר או פרש ממקום עבודתו או מעיסוקו הבין והפנים שהוא יכול להיות ולשרת חברות ועסקים כיועץ עסקי. יותר מזה המצב הכלכלי בו העולם נקלע אליו הביא צורך מוגבר בחיזוק שורת הניהול בעסקים ובחברות, בטח כאלה שלא מחזיקים סמנכ"לים במקצועות השוטפים.

לאותה "חגיגה" הצטרף גם הארגון הממשלתי אשר נתן ייעוץ עסקי ברמה שאכזבה אין ספור משתמשים והרחיקה אותם מהצורך ההכרחי ליועץ עסקי בעסקם. מהיכן נובעת אי שביעות רצון הלקוחות מיועצים עסקיים? מחוסר הידע וההבנה מהו תפקידו של יועץ עסקי בעסק/בחברה או בארגון.

אנשים מתאכזבים מיועצים עסקיים מאחר ואלה נותנים להם ייעוץ ולא עשייה וליווי. יועץ טוב או יותר נכון "מעולה" חייב שילווה את העסק יד ביד עם מנהליו ולא רק ילחש על אוזניו.
יועץ מצוין הוא זה שמקבל החלטות ביחד עם הנהלת העסק, מלווה את בעל העסק לבנק, למוסדות האשראי, למכירות, לרכישות, לבניית התכנית העסקית גם בעסק קיים, כזה שיודע לשנות, להנהיג ולהוביל עסקים בכול גודל. זה השירות שצריך לצפות מיועץ מקצועי ומהימן.

ומכאן שאלת השאלות מי הוא יועץ מקצועי ומהימן?

ייעוץ עסקי זה לא תואר הנלמד באקדמיה.

ייעוץ זה שנים על גבי של שנים בניהול עצמי של עסקים פרטיים של היועץ על חשבונו, על כספיו, על יכולותיו, על הצלחותיו ועל כישלונותיו והניסיון הרב שצבר במהלך השנים בניהול עסקים על כול שלוחות הניהול: כספים, אשראי, תכנון, לוגיסטיקה, ניהול, שיווק, מכירות, והתמצאות בג'ונגל האמתי של עולם העסקים. ייעוץ זה לא מילוי דוחות אקסל או עבודה לפי מודלים כלכליים (עם הכלכלה הייתה מדע מדויק אזי העולם לא היה נקלע לאן שנקלע) זאת עבודה ב"ככר המרכזית" "על הבמה המרכזית" היכן שעסקים פועלים ונושמים, מה יעזרו לעסק דוחות ומודלים כאשר המכירות בירידה, האשראי נגמר, התחרות גוברת, ההיצע עולה על הביקוש והמעמסה על בעל העסק הולכת ונהיית כבדה יותר דבר אשר לא מאפשר לו לעסוק בתחומו דהיינו "ניהול העסק"

לפני שאתם בוחרים את היועץ העסקי שלכם בדקו מה הניסיון שלו בעולם העסקים לטוב ולרע. דווקא בעל ניסיון בהצלחות ובכישלונות הוא זה שיכול להוביל את העסק/חברה שלכם בבטחה.

הכתבה באדיבות דורון עמית – יועץ עסקי

  • עוד באותו נושא:
  • ייעוץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully